heel vieze staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_sabien_

heel vieze staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 17:58

mijn pony gaat aldoor met zijn kont tegen de deur aangedrukt poepen, maar dat wordt echt een zootje. de hele deur is bruin van de poepsmurrie, en zijn staart dus ook. hij heeft zon mooie witte staart in de zomer blijft die ook mooi wit gelukkig. maar als ik hem nu zie. er hangen grote klonten stront in wie weet hoe ik hem dit rare poepen af kan leren....?

Laurine

Re: heel vieze staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:24

Tja, ik zou het niet weten ik denk niet echt dat je er veel aan kunt doen behalve lekker de staart+ deur wassen Tong uitsteken

xRamonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:25

misschien moet je het poep ergens anders neer leggen misschien dat hij dan op die plek ook wel gaan poepen

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:05

De staart in een emmer met warm water laten hangen! heb ik een keer gehoord en het resultaat gezien ook van een witte pony! maar ik weet niet verder!! mischien even borstelen en dan weer in koud water laten hangen!! ik weet het niet precies

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:49

Ik doe eerst een emmer met warm water vullen, flink wat soda erin, en de staart een paar minuten erin laten hangen tot aan de staartwortel. Dat twee keer. (het water wordt dan twee keer écht helemaal bruin bij mij Tong uitsteken )
Dan uitspoelen.
Dan inzepen met zilvershampoo. Minstens 10 minuten laten intrekken. En dan uitspoelen.
En de onderkant en vieste delen doe ik daarna nog een met betadina shampoo (voor de hele staart vind ik het een beetje duur Tong uitsteken )
Dan is ie mooi wit.
En dan maak je er een grote vlecht in, staartzak kopen, vlecht erin en alleen eruit halen om te rijden Knipoog

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:56

Soda kan inderdaad. maar je kan ook dreft gebruiken. werk perfeckt als ontvetter.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 19:58

wassen met shampoo(paarden shampoo) Haha!
en ja de deur wassen met zeep..... Knipoog
ja misschien moet je is ze poep op een andere plek leggen en dat hij dan daar gaat poepen in plaats van tegen de door jou pas gewassen deur... Clown

xx marleen

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 09:06

koop een hooinet,doe er hooi in en hang die aan de deur,
grote kans dat hij daar dan niet meer poept,meeste paarden poepen niet waar ze eten namelijk Knipoog

_sabien_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 14:01

goed idee ellepel dat ga ik proberen want dat wassen wordt ik nu wel weer zat

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:45

lijkt me niet echt een goed plan ellepel, de deur is namelijk heel laag en hij kan er zeer gemakkelijk in verstrikt raken.

Dan liever een vieze staart dan een vastzittende pony. Haha!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:45

Wassen. Vork

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:41

sla een spijker wat hoger in die deur als je de mogelijkheid hebt,en dan daaraan dat hooinet hangen?
en anders op die plek hooi op de grond leggen?

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:42

Losse vlecht in de staart! Mijn paardje wil nog wel eens slierthaar hebben (ja, ook als ik de vorige dag twee uur heb staan zweten om 'm uit te pluizen en in te sprayen met anti-klit) en zo blijft-ie redelijk vuil- en klitvrij Haha!

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:43

ellepel schreef:
sla een spijker wat hoger in die deur als je de mogelijkheid hebt,en dan daaraan dat hooinet hangen?
en anders op die plek hooi op de grond leggen?

Het hoogste is bij de borst ongeveer (ietsie hoger misschien), dus ik denk dat het op de grond leggen een beter idee is. Tong uitsteken

Ik denk niet eens dat het van de eigenaar mag, omdat het te laag is. Lachen (het hooinet dan)

jeff_adje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:44

Ik wee tniet of je dat af kan leren Knipoog maar gewoon goed de staart bijhouden Knipoog

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:36

Das wel balen dat je pony dat doet ..

maar het is denk ik ook niet goed als je steeds de staart gaat wassen. want dan heeft ze zo nog maar een klein staartje over..

veel succes Haha! Haha!

BigSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:16

Wat dan wel doen Elinee_ ?? Tips zijn wel handig als je een reactie geeft, daar heeft de TS meer aan.

Iig, ik zou de poep constant in de hoek neerleggen waar wel gepoept mag worden. Dat je pony zoiets heeft van: daar is gepoept dus ik zou er ook wel moeten poepen. Hopen dat het lukt en suc6!

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:50

Ik denk niet dat je dit afkunt leren, als ze zo iets doen krijg je dat niet 123 afgeleerd!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 12:55

Van de staart alleen voorzichtig wassen wordt ie echt niet dun of kort. Gewoon de staart lekker in een emmer warm water met soda hangen en weer uitspoelen.