Aubiose als stalbedekking?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Koortje

Aubiose als stalbedekking?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 11:54

Ik was benieuwd naar ervaringen van Bokkers met Aubiose in de stal!
Momenteel staan de paarden bij ons op krul of op vlas, maar misschien willen we over naar wat anders.
Wat zijn de kosten per pak? Heb al een mail gestuurd naar het bedrijf, maar misschien weet men het hier ook wel?

ZIPA

Re: Aubiose als stalbedekking?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:50

Bij ons op stal staan een paar paarden op Aubiose.
En dat gaat super. Geen klachten.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 12:52

In aankoop is het altijd een stuk duurder dan een pak vlas. Ben benieuwd naar de prijzen die jij gekregen hebt?
Ik gebruik het in onze kattenbakken en zie een groot verschil met vlas. Randen van de bakken zijn doorschijnend en bij vlas zie ik na één dag al nat vlas op de bodem liggen en is de bodem ook nat. Bij Aubiose is dat niet, daar blijft de bodem mooi droog.
Zou het graag ook in mijn stallen gebruiken (doe nu vlas) maar de aankoopprijs schrikt mij wat af, hoewel ik door de ervaringen met de kattenbak vermoed dat je er langer mee doet.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:41

Ik dacht dat wij er 8,25 per pak voor betalen, je begint met 4 pakken , daarna iedere week 1 pak erbij.
Wij doen ongeveer 4 maanden met een box, daarna gaat hij leeg, en komt er een nieuwe laag.
Nu staat mijn paard alleen s'nachts op stal, staan ze er 24/7 op, dan moet hij misschien 1 keer per 3 maanden leeg.
Het is superspul, ga echt nooit meer op wat anders over, altijd droog en snel klaar, ff poep scheppen, klaar........

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:43

ik heb het een poosje gebruikt. Maar het was me uiteindelijk toch echt te duur!!
Voor een baal stro betaal ik 2,25 en daar gebruik ik er maar 2 van per week. Dat is nogal een prijsverschil.
Het beviel me verder eigenlijk heel goed. Weinig werk en een prettige bodem.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:56

Heb geen idee wat de prijzen nu zijn.Maar op de manege waar ik heb gewerkt hebben ze op dat spul gestaan.Was opzich erg fijn alleen zijn we overgegaan op stro omdat we toch minder werk daar aan hadden en goedkoper.Maar vond het wel mooi droog als je het goed gebruikte dan.

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:37

Ik zal nooit op stro overgaan omdat het goedkoper is, mijn paard eet z'n halve stal leeg en wordt er super goor in(schimmel), dat vind ik dus niks en ik ben blij dat het zo mooi droog is in z'n stal.
En wat is duur, paarden kosten een paar centen............

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:11

Ik heb aubiose gehad in 1 stal en sto in de andere (pony met gevoelige luchtwegen), nu heb ik vlas in de inloopstal liggen. Ik kan het dus alledrie zowat vergelijken en vind echt ENKEL als bodembedekking gezien aubiose heeeel goed; voor een paard dat lang op stal staat (dus maar een paar uur per dag buiten) vind ik stro dan weer fijner omdat ze dan tenminste wat kunnen graven en knabbelen enz...tenzij je echt onbeperkt hooi geeft als he paard op aubiose staat

Helaas is aubiose een pak duurder... dus momenteel komt een pak vlas extra stooien me voordeliger uit dan aubiose in heel die inloopstal...