ervaringen verschillende soorten palen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

whissie

ervaringen verschillende soorten palen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 19:08

Hoi,

heeft iemand ervaringen met het gebruik van afrasteringspalen, anders dan hout??

mijn bak is vandaag lichtelijk verwoest door de storm, en moet dus zeer dringend rondkijken naar palen. maar aangezien de palen exact bij de grond zijn afgeknapt (en het een vrij natte grond is boven een kleilaag, is dat de eerste plek waar het meteen zal rotten) bedacht ik me ineens van die kunststof palen en metalen palen.
En dan heb ik het wel over gewoon dikke ronde of vierkante palen, niet van die prikpaaltjes.

hopelijk krijg ik hier wat ervaringen!!

dankjewel alvast, groetjes rinske

lexie37

Re: ervaringen verschillende soorten palen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:17

azobe is hout dat bijna niet kan rotten, het word nl ook gebruikt in sluisdeuren bijv

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:38

wel eens aan hardhout of gecarboleumd houd gedacht? Dat rot écht niet snel!
Kunststof breekt naar mijn weten ook snel af of gaat kapot.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 00:22

oke, dank jullie wel!
van azobe had ik nog nooit gehoord.
kunststof had ik nog geen ervaringen van gehoord, alleen nog maar de verkooppraatjes: onverwoestbaar....

ge carboleumd hout is er officieel niet meer, het is nu gecreotiseerd hout, zelfde idee. maar dat zat er nu ook in, en naar mijn idee hadden de vorige bewoners dat nog maar iets van 5 jaar erin staan.... dus dan nu 6 a 7 jaar... is dat normaal? of te korte periode?