paddock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 11:43

hoelang staan jullie paarden per dag in de paddock? en vervelen ze zich niet ook al staat er een bij in! die van mij zoekt net zolang totdat die iets kort gras heeft gevonden wat hij op kan eten of loopt de ouwehoeren met de takken die in de paddock liggen..gr emaartje

hoe doen jullie dat

Sjoert

Re: paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:22

Die van ons staan er +/- 2 uur op. Lang genoeg.

Is het misschien een idee om takken (berk) in de paddock te leggen? Daar schijnen paarden dol op te zijn.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 16:04

Sjoert schreef:

Is het misschien een idee om takken (berk) in de paddock te leggen? Daar schijnen paarden dol op te zijn.

ja er liggen al takken in de paddock zag inderdaad dat ze ermee bezig waren,hoe groot is jullie paddock dan? gr emaartje

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:08

Die van ons vervelen zich al na een kwartiertje en gaan ze elkaar lopen klieren Haha!
Ze staan iedere dag 2 uur buiten. Ff lekker frisse neus halen.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:09

Mijn paarden staan in een loopstal met daaraan een paddock. Met slecht weer staan ze daar de hele dag. Ze spelen met elkaar, eten wat, of liggen te slapen. Ik zorg dat er in de loopstal altijd hooi ligt. Bovendien staan ze altijd samen, en hebben zo altijd wel iets te doen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:28

Die van mij staan varierend van 5 tot 12 uur per dag in de paddock.
Met z'n 2-en en regelmatig kuilgras. Altijd beter dan op stal staan, niet waar?
Ze kunnen hier op z'n tijd een sprintje trekken, dat kan op stal niet. En vervelen? Ik zie het verschil niet zo tussen de stal en de paddock.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:42

Van 10 tot 5... Met z'n 4ren in een stuk dat zeker zo groot is als de bak, met nog een extra strook land eraan. Kuil krijgen ze in ruiven, ergens tussen de middag. Vervelen doen ze zeker niet, ze klieren lekker met elkaar, rennen rondjes, of staan lekker rustig te kroelen...

's Nachts staan ze binnen.

AlBundy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 18:43

Wat is een paddock? Nog nooit van gehoord

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:23

Tuurlijk gaan ze klieren, lekker spelen buiten is toch leuk Ja!

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 21:50

Bij ons staan ze allemaal 3 uur per dag in de paddock. Mijn kwpn-er staat alleen aangezien hij de dekens van zijn soortgenoten sloopt Haha!

RRteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:25

AlBundy schreef:
Wat is een paddock? Nog nooit van gehoord

een paddock is een kleine bak zeg maar de meeste mensen gebruiken een paddock als het land nat is

hier staan de paarden gewoon buiten we hebben wel paddock maar we hebben ook genoeg gras

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:27

bij ons staan er ook wat in een paddock,maar hebben zo'n beetje de hele dag te eten dus ze vervelen zich niet zo snel

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:12

Mijn paarden staan maar heel soms in de paddock, meestal gaan ze gewoon de wei op. Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:54

Hier gaan ze 's ochtens rond half 8 naar buiten en 's avonds weer naar binnen. Afhankelijk van het weer wat vroeger of later. 's Winters meestal rond 8 uur en 's zomers blijven ze de hele dag 24/7 in de paddock.
Bij slecht weer doe ik dan de stallen open en kunnen ze naar believen binnen staan of niet.
Als het eten op is gaan ze staan slapen of elkaar een beetje groomen.
Merries zijn niet van die druktemakers, zeker niet als ze al een beetje op leeftijd zijn Lachen

Paarden die veel buiten staan zullen zich ook minder druk maken als paarden die meer op stal staan. Dus ook minder kans op verwondingen door idioot gedrag.

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 11:57

Wij hebben maar een kleine paddock, is ooit gebouwd voor longeren maar bleek te klein te zijn, dus daar staan ze alleen in als ik bv. de stal uitmest en hij staat de hele dag binnen,-lees als het hard regent of gesneeuwd heeft- dat hij toch even naar buiten kan. maar na een half uurtje is hij ook wel uitgekeken daar.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:01

mijne staan d'r vanaf 9 (sochtends)tot 11(savonds) In Lachen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:08

Natuurlijk is de maat van een paddock ook wel bepalend of een paard echt zijn benen kan strekken. Ik ken paarden die gaan van een stal van 2,5x3 naar een paddock van 4x4.
Die van mij zijn 20 meter lang en 7 meter breed. Groot genoeg voor een kort sprintje maar te klein om echt uit de boel te gaan.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 13:40

DubbelDun schreef:
Natuurlijk is de maat van een paddock ook wel bepalend of een paard echt zijn benen kan strekken. Ik ken paarden die gaan van een stal van 2,5x3 naar een paddock van 4x4.
Die van mij zijn 20 meter lang en 7 meter breed. Groot genoeg voor een kort sprintje maar te klein om echt uit de boel te gaan.

hoelang staat ze erin dan? en staat hij of zij er alleen in in de paddock?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 13:42

Zolang dus Lachen en ze staan met zijn tweëen.
DubbelDun schreef:
Hier gaan ze 's ochtens rond half 8 naar buiten en 's avonds weer naar binnen. Afhankelijk van het weer wat vroeger of later. 's Winters meestal rond 8 uur en 's zomers blijven ze de hele dag 24/7 in de paddock.
Bij slecht weer doe ik dan de stallen open en kunnen ze naar believen binnen staan of niet.
Als het eten op is gaan ze staan slapen of elkaar een beetje groomen.
Merries zijn niet van die druktemakers, zeker niet als ze al een beetje op leeftijd zijn Lachen

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 21:20

mijn pony staat van 12h tot 17h in haar paddock.
ze verveelt zich dood in haar paddock. ze staat er ook alleen in en kan sinds kort ook geen andere paarden meer aanraken (niet naar mijn zin maarja). er zijn dan ook regelmatig ontsnappingspogingen (met DA kosten als gevolg) of ze hangt met haar benen vast in de draad.
gelukkig is dit alles maar tijdelijk (ben op zoek nr een nieuwe stal met weide)

saden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 21:26

Wij hebben geen paddock maar ze staan bij ons altijd een poosje in de bak. Het nadeel daarvan is dat ze gaan graven. Dat is erg lastig met het rijden en het slepen van de bak wil nu niet door de natte. Ze krijgen geen voer tijdens het buiten staan. ze staan vaak 2 uur buiten.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 12:01

Sjoert schreef:

heb inderdaad takken en berk in de paddock wei liggen en hij eet er ook van en zelfs spar eet hij stukje van dennebomen kan dat kwaad?

Lessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:43

Nou mij verzorgpony staat er niet zo heel lang in en ja, die verveelt zich Vingers aflikken

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:44

Emaartje schreef:
heb inderdaad takken en berk in de paddock wei liggen en hij eet er ook van en zelfs spar eet hij stukje van dennebomen kan dat kwaad?

Poeh, of die takken kwaad kunnen, weet ik zo niet uit mn hoofd. Lachen
Ik weet alleen dat berk zowieso goed voor ze is. Ja (tegen verveling)

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 18:47

De mijne staan dag en nacht in de paddock,hebben daar aan vast een inloopstal en ik heb een stuk betegeld.
Daar kunnen ze opstaan als het erg modderig is,maar die oene kiezen toch steeds voor het modderige stuk Bloos