' nep' staart bij paard, hoe bevestigen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

shaolanneke

' nep' staart bij paard, hoe bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 21:52

aangezien bij mijn merrie anderhalfjaar geleden de staart is opgegeten door een ander paard heeft ze nu niet meer zo'n mooie volle staart als dat ze had. Het lijkt ook wel alsof die minder mooi teruggroeit.

Ik heb nu, voor mijn wedstrijden, een staart gekocht. Het is een gewassen staart met nog een stukje huid van de staartwortel eraan.

Heeft iemand enig idee en/of goede tips hoe ik nu het beste deze staart kan gebruiken/bevestigen?

Ik weet dat je plukken kan meevlechten (maar hoe), het op een stukje stof kan naaien (maar hoe) en dan bevestigen ( en tja...maar hoe dan?)...

ik hoor het graag!

8nnemiek

Re: ' nep' staart bij paard, hoe bevestigen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 23:18

Ik zou in het midden van de staart van je pony, net onder de staartwortel, een klein vlechtje maken.
Dan doe je de losse staart (of een stuk daarvan) aan dat vlechtje vast maken. Je kan er bv een touwtje aan vastmaken, dat doe je dan door de vlecht.
Niet té veel haar aan een té klein vlechtje doen he, dat lijkt me niet zo fijn voor het paard, en je hebt dan kans dat het vlechtje eraf wordt getrokken.

Spikers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 14:08

Vraag eens bij western er zijn vast wel wat mensen die weten hoe je zo'n staart moet inzetten.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:00

Gewoon invlechten. Dat stuk huid bevestigen op de staart wortel doormiddel van die koortjes mee te vlechten. Let er wel op dat je nog wat haar over hebt om de "anknoopstaart" en de vlechten te bedekken.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 22:50

ik zou even deskundig advies vragen, want als het fout gaat kan het gebeuren dat de staart wordt afgekneld, en dan kan die ernstig beschadigen en dan groeit ie niet meer terug.