Mest probleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mysha

Mest probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 18:45

Hallo,

voor de mensen die de paarden bij huis hebben. Ik heb maar 2 pony's, maar ik heb geen idee wat ik met al die mest aan moet Bloos!

Wat doen jullie met de mest?

saaan

Re: Mest probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:06

Wij gooien het in Februari over het land van een boer (wel altijd met toestemming) Als we echt heel veel hebben wanneer het niet het land op mag laten we een boer komen die het tegen betaling op komt halen.. Het is iig een stuk goedkoper als je het tot Februari vol kan houden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:09

Wij hebben een mestput gemaakt. En die wordt geleegd als ie vol zit.

Mysha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-07 19:10

Aan wat voor kosten moet ik dan gaan denken?

We hebben hier namelijk wel een kleine mesthoop, maar wat kost het om het bijvoorbeeld op te laten halen door een bedrijf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:12

Hangt heel erg van je hoeveelheid af. Volgens mij bij ons iets van 125, maar dat is wel over 5 maanden en 3 paarden. (en 2 hele kleine pony's)

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:18

ja ik zit ook met dat probleem...

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:42

Misschien was het wel verstandig geweest dat je van te voren had nagedacht over wat je met die mest zou moeten. Knipoog Lachen

Vanaf februari gaat onze opgespaarde mest ook over onze weilanden.
Jij hebt met die twee shetten niet echt de hoeveelheden dat je bij een boer kunt aankloppen met het verzoek of hij het wil uitrijden voor je. Wellicht van die kleine tuinders (hobby groenteboertjes) die mest willen?

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:36

wij zitten met het zelfde probleem. Is opgelost door de kruiwagen te legen in de aanhanger. Om de 14 dgn brengt mijn man het naar volkstuintjes in de buurt en naar de vuilstort. Zo is er ook geen opslag nodig. Knipoog

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:39

ik heb ook 2 aan huis. Ikzelf heb met een plaatselijke koeienboer geregeld dat ik 1x per week een aanhangertje mest bij hun mag brengen. Dit werkt ideaal, kan precies een week met een kar doen (zit dan wel dikke bult op)

_Unexpected_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 12:24

Ik heb ook stallen aan huis, maar mijn paard staat op een pensionstal. Vooral omdat wij ook echt niet weten wat we met het mest moeten doen, komt mijn paard niet naar huis.
Vroeger stonden ze wel aan huis, en gooiden we het mest ook altijd in een aanhanger en brachten dat naar een boer. Maar dit kan niet meer om verschillende redenen. We hebben het ook een poosje tussen bomen gegooid (ons huis staat tussen 2 kleine "bossen" in).

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 13:26

Bij mij komt en speciale vrachtwagen de mest voor kompost (champignons ) ophalen ..kost 80 € en dat gebeurd ongeveer maandelijks (10 paarden ) .moet wel "verse mest" zijn dus met een paard of twee komt ie niet aan huis .Vroeger kwam mijn vader die en container dienst heeft ook langs met kraan om alles te laden en dan bij een boer op het land te dumpen maar door al die speciale mestwetten in Belgie is dat haast niet meer nodig .heb ook drie jaar geleden een mestbakvergunning ed moeten aanvragen om met alles in orde te zijn Rolleyes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 17:11