Bachbloesems, iemand ervaring?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Bachbloesems, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 20:46

Hoi allemaal..

Mijn paard is heel gevoelig voor een nieuwe, drukke en vreemde omgeving.
Ik ben hier achter gekomen doordat ik een gezellig weekendje met haar weg wilde, en ze compleet in paniek raakte toen ze in de logeerbox moest staan. Ze brak hem nagenoeg af. Steigeren, hinniken en proberen door de wand te komen waren wat van haar capriolen.
Omdat ik toen niet wist wat te doen, hebben we haar maar weer naar huis gebracht. Ik wilde immers geen ongelukken.

Nu wil ik dit voorjaar met een groepje vriendinnen een weekeindje op ponykamp. Gewoon lekker rijden.
Maar nu komt erbij dat ze dan dus in een vreemde stal moet, vreemde omgeving en zo'n 300 km van huis. Ik vind het een beetje jammer om veel geld uit te geven aan een huurpaard terwijl ik er thuis eentje in de box heb staan die het ook helemaal geweldig zou vinden.

Overigens is ze op kleine, rustige stallen wel erg mak. Op de manege op het dorp waar ik regelmatig met haar heen ga is ze wel rustig en laat ze zich gewoon in een box zetten en ik kan haar dan ook alleen laten.

Nu moet ik wel zeggen dat ze in alle vreemde en niet vreemde boxen tot nu toe uitzicht had naar buiten. Behalve in die box waar ze dus zo vervelend begon te doen. Misschien speelt dat mee?

Iemand in mijn directe omgeving is heel erg bezig met bachbloesems en holistische en homeopatische dingen. Ik heb van haar vernomen dat het erg rustgevend kan werken enzo.
Ik was benieuwd naar jullie ervaringen daarmee. Of misschien hebben jullie een ander idee om haar rustig te maken en te houden.

Graag hoor ik van jullie!

stroo

Re: Bachbloesems, iemand ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 07:39

wij hadden een paard met trailer angst en hebben toen ook bachbloesem gebruikt ,werkte na een tijdje prima

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 07:46

bach resque gebruikt voor wedstrijdstress bij ons jonge paard, prima geholpen!
Nu gebruiken we het nog heel soms bij een springwedstrijd, maar dat is meer om zijn "enthousiasme" iets te temperen.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 12:57

Oke.. Bedankt..

En hoe lang van te voren voer je dat? Of hoe geef je dat?
Na hoe lange tijd werkt het?

Zomaar wat vragen hoor.. Kan ik me een beetje orienteren op ervaringen.. Lachen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 15:10

Bij Tjo hebben we bach resque gebruikt na een ongeluk met de menwagen. Werkte echt super.
Je geeft het in druppels op een suikerklontje of stukje brood. Hoe vaak en hoeveel ligt aan wat degene aangeeft die de druppels gemaakt heeft.
Resque werkt vrij snel en gaven we altijd een uurtje voor we gingen mennen en na 3 weken kon ze zonder. Ze moest weer even dr vertrouwen terugvinden.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 17:25

Oke.. Bedankt.. Word al een beetje wijzer! Ja

Ga binnenkort mijn kennis erover contacteren en het bij haar voorleggen..

strudel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 18:06

4 druppels 4 x daags over het voer of suikerklontje oid.
Werkt bij onze hyper merrie ook goed.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 19:12

ik heb zo een pompflesje bij de drogist gekocht, spuit je zo in zijn mond via de zijkant, heel handig, gewoon met opzadelen

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 21:25

Vandaag had ik het er toevallig met iemand op een wedstrijdterrein over en die was zeer positief over het effect bij paarden. Haha!
Ik gebruik het zelf ook wel eens bij examens oid en dan werkt het super.
Zij gebruikte het ook bij haar paarden en het werkte goed, ze kalmeerden, waren rustiger maar niet suffig ofzo.

Paardluister

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:16

Een kennis van mij gebruikt al jaren bachbloesem voor haar paard en zij is er dik tevreden over!

dreutel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-07 16:21

we hebben ook bach gebruikt voor het scheren van onze pony.ging super.