)Een weekje geleden heb ik een fotoreading laten doen van mijn paard (als je dit leest, ik heb nog geen tijd gehad om je terug te mailen)
Daarin stond dat mijn paard het opzich wel prettig vond, alleen zijn stal is te donker en hij ziet niets zei hij.
Dat vond hij erg vervelend. Ook stond erin dat hij meer beweging wilt, dat zou opzich natuurlijk wel kloppen. Sinds hij bij mij staat heeft hij 2 verschillende boxen gehad, nu waar hij meer ziet, maar nog te weinig vind hij dus.
Maar sinds 2 weken wordt mijn paard regelmatig 'overgeslagen' met buiten zetten, en hij wilt juist naar buiten! ik ben er zelf wel iedere dag minstens 3 uurtjes, en geef hem dan zoveel mogelijk aandacht waar hij echt van geniet, maar toch mijn paard moet ook in de paddock met zijn vriendjes (je kan niet zeggen dat hij het niet leuk vind, want loopt alleen maar te spelen).
En toen vroeg ik waarom wordt hij overgeslagen?
Nou het ging over mijn dekens, ik helemaal pissig.
Maar nu:
Heb keuze uit 2 stallen
Stal 1:
ichtbij
ichtbij wedstrijden*Grote bak, wel gauw nat
*Vies stro (echt goor)
*Schimmel hooi
*Paddock
*Nauwe gangen in stallen
*Goede hindernisssen
*Mogen geen zaagsel meer (eerst wel)
*duurder dan stal 2 (en scheeld best veel)
*Veel paarden
*Kleine zadelkasten
Stal 2:
*Paard KAN 24/7 naar buiten
*Beter hooi
*Goed stro
*Heel veel rommel
*Betere sfeer
*veel verder fietsen (kan ook evt. met de bus)
*kleinere bak (20x40), Ook wel eens nat
*Longeren in de bak.
*Iets kleinere stallen, wel met hun hoofd door de tralies (stal 1 niet)
*Groepsles en priveles
*Aan een drukke weg (paard = verkeersmak ook grootverkeer)
*Staan op stro, ik wil op zaagsel
Maarja...het klinkt wel zo van: Ga dan voor stal 2, maar heb daar eerder gestaan, en ben toen weg gegaan, omdat ik alleen maar gezeur aan hoorde van natuurlijk bekappen en dekens en zoo (Nouja vond ik toen gezeur) maar die mensen zijn wel aardiger (stond er 3,5 jaar,, kleine stal)
Pff ik weet het ECHT niet
Ze hebben allebei wat;)
Een stal zoeken in Purmerend en omgeving is echt super moeilijk zeker voor een redelijke prijs, met goede bak en leuke sfeer

Wat zouden jullie doen en waarom?
Bedankt voor het lezen van mijn super lange dilemma verhaal