Mijn pony heeft een stal met uitloop van ca 5 x 11 meter. Helaas begint het nu met de vele regen toch wel erg modderig en nat te worden.. met name het voorste deel (achterin heeft vroeger een pad gelegen en daar loopt ze minder).
De onderlaag is repac met een laagje zand erover. Wel een stevige onderlaag dus, maar dit ligt er wel al een paar jaar.
De eigenaren van de paarden naast mij hebben in hun uitloop een dikke laag repac liggen, en dat blijft netjes droog. Dit zou ik dus ook kunnen doen, maar het nadeel daaraan vind ik dat er veel grote en kleine steentjes in liggen, waar mijn pony zonder achterijzers gevoelig op loopt. (en ik weet nog niet of ik het waard vind om haar daarom weer op achterijzers te gaan zetten
)Betegelen is ook een optie. Makkelijk schoon te houden, maar voor mijn pony misschien wat minder comfortabel dan een zachte ondergrond.
Een nieuwe, dikke laag zand er overheen gooien kan ook.. maaaarr.. ik heb geen idee welk zand er goed is voor een paardenuitloop waar veel op gelopen wordt? Het zand dat ik er vorig jaar overheen heb gegooit, is nu zwarte drek geworden.
Wie kan mij tips geven? Ik sta op een pensionstal, dus het gaat uiteraard wel in overleg met de stalbaas.