Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jol1 schreef:Wat een belachelijke regel. Welke instructeur bij je past, is een heel persoonlijke keuze. Niet alleen het niveau waarop je instructeur les kan geven is belangrijk, maar er moet ook een "klik" zijn. Op de stallen waar ik heb gestaan, was het heel normaal dat je je eigen instructeur liet komen.
Nadir schreef:Is het niet een idee om 1 extra instructeur uit te kiezen voor de wat meer gevorderde ruiter zoals jij? Iemand die bijv. tot het Z les kan geven. Daar hebben misschien meerdere stalgenoten belang bij.
Uiteraard kun je dan je eigen instructeur voordragen. Overleg het eens met de staleigenaar en vraag eens rond of er meerdere mensen behoefte aan hebben.
supertinkie schreef:Nadir schreef:Is het niet een idee om 1 extra instructeur uit te kiezen voor de wat meer gevorderde ruiter zoals jij? Iemand die bijv. tot het Z les kan geven. Daar hebben misschien meerdere stalgenoten belang bij.
Uiteraard kun je dan je eigen instructeur voordragen. Overleg het eens met de staleigenaar en vraag eens rond of er meerdere mensen behoefte aan hebben.
Nadir schreef:Is het niet een idee om 1 extra instructeur uit te kiezen voor de wat meer gevorderde ruiter zoals jij? Iemand die bijv. tot het Z les kan geven. Daar hebben misschien meerdere stalgenoten belang bij.
. De andere persoon gaat wel naar iemand toe om les te krijgen buiten stal, maar die heeft ook de mogelijkheid om daar met de trailer heen te rijden. areke schreef:de andere stal mocht het wel maar dan moest ik wel 4 euro extra betalen voor bakhuur terwijl de stalling al 250 euro was maarja als het regende kon ik wel naar binnen.
anders ging ik bij mn instructrice thuis lessen.
ik heb dat ook gehad en leste daarom op de club was gelukkig dichtbij dus had gelijk los gestapt en weer uitgestapt.
Yvonnelind schreef:Ik heb het hier zo goed gehad al die jaren..."
Op die manier maak je misschien best nog wel een kans.
Succes!
en krijg toch wel goede tips om in zo'n gesprek mee te nemen 
KiWiKo schreef:ik heb altijd ervaren dat als instructie van buitenaf niet mag, dat dan de instructie niet al te veel voorsteld
Jol1 schreef:Ik zou toch eens rondvragen of je niet met iemand een deal kan sluiten om bijvoorbeeld om de twee weken ergens anders te gaan lessen. Het is ook wat drastisch om hiervoor een andere stal te zoeken.
daffodil schreef:Weggaan is zo rigoreus als je het verder naar je zin hebt....je wilt niet weten wat een klerezooi het soms is op andere stallen en ja dan mag je dus wel je eigen instructie laten komen, maar je wilt niet weten hoe het er verder aan toe gaat! En misschien redeneerde ik ook wel wat makkelijk, want ik rijd al jaren met auto en trailer en vind het enorm prettig om juist ergens anders te gaan lessen, even weg van alles![]()
Probeer het in een gesprek uit te leggen en wie weet wat je dan voor elkaar krijgt, succes!
Maar dat is een beetje off-topic 
had niet zoveel reacties verwacht eigenlijk...
12rebel schreef:bij ons op de manege mag het in principe ook niet, het wordt soms oogluikend toegelaten, maar het geeft soms ook grote problemen als de rest van de klanten gewoon wil vrijrijden. Dat kan dan niet of er worden opmerkingen gemaakt van je rijd in de weg etc. dus vandaar dat ze het liever gewoon niet hebben.
). Jol1 schreef:Wat een belachelijke regel. Welke instructeur bij je past, is een heel persoonlijke keuze. Niet alleen het niveau waarop je instructeur les kan geven is belangrijk, maar er moet ook een "klik" zijn. Op de stallen waar ik heb gestaan, was het heel normaal dat je je eigen instructeur liet komen.
Ik ben echt bij stallen gaan kijken waar ze dan verwachtten dat ik les nam van iemand die gewoon nog lager geklasseerd was dan ikzelf en ook beslist niet beter reed 
supertinkie schreef:@ areke: Ik snap ook wel dat ze er zo niks aan verdienen maar aan die ander toch ook niet die daar les geeft, of heb ik het nu verkeerd begrepen?? zou kunnen...