Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jol1 schreef:Het is te hopen dat de bio-energiefabrieken van de grond gaan komen. Uit paardenmest schijn je energie op te kunnen wekken. Zou voor veel mensen het probleem oplossen.
Gewoon jaarlijks ophalen dus, zorg voor een goede mestplaat of put, gelang de regulatie voor jouw gemeente
...één jaar zal niet lukken
libke schreef:na één maand is de mestput bij ons wel goed vol...één jaar zal niet lukken
Bij mij komt en speciale vrachtwagen de mest voor kompost (champignons ) ophalen ..kost 80 € en dat gebeurd ongeveer maandelijks (10 paarden ) .moet wel "verse mest" zijn dus met een paard of twee komt ie niet aan huis .Vroeger kwam mijn vader die een container dienst heeft ook langs met kraan om alles te laden en dan bij een boer op het land te dumpen maar door al die speciale mestwetten in Belgie is dat haast niet meer mogelijk .Heb ook drie jaar geleden een mestbakvergunning ed moeten aanvragen om met alles in orde te zijn
manonutjuh schreef:Wij brengen de mest van 6 paarden bij de boer in de buurt. Past net op 1 aanhanger. WE betalen €10 per keer.
dirke schreef:voor je mest op te laten halen kun je kijken op de website
www.daanerbe.nl
daar kan je een offert opvragen, en verdere info vinden
mijn mest haalt hij ook op