Paard verhuizen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rudolf

Paard verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 22:18

Ik zou graag weten of het verstandig is om een oud paard van 22 te verhuizen naar een andere (betere) stal.

Kunnen ze op die leeftijd nog zo'n grote verandering aan? Hij is nog superfit. Maar ik tweijvel.\

Hoe moet ik dat aanpakken? Waar op te letten

x_liesje_x

Re: Paard verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:20

ik zou het wel doen, hij is misschien oud maar als hij superfit is! en als het een betere stal is dan is het altijd goed toch? maar als hij een trauma heeft (gehad) dan zou ik er nog wel even over nadenken, geef het paard wel tijd om te wennen

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:25

Gewoon verhuizen zoals je elk ander paard zou verhuizen. Bloos

Alles lekker rustig aan doen. Neem eventueel zijn vertrouwde voer mee zodat hij de eerste dagen kan wennen. Als hij in zn nieuwe stal staat, geef hem dan ook meteen maar wat hooi.
Dan kan hij zich meteen wat meer richten op eten en ondertussen de nieuwe omgeving in zich opnemen. Ja

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 22:28

mijn pony is 29 en ook in superconditie. ze is van de zomer verhuisd naar tijdelijke stal bevalt haar enorm goed. binnekort gaan ze weer teurg naar de oude stal denk neit dat ze veel moeite heeft op deze stal staat ze ook op haar gemak. geef ze wel voldoende tijd om rustig te wennen.