Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) en ze zijn ontzettend werkwillig.
er zit zoveel kracht over, ondanks het goedmoedige karakter moet jíj diegene die leiding geeft zijn, en niet zij. Met zoveel kilo is het gewoon gevaarlijk als ze dom door denderen. Het is wel ± 60/70/80 kg tegenover een kilootje of.. 800 t/m 1000 en méér.
) vriendjes en de wind door je manen.. 

diessel schreef:hoi
ik heb zelf een belg gehad.
deze stond altijd buiten, een gemiddelde staldeur is niet sterk genoeg voor een belg met kriebel!
ik voerde 's ochtends en 's avonds een wasmand kuil, 2 kilo sportbrok en een emmer wortels bij.
mijn belg heeft gelukkig nooit last gehad van mok, maar het komt wel veel voor.
je moet rekening houden met extra kosten, er gaan bv 2 wormspuiten in ipv 1, verder zijn er weinig smeden die een belg uit de hand willen bekappen of beslaan. Grote kans dat je een speciale bekapbox moet kopen/laten maken. Een belg laten bekappen of beslaan is vaak ook duurder als een gewoon rijpaard. Mijn belg was eerlijk en braaf, maar echt geen slome en zelfs vrij snel in paniek. Een belg heeft over het algemeen niet veel uithoudingsvermogen, natuurlijk kun je dit verbeteren dmv training maar verwacht niet dat je andere paarden bij houdt op buitenrit! Ik ben nog steeds dol op belgen. De reden van verkoop was voor mij toch het uithoudingsvermogen, mijn belg kon de andere paarden niet bijhouden waardoor ik vaak alleen op pad was. Mijn belg was heel nageeflijk en fijn te rijden, super aan het been kon wijken en aan de teugel lopen en ook een sprongetje ging super!
XshariX schreef:allemaal bedankt voor jullie reacties ik wil later namelijk een belg of iig een trek"knol" gewoon zo'n lekker mak ding waar je alles mee kunt doen
heb wel ervaring met 'echte' paarden zo'n 1.80 hoog redelijk zwaar en sterk en mijn mening is dat juist die grote paarden heel lief zijn nogmaals bedankt!!!