Wat voor voerbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

felicity

Wat voor voerbak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 22:30

Ik heb een hartstikke leuke trekpaardmerrie. Alleen vind ze het heerlijk om d'r voerbakken van de muur te schuren. Een plastic met beugels was 3 dagen had ze hem eraf geschuurd en was ze er op gaan staan. Toen een ijzerenring waar je een emmer in kunt zetten. Die heeft het een week vol gehouden. Toen was ie helemaal verbogen en gebroken. En dat kostte me ook heel veel emmers.
Toen een rubberen emmer die bewoog in ieder geval mee als ze schuurde en was niet kapot te krijgen. Maar ook die ligt nu weer op de grond.

Ik heb maar besloten niks meer op te hangen want alles schuurt ze eraf of het verbuigt.
Ik geef het nu in een rubberen emmer op de grond. Dat gaat goed. Alleen wil de gene die s'ochtends voert de emmer niet in haar stal zetten. De doet de deur open en gooit het op de grond en dat vind ik weer zonde want met uitmesten vind ik de helft terug. En de emmer laten staan is ook geen optie die gooit ze de hele stal door.

Dus nu zit ik er aan te denken om een auto band met een emmer erin als voerbak te gebruiken. Maar is dat wel zo veilig?
Of hebben jullie andere ideen?

Happinez

Re: Wat voor voerbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:33

ik heb mijn plastic voerbakken vastgemaakt aan het hout van de stal ( in mijn geval hout )
Zo heb ik dat ook gedaan met de emmer in zo'n houder.
en tsja uhmm een stalen voerbak ?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:35

kan je niet zo'n hangbak nemen?die je aan de deur of schot oid hangt?en erna erweer af kan halen?heb er daar ook 1 van.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 22:37

Vraag niet hoe ze het voor elkaar krijgt. Maar op den duur. Is alles verbogen, gebroken/gescheurd of eraf geschuurd.
Dus eigenlijk zoek ik nu iets voor op de grond dat ze het er niet meer vanaf kan sturen.
Zat ook al aan een voerbal te denken. Maar dan zouik er s'avonds voor 2 porties in moeten doen. voor dan en s'ochtends lijkt me ook niet ideaal.

@arabian_girl Dat was ook mijn idee. Maar de gene die s'ochtends voert is eigenlijk niet zo'n held met paarden en gaat dus echt de stal niet in als het moet. Is dus snel door open voer erin mikken en snel weer dicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:40

een metalen voerbak dan?

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:42

dan kan hij/zij toch ipv de deur open doen en het erin gooien de deur opendoen en ophangen?of als je een halve deur hebt het gewoon erover hangen?
vind zelf dat je met op de grond iets zetten wel makkelijk heb dat ze erin komen met dr benen of erin mesten..zijn ze hier nogal goed in Tong uitsteken ook in de waterbakken Haha!

misschien een voerbak wat lager ophangen dat ze niet makkelijk eraan kan schuren.

of met een voerbal misschien kan degene die voert hem smorgens vullen en in dr stal leggen?lijkt mij evenveel moeite als voer in de stal doen..of het nou een bal is of een schep voer.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 22:46

Dat is het enige wat ik nog niet geprobeerd heb. Maar weet ook niet zo goed hoe ik die moet bevestigen? En of het schot van de stal daar stevig genoeg voor is. Zijn opgebouwd uit planken die in een ijzeren constructie hangen.

Ik snap het ook niet. Maar ze dus eigenlijk bang voor paarden. (is de moeder van de eigenaresse van de stal) En zie het probleem dus ook niet zo met die voerbak ophangen. Heb het vaak gezegd op de deur gezet maar elke keer lag het weer op de grond.
De voerbak lager is misschien een optie maarheb ik dan nog niet het probleem dat ze er in kan gaan staan?
Ik zat zelf ook al te denken aan een cementbak zo'n stenen die je wel eens in weilanden ziet.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:48

hahaha, sidon was ook zo'n sloper, alle soorten bakken(los/vast/plastic/rubber/metaal/steen/emmers, over de deur, aan de deur aan de muur hoog laag enz) hadden het na 1 a 2 week begeven, zelfs de luxe voerbak die met dikke bouten dwars door de muur gemaakt waren, waar je bijna een huis aan kan hangen, zo stevig.

