Wat een gedoe , hoe nu verder ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

FuegoJoy

Wat een gedoe , hoe nu verder ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:15

Ik zit met een probleem en weet niet meer hoe ik het moet oplossen.
Mijn 18 maanden oude hengstje staat bij ons op stal in de opfok in een groepje van vier. Enkele weken geleden kwam ik op stal en zag ik dat hij een stuk van zijn manen tot zijn op de manenkam had afgeschuurd, eerste reactie natuurlijk : naar de dierenarts misschien heeft hij iets waardoor hij schuurt. kreeg een soort creme mee dat ik er op moest smeren, in eerste instantie leek het daarmee gestopt. maar in de loop van de tijd ging hij toch door met schuren en nu heeft hij echt de helft van zijn manen niet meer.

ik ben meerdere malen naar de dierenarts geweest en die heeft van alles gecontroleerd maar niks kunnen vinden.
die van mij is niet de enigste die schuurt, nog twee van de vier missen een stuk manen. de stal waarin ze staan is een oude koeienstal en het kuil waarvan ze eten ligt voor de stal. ze moeten zeg maar onder een stang door om te eten, dit is dus ook de boosdoener.

ik en een andere eigenaresse hebben het al een paar keer besproken maar het lijkt wel of de eigenaar doof is voor onze suggesties om het kuil in de stal te zetten en het hek dicht te maken.
ik wilde heel graag met mijn mannetje in het voorjaar en zomer naar de keuring maar dat kan ik wel vergeten met een halve lege manenkam.

ondertussen weet ik het ook niet meer wat ik moet doen, mijn eerste reactie is daar weg gaan met mijn mannetje. mijn dochter haar merrie staat er ook in een uitloopstal en dat geeft geen problemen.

maar ik zou niet weten waar ik hem in de opfok kan doen hier bij ons in de buurt ( amsterdam e.o.) en ik heb al tot mei betaald. Ik verwacht niet dat ik dat geld nog terug kan krijgen, en heb niet zo een grote portomonee dat ik kan denken , nou laat maar zitten die paar honderd euro... ik zoek wel een ander plekje.

wat zou jij doen in deze situatie ? wij hebben ook al gedacht we hangen hooinetten op en maken zelf het hek dicht maar eigelijk vind ik het te gek voor woorden dat de eigenaar van de stal geen actie onderneemt , al helemaal omdat zijn eigen paardje er ook tussen staat met kale manen.

Tempus_Fugit

Re: Wat een gedoe , hoe nu verder ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:20

blijkbaar vind hij het niet erg dat zn paarden geen manen meer over hebben en/of kost het hem te veel geld om de stallen aan te passen.
ik denk idd toch dat of je moet wachten tot mei (waarom betaal je uberhaubt al zolang van te voren? :S) met weg gaan, of toch geld terug proberen te vragen (niet geschote is altijd mis) of zelf de stal (met mbv de staleigenaar) moet aanpassen.

succes!!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:21

Ik denk eigenlijk eerder dat de veulens elkaar de manen afvreten.....

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:24

ja dat zou je in eerste instantie denken , maar dit komt echt van schuren.
de manen zijn echt weg geschuurd tot de manenkam en we betrappen ze er ook op, lekker kuil eten en dan met hun hals tegen de buis die er bovenlangs loopt schuren, tevens hebben we plukken manen aan de buis gevonden.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:26

ik zou zelf de stal aanpassen, jullie hebben de stal toch gehuurd, het zijn jullie paarden.
als je met de vier eigenaren van de hengstjes samen een plan maakt, dan moet er wel iets te verzinnen zijn lijkt me.
ik zou in elk geval niet op de stalbaas wachten in dit geval.

kunnen de paarden trouwens niet op het land?
dan ben je gelijk van het probleem af.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 10:31

ze kunnen helaas niet op het land , dat zou inderdaad het probleem oplossen maar het land is nu veelste nat en de eigenaar van de stal wil ze er niet op hebben. we zijn niet met vier eigenaren, twee van mannen zijn van een eigenaresse , een van mij en een van de eigenaar van de stal.

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:47

Ik zou daar weggaan , maar als dit niet lukt omdat je niks kan vinden in de buurt of wat voor reden dan ook.
Dan zou ik toch proberen om zelf de stal aan te passen.
Een andere oplossing is er anders niet.
Veel succes

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 12:46

dank je wel voor alle aangedragen oplossingen...
ga toch nog maar een keer proberen de eigenaar van de stal in beweging te krijgen om de stal aan te passen.

opzich hoeft het heel weinig geld te kosten nl. baal kuil in de stal en het hek waar ze nu doorheen eten dichtmaken met iets , weet even zo snel niet wat.

klopt het dat er zoiets bestaat als extensions bij paarden, natuurlijk moet er dan wel eerst weer een beetje haar aangegroeid zijn maar ik hoorde dat dat bestaat en zo ja wat zijn de kosten daarvan en zijn die toegestaan bij een keuring ?

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:43

ik zou idd vragen aan de stal eigenaar of hij dit kan dichtmaken en de paarden in de stal kuil geven, en als hij dit niet wil samen met de andere de voorkant dicht maken van de stal.

even offtopic maar op welke stal sta je als ik vragen mag?

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 13:48

als ik denk dat je staat op de stal die ik denk, is er vast wel iets te regelen en ga anders naar andere mensen van stal misschien kunnen die je wel helpen, of de staleigenaar ompraten..

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-07 09:55

gisteren een gesprekje gehad met de stal eigenaar , die er een beetje lacherig over deed en niet van plan is ons tegemoet te komen of iets te bedenken waardoor het probleem word opgelost.

hopeloos....

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 15:33

Ik zou met alle eigenaren van de veulens die daar last van hebben de staleigenaar voor het blok zetten
Dreig maar dat jullie anders allemaal per mei gaan verhuizen naar een andere stal!
Waarschijnlijk gaat hij dan wel wat harder lopen.
Ik zou als hij lacherig blijft doen echt weggaan.
In mei of eerder (ligt eraan hoeveel geld er al betaald is, niet zo handig trouwens om voor zo lang vooraf te betalen).
Er zijn heus wel opfokadressen in de buurt en anders zet ik hem liever nog wat verder weg waar hij goed staat dan ergens dichtbij waar hij niet goed staat.
Sterkte ermee.