Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

sronnie schreef:Ik zou zo rond de 220,- per maand vragen, voor de kleine buitenstallen iets van 190,-.
Zelf zou ik het niet prettig vinden als er maar 2 x per week uitgemest zou worden, vindt het persoonlijk te weinig.

sronnie schreef:Hier in de regio betaal je voor soortgelijk zonder verwarmde kantine rond de 200,- en dan moet je ook nog zelf uitmesten.
Zelf zou ik zo op de 3 á 4 keer per week uitmesten houden, zeker omdat ze vaak met dit weer wat meer binnen staan is het wel zo lekker dat er een vrij schone stal voor ze is.

XxSultanxX schreef:ik zou voor de binnenstallen zo 200 euro per maand rekenen
en voor de buitenstallen 160 euro per maand

metternich schreef:Ik zou ook rond de 200 euro zitten en buiten 150.
Ik vind 2 x per week uitmesten echt te weinig. Je hoeft de box natuurlijk niet elke dag leeg te halen. Maar mest e.d. moet toch wel elke verwijderd worden.
ALs de paarden iedere dag naar buiten gaan zal dit echt niet veel werk zijn en qua verbruik van stro ook niet meer. Je plan was toch om elke dag op te strooien.
Indien klanten hun eigen voer willen kopen, dit gebeurd op onze stal namelijk, het word dan in bakjes voor de stal gezet, zou ik dat wel compenseren met de prijs.
Succes!

Dakie schreef:wordt wel vaak gemest bij jullie dan sronnie...

sronnie schreef:Dakie schreef:wordt wel vaak gemest bij jullie dan sronnie...
Ik vind het wel mee vallen, het is niet zo dat de hele stal leeg wordt gehaald maar wel alle mest + natte plekken. Het kost je dan maar weinig tijd en veel stro blijft netter.
Hoe meer er in de stal ligt hoe meer het door de stal door wordt geschopt dus weer extra kosten van het stro.
Lia_ schreef:Ik betaal 155 euro per box en dan heb ik een box van 3,50 x 3,50 met een luik zowel op het gangpad als naar buiten welke dagelijks gemest en opgestrooid wordt.
Paarden worden gevoerd maar je moet wel je eigen krachtvoer kopen en in een ton voor je box zetten, zelf vind ik dit een groot voordeel omdat je precies het voer kunt geven waar jouw paard het goed op doet, hooi of kuil zit wel bij de prijs in.
Paarden worden elke dag naar buiten gezet en weer binnengehaald, zomers op het weiland en s'winters in een paddock.
Goed gedraineerde 20x60 bak met springmateriaal die wekelijks gesleept wordt.
Ruime poetsplaats.
Ruime wasplaats met warm/koud water en solarium (solarium kost 75 cent).
Uitstapbosje![]()
Parkeerplaats voor je trailer
Ruim plaats voor al je spullen (en dat zijn er in mijn geval nogal wat, incl. maratonwagen en koetsaanhanger).
Kantine met gratis koffie & thee.
Toilet.
Honden mogen mee maar moeten tijdens het rijden in je box of in de auto.

Dakie schreef:tja dat is waar... maar ik heb er persoonlijk geen last van.. en ik mest liever zelf uit.. mijn 2 shets staan het hele jaar in de wei met een ruime schuilplaats dus mesten doe ik niet meer..
toen ik ze nog ergens anders had staan meste ik altijd alleen de hele schuur ong 8 boxen..
tja ik wil dat het mesten echt goed gebeurd en ik weet dat ik nogal snel zeg he' daar ligt nog 1 klein keutel.. daarom doe ik het liever zelf en ik vind het wel leuk werk.. vooral als er een radio is...
@susie1981: geen ervaring mee.. die paarden krijgen blijkbaar genoeg beweging.. heb hem nog nooit de stal helemaal leeg zien halen en ze worden elke ochtend schoongemaakt en er weer een beetje bijgegooid..