Van de winter stond Tos de nachten op stal, overdag in de wei, hij was toen best trubbelig, maar ja, nieuwe stal/wei/baas... na 6 jaar een hele verandering!
Tot eind maart heeft hij snachts binnen gestaan, en was hij redelijk "onhandelbaar". Nooit gedacht eigenlijk dat dat door het op stal staan kon worden veroorzaakt. (was het waarschijnlijk ook niet alleen)
Sinds april staat hij dag en nacht buiten, en is veel rustiger geworden, in de omgang gewoon een prettig paardje
Vandaag had ik hem sinds maanden (vanaf april dus) weer eens op stal gezet (scheelde veel in temperatuur) en toen ik hem er na 5 uur weer vanaf haalden, zag ik weer een Tos die ik van de winter zag
Heel onrustig, angstig kijkend...
Heb hem buiten eerst een hele tijd geborsteld om hem op zijn gemak te stellen, en toen op de wei gezet.
Ik vertelde het zo aan me vader, ... Tja, eigenlijk is het ook best vreemd voor hem, want bij zijn oude eigenaar stond hij bijna nooit binnen, en had hij een containerstal, met altijd de bovenkant van de deur open... Hij stond enkel met noodweer binnen...
Weet iemand wat we er aan kunnen doen?
Hij staat in een "open"box (2 kanten zijn muurtjes van 1 meter nog wat hoog) en aan een kant zijn 2 kalveren boxxen waar kalfjes zitten... (staan er egen kalfjes dan draait ie door
)Vanmiddag had hij wat kuilmais gekregen, en niet eens alles opgegeten! (Toch wel apart voor Tos
) Ik wil hem van de winter toch wel op stallen kunnen zetten, hem kort in de haren kunnen houden, en een plek waar hij enigzins schoon te houden is,...
Iemand een idee?
. alleen is ook maar alleen.