Hoi allemaal..
Mijn paard is heel gevoelig voor een nieuwe, drukke en vreemde omgeving.
Ik ben hier achter gekomen doordat ik een gezellig weekendje met haar weg wilde, en ze compleet in paniek raakte toen ze in de logeerbox moest staan. Ze brak hem nagenoeg af. Steigeren, hinniken en proberen door de wand te komen waren wat van haar capriolen.
Omdat ik toen niet wist wat te doen, hebben we haar maar weer naar huis gebracht. Ik wilde immers geen ongelukken.
Nu wil ik dit voorjaar met een groepje vriendinnen een weekeindje op ponykamp. Gewoon lekker rijden.
Maar nu komt erbij dat ze dan dus in een vreemde stal moet, vreemde omgeving en zo'n 300 km van huis. Ik vind het een beetje jammer om veel geld uit te geven aan een huurpaard terwijl ik er thuis eentje in de box heb staan die het ook helemaal geweldig zou vinden.
Overigens is ze op kleine, rustige stallen wel erg mak. Op de manege op het dorp waar ik regelmatig met haar heen ga is ze wel rustig en laat ze zich gewoon in een box zetten en ik kan haar dan ook alleen laten.
Nu moet ik wel zeggen dat ze in alle vreemde en niet vreemde boxen tot nu toe uitzicht had naar buiten. Behalve in die box waar ze dus zo vervelend begon te doen. Misschien speelt dat mee?
Iemand in mijn directe omgeving is heel erg bezig met bachbloesems en holistische en homeopatische dingen. Ik heb van haar vernomen dat het erg rustgevend kan werken enzo.
Ik was benieuwd naar jullie ervaringen daarmee. Of misschien hebben jullie een ander idee om haar rustig te maken en te houden.
Graag hoor ik van jullie!