Vergoeding bijrijdster....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pino_lien

Vergoeding bijrijdster....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 09:04

Wat vinden jullie van een bijdrage die een bijrijdster betaald aan de eigenaar van een paard?
Het gaat om 75,- per maand voor 3 dagen in de week voor een leuk allround paardje en je hebt er alle vrijheid mee! Ik denk zelf dat dit niet te veel betaald is, maar ben benieuwd naar jullie reacties.

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Re: Vergoeding bijrijdster....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:07

Hoef je alleen te rijden of moet je ook mesten enzo?

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:08

ik krijg 80 euro van mijn bijrijdster voor 2 dagen per week (maar mijn stalling kost 325 per maand)
hoeft alleen de leuke dingen te doen, zoals poetsen, rijden, tutten.

pino_lien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 09:45

Nou het verhaal is dat ik er zelf iemand bij zoek en ik wil graag weten of dit bedrag niet te veel is. De reden dat ik er iemand bij wil is omdat ik in verwachting ben.. nu kan ik alles nog wel zelf, maar straks wordt dat moeilijker en ik wil gewoon dat mijn paard alle aandacht en beweging krijgt die ze verdient. De reden dat ik er een bijdrage voor vraag is o.a. omdat ik denk dat je dan serieuzere reacties krijgt.. bedoel, zijn vaak mensen die er wel wat voor over hebben en vaak wat ouder. Het is ook niet zo dat ik het in mijn eentje niet kan betalen ofzo, het geld leg ik apart en betaal ik de hoefsmid, veearts, wormenkuren enz. enz. van. Ik betaal trouwens zelf 310,- euro per maand aan stalling. In ruil voor dit bedrag heb je gewoon echt voor 3 dagen in de week je eigen paard (alle vrijheid).. en het is echt een klasse paardje! Mooie zwarte kwpn'er, 168m. M-dressuur, M-springniveau, buiten lief, knuffelpaard. Tja.. en uitmesten.. dat hoort er toch bij?! Ze staat trouwens op een luxe pensionstal met alle mogelijkheden die je maar kan wensen!

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:48

rekenen het bedrag per maand om naar een bedrag per dag en dan x het aantal dagen dat diegene 'm doet. redelijk toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:51

Ik vind het enorm veel.

Jij bent zwanger, jij zoekt hulp
Iemand haalt je uit de brand en moet ook nog zoveel betalen ook Lachen

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:55

Een vergoeding hoeft niet te betekenen dat je een serieuze bijrijdster krijgt. Ik heb nooit bij betaald (bij 1 paard bijdrage van 20 per maand voor 2 of 3 dagen, dus dat tel ik niet echt mee). En ik ben altijd gekomen. Terwijl ik ook bijrijdsters ken die een bijdrage betalen en daardoor vinden dat ze 'recht' hebben om te rijden. Dus als t paard niet kan worden gereden, komen ze niet, of willen ze niet betalen.
Als je het geld niet nodig hebt, maar een verzorgster zoekt omdat je (straks) zelf geen tijd hebt. Kan je beter op zoek gaan naar iemand die er echt voor gaat, dan iemand die t kan betalen.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:56

runningkawa schreef:
Ik vind het enorm veel.

Jij bent zwanger, jij zoekt hulp
Iemand haalt je uit de brand en moet ook nog zoveel betalen ook Lachen

amen

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 09:57

Ik vind het nogal veel, ik had ook 2 dagen een VP en daar had ik ook alle vrijheid mee... daar betaalde ik minder dan de helft voor (€ 30,-)
Vind dat er 2 kanten aan het verhaal zitten, wat runningkawa zegt, maar ook aan de eigenaar hun kant.
Ik ken iemand die een paard heeft en zijn verzorgster altijd een bloemetje komt geven!

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:00

Ik vind juist best dat je er geld voor mag vragen, want die bijrijder mag mooi wel op jou paard rijden.
En inderdaad misschien als je er wat voor vraagt dat er serieuzere mensen komen.
Ik heb in ieder geval werk gemerkt dat goede verzorgers/bijrijders vinden heel moeilijk is!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:02

Het is idd moeilijk een goede verzorgster te vinden. Door 80 euro per maand te vragen, zijn er al veel minder mensen die het kunnen/willen betalen.
Wat ook een idee is: Paard mag gratis worden gereden, maar dan wordt er 2x per maand op eigen kosten les genomen.

Anoniem

Maar dat vinden ligt niet aan het bedrag dat je vraagt en of ze dan serieuzer zijn.
Als mama betaald, heeft de bijrijder nog geen idee van de warde van het geld, dus is echt niet serieuser Lachen

Maja_

Ik betaal 90 euro per maand en ik mag 3 keer per week rijden.
Dus ik vind dat van jou niet zo erg veel Lachen

KellyG

ik heb 2 bijrijdsters gehad die niks hoefde te betalen, maar die werden na een maand of 3 wel erg laks. Laatste moment afbellen en dat soort dingen, paard stond mer in de paddock dan dat er wat mee gedaan werd.
Toen heb ik besloten om er wat voor te vragen.
Degene die mijn paard nu 2x per week doet, komt iedere keer, is er uren mee bezig en ook al is hij ziek dan komt ze gewoon.
Ook wilt ze met 'm gaan lessen en zal dat zelf betalen.
het geld wat ze mij betaald bewaar ik voor over een tijdje een nieuw zadel te kopen. Zij maakt hier ook gebruik van, dus vind het wel een goede investering.

En ik vind waarom zouden ze niet meebetalen, ga eens op een manege rijden en kijk eens wat dat kost, ook meer dan 10 euro per les....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:04

Manege heb je geen verplichting
Manege moet er de kost aan verdienen.