Hij krijgt nu gewoon op de grond, ze zijn tenslotte ook gebouwd om de hele dagen te grazen en dus van de vloer te eten. Dit gaat nu super, hij houdt het plekje op de vloer waar hij zijn eten krijgt ook super schoon.
Als ze buiten hun eten krijgen, dan krijgt hij het in een super goedkoop afwasteiltje, die ik als het op is meteen uit zijn mond pak Tong uitsteken Hij geeft hem mij zogenaamd aan Tong uitsteken Zo kan ik het vaak een maandje met een teiltje van 1,50 redden Tong uitsteken

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:54

misschien als je m niet zo laah hangt dat ze erin kan gaan staan maar wel lager dan dr kont dat ze dr niet tegen kan duwen.bv net boven dr knieen bij dr voorbenen ofzo??

zie ook welis dat ze bakken aan de muur gemetseld hebben.alleen lijkt mij dat weer niet zo handig met schoonmaken.

je ziet ook welis van die halve buizen zegmaar wat ze als voerbak gemaakt hebben.die liggen bij de andere wei ook.zal welis een foto maken vd week.dat is miss minder gevaarlijk dan een emmer. evt kan een emmer ook maar dan zou ik dat ijzer eraf halen.en ik denk dat ze hem met de band erom nog om zal gooien.

misschien een soort haakje en daar de emmer aanhangen in de stal.
bij mini heeft zijn emmer ook een tijd zo gehangen en ging goed.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:19

Ik heb mijn paard geleerd om de emmer aan te geven Haha!
als hij klaar is met eten geeft hij iedereen de emmer haha!
Zou misschien wel een oplossing kunnen zijn.

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:33

en als je de emmer op de grond zet en hem dan met een touw aan een ring in de muur vast maakt. Dan hoeft de vrouw die je paard voert alleen maar in de emmer te mikken en kan je paard hem niet de hele stal rond gooien.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 23:01

ik gebruik losse hangbakken, gewoon kunststof met beugels. vaste bakken zijn moeilijk schoon te maken, en wij maken ze na elke voerbeurt schoon... ik wacht tot ze klaar zijn met eten, en dan haal ik de bakken weer weg. ze blijven heel, ook die van onze extreem sloopgrage haflinger.

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:34

ik heb een stalen voerbak die vast zit in zijn stal.
alleen het nadeel is dat meneer er nog wel is in poept

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 18:15

Mijn paard krijgt sinds een paar dagen medicijnen. En heb dus echt geeisd dat ze het voeren in de rubberen emmer. En ik heb nu het idee dat ze het doen. Ik vind geen restjes voer en medicijnen meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:17

ik gebruik ook die losse voerbakken die na het eten weggaan, alleen 1 van de paarden gata ermee voetballen wanneer die leeg is, die heeft er nu dus een emmer instaan bij elke voerbeurt Clown

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 18:43

En een ijzere voerbak die je in de hoek moet bevestigen in de muur
bij ons op stal schuren ze heel vaak ertegen en er is er nog nooit 1 afgevallen.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:47

Ik weet niet hoe je stal er uit ziet.Maar ik heb zo'n plastic voerbak en die hang ik aan de deur van de box neer aan de buitenkant.Als ik hem aan de binnenkant van de deur hang dan gooit ze hem er af en ligt hij ergens achter in de stal en krijgt ze haar voer ook op de grond.Als ze hem er nu af gooit ligt hij voor de deur en pakt de stalhpouder hem wel op en krijgt ze haar voer gewoon in de voerbak.Ze gooit hem er ook niet zo vaak af als hij aan de bitenkant hangt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:51

Kun je het niet op de grond geven? Mijn paard krijgt ook gewoon zijn muslie door over het hooi heen anders eet hij alles heel snel op.
Hij heeft overgens wel gewoon een voerbak.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 10:53

felicity schreef:
Mijn paard krijgt sinds een paar dagen medicijnen. En heb dus echt geeisd dat ze het voeren in de rubberen emmer. En ik heb nu het idee dat ze het doen. Ik vind geen restjes voer en medicijnen meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 10:59

Okee over heen gelezen sorry.

Een autoband met emmer erin gebruik ik voor de drinkemmers in de bak. Nooit problemen mee gehad behalve dat ze hem er wel eens uit halen en aan de andere kan slingeren. Twee banden op elkaar zou kunnen werken,maar ze kan hem er nog steeds uit halen.

Je heb emmers die echt onbreek baar zijn, van rubber waar het paard ook op kan gaan staan. Maar daar kan ze als nog mee gaan voetballen al zou ik dat niet als een probleem zien.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 11:03

Ja zo'n rubberen emmer heb ik nu. En die blijft heel ook als ze er mee voetbalt of met d'r lompe gewicht er op gaat staan. Dus dat is echt een uitkomst.
Medicijnen is een groot woord. Het zijn die pillen tegen mok. Ik heb met koeienletters op de deur geschreven dat ze het in de emmer moet hebben i.v.b met medicijnen en heb het ook nog een keer gezegd. En tot nu toe vind ik dus niks meer terug tijdens het uit mesten. Hoop dat dat zo blijft.
Ik dacht zelf ook aan een autoband. Gevaarlijk zijn die dingen toch niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-07 11:04

Opzich niet, je zou eventueel de binnenste randjes kunnen aftapen, mocht ze er in gaan staan kan ze zich niet snijden.

Tot nu toe heb ik er nog geen gevaarlijke ervaringen mee gehad.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 11:10

Dan heeft ze natuurlijk niet de kans om de emmer door heel de stal te gooien. Dat is wel ideaal.
Moet ik maar eens naar kijken of dat voor ons ook handig is.
Heel erg bedankt