Paard op rubber matten in de stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ezter

Paard op rubber matten in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 15:22

Ik heb de laatste weken al een aantal keer gehoord van mensen die hun paard in de stal op rubber matten hebben liggen. Zonder stro erbij oid.
Volgens mij is het levensgevaarlijk, rubber is enorm glad als het nat wordt zeker met ijzers, het is hard en koud om te liggen, mochten ze het in hun hoofd halen te gaan rollen veroorzaakt het brandwonden op de huid. Zogauw het paard gaat liggen ligt het in de rotzooi, wat voor de huid ook niet goed is (mij lijkt dat je ook nog eens superveel tijd kwijt bent met poetsen maar goed), en wat er gebeurt als ze een keer een wondje hebben wil ik helemaal niet aan denken, maar schoonhouden lijkt me moeilijk.

Heeft iemand hier ervaring mee, ligt het aan mij of is het echt zielig?

pamelaatjee

Re: Paard op rubber matten in de stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 15:24

op een stal daar heeft een paard ook rubberen matten maar wel met stroo der over

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 15:27

Ja dan is het iets anders, dan kunnen ze lekker zacht en warm gaan liggen, maar ik bedoel dus echt op kale rubber matten, zonder iets eroverheen Boos!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:06

gebruik heel even de zoekfunctie , er is net een lang topic geweest hierover , waar dit heel uitgebreid besproken werd
en heel veel meningen zijn gegeven hierover

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 17:16

Ok, niet gezien, dankjewel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 21:10

KKIIMM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:58

mm alleen rubbere matten is idd zielig voor die beestjes.
maar met goede boven vulling is het beter dan beton, behalve dan dat get gladder is Tong uitsteken

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:06

Hallo,

Een kennis van mij heeft ook rubbermatten in de stal.
Ze zijn juist heel handig Ja want he plas gaat eronder door dat het ergens heen kan lopen bijv.
Ze glijden niet uit het veert en voor het vermaakt van de paardjes heeftze wat stro erbij gedaan en het is ook veel makkelijker om te mesten en ze blijfen redelijk schoon Knipoog

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:10

Je hebt van die speciale rubberen matten, die zijn gemaakt van oude autobanden en dikker als normale. Ze zijn ook poreus zodat alles er goed door kan sijbelen. Deze zijn wel duur, het zijn ook geen echte matten maar meer hele grote tegels. En daar hoef je inderdaad verder niets op te leggen. Wij deden er wel een laagje vlas overheen, maar meer voor ons eigen gevoel dan dat het echt moest.