Zelf wil je hulp, de manege niet.
Totaal geen vergelijk.

Ik heb zelf vroeger ook paarden van andere gereden, maar was er altijd, sloeg nooit over.
En zo ken ik meer mensen.
Maar geen van alle betaalde we. We hielpen wel mee met mesten, tuig schoonmaken enz enz

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:04

mijn bijrijder- leaser betaald de stallingskosten., Da en hoefsmid en alles betaal ik. Hun moeten 2 avonden in de week de paarden binnen zetten en verder hoeven ze niks te doen, maar kunnen elk dag komen en rijdne, poetsen en doen wat ze willen. Mogen zelfs op andere tsalling neerzetten als ze dat willen, maar willen ze niet. ik mag er ook nog op rijden, en al sik tijd heb doe ik dat ook. Stallingskosten zijn nu trouwens 75-. Toen ik eigen stal had betaalden hun 60- in de maand.

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:05

Bij ons op stal rijden zijn verschillende bijrijders.
1 betaald 40 euro en is er bijna alle dagen en kan zo een 5 dagen per week rijden. Ze kan hem beschouwen als haar eigen paard.
De ander rijd drie keer in de week, maar mag in overleg ook vaker en betaald 30 euro per maand.
Ik vind het bedrag van 75 euro erg veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:06

Beschouwen als...totdat de eigenaar hem weg doet.
Sta je mooi, helemaal verliefd op het paard wat weg gaat Verdrietig

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:23

runningkawa schreef:

Totaal geen vergelijk.

Ik heb zelf vroeger ook paarden van andere gereden, maar was er altijd, sloeg nooit over.
Maar geen van alle betaalde we. We hielpen wel mee met mesten, tuig schoonmaken enz enz

manege heeft niet zoveel vrijheid. leuk een uurtje rondjes rijden op een oud afgeracht paard.

mijn bijrijdster hoeft verder niks te doen, spullen maak ik zelf schoon, uitmesten en voeren wordt gedaan. Er zijn 2 binnenbakken waar je gebruik van kan maken, groot natuurgebied om lekker buiten te rijden..
wat wilt ze nog meer?
En trouwens als ze het te duur had gevonden had ze het ook niet gedaan, dus er zijn mensen die het begrijpen en het er voor over hebben.

Het zou ook wel lekker makkelijk zijn als niemand wat zou hoeven te betalen. Dan zouden er waarschijnlijk weinig mensen een paard hebben gehad, dan hadden ze allemaal verzorgster geweest.

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:25

Zo makkelijk is het niet om een verzorgpaard te vinden.
En je hoeft geen verzorgster erbij te nemen. Het is jou paard. Maar als je dan wel een verzorgster wilt, dan helpt zij jou. En jij helpt haar doordat je niet elke dag naar je paard hoeft.

KellyG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:29

je helpt elkaar dat is zo, maar ik ben per maand ongeveer 400 a 450 euro kwijt aan mn paard, De verzorgster gebruikt ook de spullen zoals zadel en hoofdstel, waardoor het harder zal slijten, dan mag je toch wel een vergoeding vragen vind ik.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:30

KellyG schreef:
runningkawa schreef:

Totaal geen vergelijk.

manege heeft niet zoveel vrijheid. leuk een uurtje rondjes rijden op een oud afgeracht paard.

mijn bijrijdster hoeft verder niks te doen, spullen maak ik zelf schoon, uitmesten en voeren wordt gedaan. Er zijn 2 binnenbakken waar je gebruik van kan maken, groot natuurgebied om lekker buiten te rijden..
wat wilt ze nog meer?
En trouwens als ze het te duur had gevonden had ze het ook niet gedaan, dus er zijn mensen die het begrijpen en het er voor over hebben.

Het zou ook wel lekker makkelijk zijn als niemand wat zou hoeven te betalen. Dan zouden er waarschijnlijk weinig mensen een paard hebben gehad, dan hadden ze allemaal verzorgster geweest.

Oud en afgeragd paard????? Ik zal het de jury melden voortaan als ik landelijk binnenkom op M2 niveau met het "oude afgeragde paard" waar ik overigens minder voor betaal incl. les dan bij TS.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:33

KellyG schreef:
runningkawa schreef:

Totaal geen vergelijk.

quote]

waar komt dit beeld vandaan? rond rijden op een oud afgeracht paard?!!

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:38

Ik heb zelf altijd een paard gehad, maar ben verhuisd en het paard wordt nu door mijn zusje gereden en betaald (daarvoor deden we hem samen en 50/50 betalen). Zij vraagt nu ook een bijdrage en heeft 2 bijrijdsters, simpelweg omdat ze het anders niet kan bekostigen.
Ikzelf verzorg sinds kort een ander paard en daar hoef ik geen bijdrage te betalen. De eigenaresse heeft zoiets van dat zij uit de brand is geholpen, ze kan me altijd bellen als zij onverwachts niet kan gaan, en ik moet ook wel eens in de regen rijden o.i.d. Op mijn beurt kan ik bijspringen door wel eens wat mee te nemen aan nieuwe spulletjes of andere dingen die ze nodig heeft omdat ik ruitersport webshop heb. Of ze krijgt iets tegen inkoopsprijzen waardoor ik haar financieel ook tegemoet kan komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 10:40

Ik snap wel dat je niemand kan krijgen. Het is ernorm veel.
Ik zou dan als verzorger verder zoeken. De bijrijder is handig voor jou, hoezo dan geld vragen Verward