Regen!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Minouss

Regen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 12:02

Hee ik ben hier nieuw en had meteen een vraagje!!

Mijn paard is geschoren en heeft er nu 2 dekens op liggen 1 waterdichte, maar nou regent het al de hele week zo hard dat ik niet weet of ik haar op stal moet laten staan of haar gewoon 1 of 2 uurtjes naar buiten doen.. Als het regent kijkt ze ook altijd zo sip dan staat ze helemaal in een hoekje...

Dan eet ze ook geen gras enzo, de andere paarden doen dat ook wel maar het ziet er toch zo zielig uit..
Ik heb een stal waar de bovenklep ook van open kan dus ze kan wel naar buiten kijken maar dan staat ze toch op stal!!

Wat raden jullie aan naar buiten of op stal laten staan?

Groetjes Milou... Haha!

Sjoert

Re: Regen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:10

er ligt 1 waterdichte deken op. Als die deken die eronder ligt dik genoeg is (zodat ze het niet koud krijgt), zou ik dr gewoon dagelijks wel buiten blijven zetten. Ja

Minouss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 12:46

Oke want.. ze heeft geen halsdeken.. een meisje zegt dat ik ze dan kou pakt? ze heeft een dikke onderdeken en haar boven deken is ook nog iets gevoerd... Duss? wel of niet na buiten

ratzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:48

onze paarden gaan dan wel eventjes naar buiten maar op een gegeven moment staan ze alleen maar met hun kont naar de regen, laten hun kop hangen en hebben het duidelijk niet naar hun zin. Dan doe ik ze binnen. Want of ze dan op stal stil staan of buiten, dat maakt dan niks uit. En ze hebben ook buitenluiken dus genoeg te zien

Uppojono

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:53

Als ze zelf aangeeft het niet fijn te vinden zou ik haar binnenlaten.. Haar hals wordt onder die dekens wel nat en koud en ze is geschoren, lees ik.. Ik doe de mijne nu ook niet buiten, omdat ze de hele tijd voor het draad gaan staan, en ook geen gras eten..

Lorenz1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 12:59

Als het zo hard regent en waait staan alle paarden met hun hoofd naar beneden en met hun kont tegen de wind in of bij een muurtje ofzo. Mijn paarden hebben de keuze of ze wel of niet binnen willen staan (loopstal), maar als het regent /sneeuwt/hagelt staan ze nooit binnen, gewoon uit de wind. Dat we het zelf niet fijn vinden in de regen, betekent niet dat paarden dat ook vinden. Laat ze lekker buiten staan, daar horen ze ook, ipv de hele dag op stal. En zeker als je al de keuze hebt om ze even naar buiten te kunnen doen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:26

Kenzo12 schreef:
Als het zo hard regent en waait staan alle paarden met hun hoofd naar beneden en met hun kont tegen de wind in of bij een muurtje ofzo. Mijn paarden hebben de keuze of ze wel of niet binnen willen staan (loopstal), maar als het regent /sneeuwt/hagelt staan ze nooit binnen, gewoon uit de wind. Dat we het zelf niet fijn vinden in de regen, betekent niet dat paarden dat ook vinden. Laat ze lekker buiten staan, daar horen ze ook, ipv de hele dag op stal. En zeker als je al de keuze hebt om ze even naar buiten te kunnen doen.

inderdaad

dat ze zo met hun kont naar de wind staan met hun hoofd naar beneden wil niet per defenitie zeggen dat ze het niet naar hun zin hebben.

WIJ MENSEN interpreteren dat als zielig.

Minouss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 13:34

kan het dan geen kwaad ook al heeft ze geen halsdeken??

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:40

mijn paarden staan lekker binnen hoor met dit weer (mede omdat ze nog niet zo lang gewend zijn de hele dag buiten te staan)
En ik geloof ook dat ze het niet erg vinden, ze staan met 6 paarden bij elkaar in een stal.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 13:52

Mijn paard heeft gewoon 1 redelijk dikke staldeken op, en als ik haar buiten zet maakt niet uit of het wel of niet regent zet ik haar met een ongevoerde regendeken buiten en ze is geschoren ik heb nog nooit problemen gehad van dat ze het koud heeft ofzo, maar ik zou je paardje wel proberen af en toe naar buiten te doen want dat is wel beter voor ze ! Knipoog
Succes ermee!

Bluebontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:18

Het hangt er denk ik wel ee nbeetje vanaf wanneer je je paardje geschoren hebt. Is ze helemaal kaal of heeft ze al weer wat haar. Als ze helemaal kaal is, zou ik haar zonder halsdeken niet naar buiten doen. Dan vat ze kou met dit weer.
Als er haar op zit, zou ik haar gewoon een paar uur naar buiten gooien. Dan eet ze wel weer als ze op stal komt.

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 14:55

gewoon lekker buiten laten hoor! Lachen
zo'n paard kan wel ene uurtje tegen wat regen

Minouss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 16:02

@ bluebontje.. ze is echt helemaal poepie naakt Haha! Knipoog dus misschien is het beter haar met dit weer gewoon binnen te houden en het bovenluik open.. en dan als het droog is dat ze dan lekker naar buiten kan!!

heeeeel erg bedankt voor jullie reacties..

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 16:05

Minouss schreef:
@ bluebontje.. ze is echt helemaal poepie naakt Haha! Knipoog dus misschien is het beter haar met dit weer gewoon binnen te houden en het bovenluik open.. en dan als het droog is dat ze dan lekker naar buiten kan!!

Had jij dit besluit al genomen voor je dit topic hebt geopend?

Minouss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 18:34

neee maar aangezien ik hoor dat het niet verstandig is als ik haar met regen buitenzet zonder halsdeken!! Tong uitsteken kan ik maar beter zekere voor het onzekere nemen toch? of vind denk jij dat het geen kwaad kan als ik haar in de regen zet zonder halsdeken ze heeft wel 2 flinke dekens opliggen maar ja haar hals heeft geen bescherming Verward dus ja ik weet het dan ook niet zo goed..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 18:39

Ik zou haar gewoon naar buiten gooien. Desnoods dan met een waterdicht halsstuk erop. kan ze toch naar buiten en heeft het niet koud. Een paar uur naar buiten is altijd beter dan een buitenbox. Ze moet toch wat beweging hebben. En natregen is niet zielig als ze maar kunnen drogen na een tijdje.

Hier kiezen de paarden er ook voor om buiten te blijven in de regen ook al kunnen ze naar binnen.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 19:44

Bij ons gaan ze allemaal naar buiten. Lachen Ook de geschoren paarden zonder halsdeken.
Zolang de deken verder goed sluit, is er toch niks aan de hand.