Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Er zijn zelfs momenten dat de hoeken van de bak groen uitslaan! Zowiezo heb ik nog nooit een natte binnenbak gezien op andere stallingen. Ik kan me echt niet voorstellen dat dat zo hoort. 

Ineke2 schreef:Nou kom anders eens bij die van ons kijken
Deze is eigenlijk helemaal niet nat, kan mij niet voorstellen dat de bak steeds heel nat moet zijn.

Ineke2 schreef:Informeer anders eens bij verschillende bedrijven die manegebodems aanleggen. Die hebben vast wel het een en ander te vertellen
Citaat:Ik geef de voorkeur aan een harde bodem. Van de zomer ben ik op een stal geweest die zowel binnen als buiten eb en vloed hadden. Het was zeiknat (niet met plassen water hoor). Je hoorde constant die pomp geluid maken.

Needje schreef:Voor zover ik weet kan je zelf bepalen hoe droog je je bak wilt hebben (hoe dik de droge laag is zeg maar)
Ik snap alleen niet zo goed waarom je binnen een eb- en vloedbodem legt

dewindhoek schreef:Volgens mij is het zelfs helemaal niet goed als de bovenlaag soppig is. Je paard kan hierdoor te ver wegzakken en de buizen kapot lopen. Bij ons mogen ze zelfs niet eens erin rijden als hij soppig is en moeten ze wachten totdat het water een stuk is weg gelopen aangezien we geen pomp erop hebben staan die het water weg kan pompen.
Maar het zou in wezen kunnen gebeuren, de rijbak heeft zo'n metalen buitenwand dus daar komt de kou echt wel door naar binnen als het echt koud wordt... Maar gelukkig ziet het er voorlopig niet naar uit dat het gaat vriezen

Ik zal eens kijken of er een telnr ofzo bijstaat op het reclamebord wat in de binnenbak hangt.
Ineke2 schreef:Onze bak stoft absoluut niet
hij is overigens aangelegd door de zoon van de stalhouder, die doet in o.a. manegebodemsIk zal eens kijken of er een telnr ofzo bijstaat op het reclamebord wat in de binnenbak hangt.
Maar onze buitenbak (ook eb en vloed) is zelfs niet zo nat dat je het "sopgeluid" hoort zoals jij beschrijft... Tenzij er misschien net een flinke hoeveelheid regen is gevallen.