Hippotex manegebodem? Ervaringen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kleppie

Hippotex manegebodem? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 10:47

kleppie

Re: Hippotex manegebodem? Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 11:10

? helemaal niemand ?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 11:49

Onlangs ergens geweest waar zo'n bodem lag. Het werkt zeker wel, maar ik vind het er niet uitzien. Het is net of je op de vuilnisbelt loopt. Daarnaast kost het afvoeren van het spul een vermogen. Toch een probleem als je ooit nog eens je bodem wilt vervangen.

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-07 22:04

Ja daar zat ik zelf ook wel aan te denken.
Dan zit je mooi opgescheept met dat spul.
En een "vuilnisbelt" als bak lijkt met nou toch ook niet zo fijn om te zien.

lazal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:57

Ik heb ook zo'n bodem. Geweldig. Onze bak was eerst te diep, nou niet meer. Afvoeren is geen probleem je kunt een certificaat vragen, krijg je ook, van het ministerie van milieu. Dus afvoeren is geen probleem.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:04

@Lazal, wat denk je dan met dat certificaat te gaan doen? Informeer maar eens bij een afvalwerkingsbedrijf. Ze rekenen gewoon de "kuubprijs" en reken maar dat de inhoud van een bak heel wat kuubjes is.

wilson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:07

bij mij op stal ligt er ook hippotex in de bak, het is echt super, nooit nat of bevroren. kan nu altijd rijden.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:15

Wij hebben ook zo'n bodem, we zijn zeer tevreden.
Over het afvoeren..... wij hebben deze bodem niet gelegd met de intentie om hem weer af te voeren, zolang wij hier met paarden bezig zijn zal de bak er liggen. Dat zal dus wel heel wat jaartjes zijn. Als je je bedenkt hoe weinig onderhoud je hebt aan een Hippotex bodem en dus heel wat kosten uitspaart, is het dus niet zo erg als je wat extra afvoerkosten heb als je het toch ooit weg zou willen halen.
Bij een stal hier in de buurt hebben ze de bodem , na 15 jaar leeggeschept, gezeefd en opnieuw gemengd met wat zand en de bodem was als nieuw !!!!
dus afvoeren is denk ik niet het grootste probleem.

Wij rijden elke dag in weer en wind in een fijne bak met een stabiele en droge bodem (nog nooit een druppel water in gezien, en die i.d.d. ook nooit bevriest. voor mij nooit meer anders.
Wij hebben trouwens een bodem van All waether tuft, dat is het zelfde als Hippotex alleen dan van een andere leverancier.

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 15:20

Jol1 schreef:
Onlangs ergens geweest waar zo'n bodem lag. Het werkt zeker wel, maar ik vind het er niet uitzien. Het is net of je op de vuilnisbelt loopt.

De eerste tijd ziet de bodem er inderdaad wat rommelig uit, maar na verloop van tijd worden de snippers en het zand gemengd en ziet het er egaler uit, een zanderige kleur.
dit duurt (afhankelijk van hoeveel er in wordt gereden) ongeveer een jaar.

kleppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 15:36

Nou het klinkt dan toch best wel positief allemaal.
Zijn er nog meer mensen met ervaringen?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:48

Een tijdje geleden was hier iemand op bokt waar je zo'n bodem gratis kon afhalen. Het afvoeren kostte echt tienduizenden euro's. Zelf heb ik toen ook geïnformeerd bij een leverancier van een dergelijke bodem en die gaf eerlijk toe dat de afvoer een dure geschiedenis is. Zeven is wel een optie, maar ook dat was niet bepaald goedkoop. In het kort kwam het er op neer dat het afvoeren nog duurder was dan de aanleg van de bak. Kijk, als je weet dat je de bodem nooit gaat vervangen of gaat opruimen dan is het waarschijnlijk een ander verhaal. Als je dat niet zeker weet, dan zou ik toch zeker vooraf naar de afvoerkosten informeren.

lazal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:17

Juin, gelijk heb je. Investeren om weer af te voeren doe je toch niet. Wat heb je aan een mooie kleur en je kunt niet rijden. Bij ons kun je altijd rijden nooit water.

lazal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 15:03

Jol1 schreef:
@Lazal, wat denk je dan met dat certificaat te gaan doen? Informeer maar eens bij een afvalwerkingsbedrijf. Ze rekenen gewoon de "kuubprijs" en reken maar dat de inhoud van een bak heel wat kuubjes is.
Ja ,dat begrijp ik, voor alle afval moet je betalen, voor je huisvuil ook.
Maar je kunt het wel kwijt. Houtsnippers en zand afvoeren moet je ook betalen. Het is alleen dat je sommig spul helemaal niet kwijt komt. Je in zakken naar het milieupark en flink meer betalen, begin daar eens aan.