paardenmatras en rubbermat

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Stado

paardenmatras en rubbermat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 20:23

Wie heeft er een paardenmatras of rubber matten in de stal en wat zijn je ervaringen?
Gebruik je daarnaast nog strooisel?
Waar kun je zo'n paardenmatras vinden? (via google kom je nergens op uit Clown )

Ik zit er namelijk over te denken om zo'n matras in combinatie met strooisel te nemen. Mijn paarden staan nu op stro, dat wil ik er zowieso bij blijven geven.

Sonja_vR

Re: paardenmatras en rubbermat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:55

Stado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-07 12:00

dankje! Ik heb hem helemaal doorgelezen. Hm, ik weet nog niet zeker of het wel wat voor mij is. Ik kijk ernaar omdat mijn paarden inloopstallen hebben. Nu de wei zo'n modderbende is, zijn de stallen bijna niet schoon te houden. Elke keer lopen ze met hun vieze moddervoeten de stal in en uit. Een droge plek om te liggen is nu dus ver te zoeken. Maar als ik het zo lees moet je dus goed opletten welke matten je koopt, aangezien je anders met hetzelfde probleem blijft zitten. Daarnaast zou ik ze alsnog stro bij willen geven (voor het knabbelen) en dan ben je eigenlijk hartstikke duur uit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 17:32

mmm, ligt er een beetje aan idd,
je hebt in eder geval de dure tegels nodig , van 40 mm dik die goed vocht doorlaten
het voordeel ervan is dat het makkelijk schoonmaken is, bezem erover en eens in de zoveel tijd afspuiten met hoge druk en klaar
je kunt bij combi gebruik nog steeds heel veel besparen op stro gebruik omdat het vocht wegloopt en het stro meer ruwvoer word dan absorptie materiaal

en je kunt tweedehands ook wel leuk aan tegels komen waardoor het kwa prijs ook wat aantrekkelijker word...

ik heb ze in gebruik gehad op een stal in een uitloopstal situatie , ik vond het fijn werken