Last van been

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Last van been

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 16:25

ik had eigenlijk een vraagje: Ik heb een verzorgpony. vroeger is daar verkeerd mee gesprongen. Nu heeft hij misschien nog last van zijn been. Als je dan gaat rijden zonder zweep of sporen, dan gaat hij steeds met zijn been omhoog en tegen zijn buik. Daarbij staat hij stil. Daarna wil hij ook niet meer lopen. Hij heeft al een hele tijd niet gereden. Maar als je dan met zweep of sporen gaat rijden loopt ie wel gewoon, zonder dat je ook maar de zweep gebruikt. Ook loopt hij niet kreupel. Dus ik weet nou niet of hij zich een beetje aanstelt of geen zin heeft of dat hij echt nog last heeft. Verder gaat het nu wel wat beter daan eerst, als ik rijd, maar ik weet nou niet wat het beste voor hem is.

aerdenhout1

Re: Last van been

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:40

Ik heb natuurlijk niet gezien wat hij precies doet, maar ik denk dat het been omhoog brengen bedoeld is om jou van zijn rug af te krijgen. Helemaal omdat je zegt dat hij het, als je een zweepje in je hand hebt, niet doet. Voorlopig met een zweepje rijden zou ik zeggen. Die kan je dan op een gegeven moment wel weer wegdoen, als hij begrijpt dat hij toch echt niet onder het werk uitkomt! Mijn eigen paard weet bijvoorbeeld ook precies wanneer ik zonder sporen rij en net zoals in jou geval hoef ik die echt niet te gebruiken! Slimme donders zijn het!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 16:44

oke, dankjewel, het kan wel kloppen wat je zegt, omdat als ik zonder zweep of sporen rijd, dat als hij wel even loopt, dat hij dan heel sloom loopt, net een beginnerspony lijkt het dan

mistral2203

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:00

Ik denk dat hij het idd doe doet om jou er zo af te krijgen
Zweep werkt daarbij wel goed, ookal hoef je hem niet te gebruiken
Als ze dat 's zomers doen kan het komen door de vliegen, maar als die het hele jaar dit doet probeert hij je gwn uit, goed laten zien dat jij de baas bent Knipoog

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-07 16:15

Ook als ik iets moeilijks van hem vraag doet hij het ook

Feliciaaaa16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:43

ik ken het ik heb ook een verzorg paard gehad en toen had ik de dierenarts laten komen en die had gezegt dat hij me er probeerde eraf te gooien

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 17:32

ik zou het fijn vinden als hier nog wat meer reacties op zouden komen...

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:00

Ik zou zeggen ; zet 'm lekker aan het werk, zodat hij zich kan concentreren op jou, ipv er proberen jou eraf te gooien, rij niet iedere dag gooi hem een keer los met een vriendje, longeer hem met bijzets etc maak het leuk voor je vz pony en miss houd hij dan wel op?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 19:10

hij staat de hele dag en nacht met een shetlander in een wei. Ik ga nu al vaak met hem "buiten rijden" dat vindt hij wel leuk, af en toe als je dan gallopeert weet ie niet meer hoe hij moet stoppen :p

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:24

Misschien moet je een keer hem op zijn kop geven, als hij dat doet? Zo dat tie weet dat jij de baas bent?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 22:34

Welja joh....flink erop slaan is echt de goede manier!!!!
Misschien les nemen met je ( verzorg ) paardje!! Ik weet eigenlijk voor 100% zeker dat de fout toch echt bij de ruiter ligt en niet bij het paard! Als dit diertje zo slecht gereden is vroeger, moet er iemand bij komen die er verstand van heeft om dit probleem op te lossen! Sporen en zweep halen in dit geval niets uit, mits ze op een juiste manier gebruikt worden.
Daarbij is het een verzorg paard en geen eigen!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 20:10

maar mijn pony is bang voor de zweep, vroeger geslagen, dus dat is ook de oplossing niet.. Ook is het niet zo'n baasspelertje hoor..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-07 20:05

het is misschien wel een beetje acherhaald, maar weet iemand misschien of er nog eer reden voor is voor dit gedrag??

BlacKjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 20:43

wat je in je vorige berichtje heb neergezet, misschien geslagen vroeger en daar een trauma aan over hebben gehouden,

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 00:37

heb je al uitgesloten dat het paardje echt nergens last van heeft? is er een osteopaat/ dierenarts voor komen kijken? als je vermoedt dat hij weleens last zou kunnen hebben van zijn been, zou ik dat eerst na laten kijken. ook al is hij niet kreupel, veel paarden zijn keihard (kreupel lopen is een teken van zwakte, wat ze van nature niet graag laten zien) en lopen over kreupelheid heen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 07:13

aerdenhout1 schreef:
Ik heb natuurlijk niet gezien wat hij precies doet, maar ik denk dat het been omhoog brengen bedoeld is om jou van zijn rug af te krijgen. Helemaal omdat je zegt dat hij het, als je een zweepje in je hand hebt, niet doet. Voorlopig met een zweepje rijden zou ik zeggen. Die kan je dan op een gegeven moment wel weer wegdoen, als hij begrijpt dat hij toch echt niet onder het werk uitkomt! Mijn eigen paard weet bijvoorbeeld ook precies wanneer ik zonder sporen rij en net zoals in jou geval hoef ik die echt niet te gebruiken! Slimme donders zijn het!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-07 19:25

Arabesk schreef:
aerdenhout1 schreef:

wat bedoel je daarmee??