Ik zit met een probleem en weet niet meer hoe ik het moet oplossen.
Mijn 18 maanden oude hengstje staat bij ons op stal in de opfok in een groepje van vier. Enkele weken geleden kwam ik op stal en zag ik dat hij een stuk van zijn manen tot zijn op de manenkam had afgeschuurd, eerste reactie natuurlijk : naar de dierenarts misschien heeft hij iets waardoor hij schuurt. kreeg een soort creme mee dat ik er op moest smeren, in eerste instantie leek het daarmee gestopt. maar in de loop van de tijd ging hij toch door met schuren en nu heeft hij echt de helft van zijn manen niet meer.
ik ben meerdere malen naar de dierenarts geweest en die heeft van alles gecontroleerd maar niks kunnen vinden.
die van mij is niet de enigste die schuurt, nog twee van de vier missen een stuk manen. de stal waarin ze staan is een oude koeienstal en het kuil waarvan ze eten ligt voor de stal. ze moeten zeg maar onder een stang door om te eten, dit is dus ook de boosdoener.
ik en een andere eigenaresse hebben het al een paar keer besproken maar het lijkt wel of de eigenaar doof is voor onze suggesties om het kuil in de stal te zetten en het hek dicht te maken.
ik wilde heel graag met mijn mannetje in het voorjaar en zomer naar de keuring maar dat kan ik wel vergeten met een halve lege manenkam.
ondertussen weet ik het ook niet meer wat ik moet doen, mijn eerste reactie is daar weg gaan met mijn mannetje. mijn dochter haar merrie staat er ook in een uitloopstal en dat geeft geen problemen.
maar ik zou niet weten waar ik hem in de opfok kan doen hier bij ons in de buurt ( amsterdam e.o.) en ik heb al tot mei betaald. Ik verwacht niet dat ik dat geld nog terug kan krijgen, en heb niet zo een grote portomonee dat ik kan denken , nou laat maar zitten die paar honderd euro... ik zoek wel een ander plekje.
wat zou jij doen in deze situatie ? wij hebben ook al gedacht we hangen hooinetten op en maken zelf het hek dicht maar eigelijk vind ik het te gek voor woorden dat de eigenaar van de stal geen actie onderneemt , al helemaal omdat zijn eigen paardje er ook tussen staat met kale manen.