Afvoer mest met vlasstrooisel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PCGR

Afvoer mest met vlasstrooisel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 20:58

Alhoewel onze stalverhuurder stro levert voor onze stallen hebben wij ervoor gekozen om in ieder geval als proef voor 1 van onze pony's met luchtwegproblemen vlasstrooisel in de stal te doen.

Nu lopen wij echter tegen het probleem aan dat mochten wij voor meer stallen vlasstrooisel willen onze huidige mestafvoerder dit niet wil afvoeren omdat zijn afnemers alleen mest met stro willen hebben. Ik had hem gevraagd en hij gaf voor 1 stal wel toestemming de mest in de mestput te gooien, maar de kans zit er dik in dat meer stalhuurders straks op dit strooisel willen overgaan.
Ik las al de optie voor op de weide; maar in welke hoeveelheid kunnen we dan denken ?

Is er iemand die ons tips kan geven voor het laten afvoeren van mest met vlasstrooisel ?

shemar

Re: Afvoer mest met vlasstrooisel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:57

Vlas verteerd veel sneller dan gewone stromest, misschien dat jullie het zelf een tijdje kunnen opslaan en dan kan het gerust over het weiland verdeeld worden.

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:32

Wij laden onze vlasmest op een aanhanger en mijn man brengt het de ene 14 dgn naar volkstuintjes in de buurt en de andere 14 dgn naar de vuilstort.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 01:01

volkstuinen is trouwens wel een hele leuke tip...is het onderzoeken waard

en de millieu stations van de gemente hebben over het algemeen een groenafdeling wat compost oet gaan worden
daar brengt een kennis van het naartoe

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:43

kijk eens op de website van www.daanerbe.nl daar kan je je mest met vlas wel kwijt hij komt het aan huis ophalen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 16:15

PCGR, wij verspreiden het altijd in februari (en volgens mij ook in het najaar) over onze weilanden. gaat prima.