Uitloop/paddock aanleggen in NH-polder, wat is verstandig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sphinxie

Uitloop/paddock aanleggen in NH-polder, wat is verstandig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 12:10

Bij ons op stal (ik sta op een kleine privéstal) gaan de paarden minimaal 6 maanden (het komt meestal neer op 7 maanden, afh. van het weer) per jaar het land op. Omdat de stal midden in de polder staat is het land vanaf half november echt te slecht om ze nog dagelijks weidegang te geven. Nu zijn er naast en voor de stal 2 verharde 'mini-paddocks' waar ze in kunnen, maar hier kunnen ze niet fatsoenlijk rondrennen of rollen vanwege de ondergrond. Het is dus de bedoeling dat er dit voorjaar een nieuwe paddock komt, waar de paarden de hele dag met zijn vieren in kunnen in de periode dat het land te slecht is. Als er 4 (wellicht in de toekomst 5) paarden in moeten, wat is dan een geschikt formaat? En wat is verstandig aan ondergrond/drainage in een Noord-Hollandse polder? En heeft iemand een idee wat hier de kosten van zijn? Er is al contact geweest met een loonwerkersbedrijf, maar dat kwam neer op gat graven en zand er in gooien, maar dat lijkt me meer een tijdelijke paddock Haha! . De staleigenaar is zelf ook aan het bellen en informeren, maar ik hoopte eigenlijk dat er een Bokker was die net zelf zoiets heeft aangelegd op kleigrond.