In drinkbak/voerbak mesten, hoe af leren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

In drinkbak/voerbak mesten, hoe af leren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:21

Nou eigenlijk zegt de titel het, maar hoe leer je het je paard in godsnaam af, word er echt helemaal stapel mesjokke van onderhand..
groetjes [ ]

BrankaZ

Re: In drinkbak/voerbak mesten, hoe af leren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:24

Toevallig hoorde ik de staleigenaar vandaag dat ie een paard had die dat heel hardnekkig deed. Hij bleef schoonmaken. Op een gegeven moment was ie het zat en heeft ie alleen de mest uit de drinkbak gehaald waardoor het paard dus wel kon drinken maar helaas door zijn eigen stommiteit geen schoon water had. Bij dat paard is toen het muntje gevallen.
Mocht dit niet helpen dan vermoed ik dat de enige oplossing is voorkomen. Dus bakken (als het tenminste kan) hoger hangen.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 19:26

Oke, ik zal het eens op die manier proberen, maar hij drinkt niet als het vies is, dus als mest eruit is, maar niet schoon water, dan drinkt ie niet meer, en zn brokken enz eet hij gwn door de mest heen als 't moet..
geef ie niks om..

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 19:34

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Riwan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:38

Dat deed bij ons een paard ook. Ik heb ook de waterbak niet al te goed schoon gemaakt en dat hielp

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-07 20:44

Gomez_k_m schreef:
Is het niet puur uit verveling?
Die van mij doet het ook soms Bloos En ik heb nu een jollybal en een liksteen in zijn box opgehangen.
En ik zorg altijd dat er een beetje kuil in zijn box ligt. Zodat hij wat te eten heeft. Vingers aflikken
(Mijn pony word s ochtends in het paddock gezet en eind van de middag gaat hij weer op stal.)

Volgens mij is het meer lomperigheid. Mijn paard denkt volgens mij niet na waar hij gaat mesten. Daar waar hij staat laat hij het vallen, en ja, als dat toevallig boven z'n drinkbak is...da's dan jammer (voor mij, want ik moet het schoonmaken Haha!).
Hij geeft het trouwens wel aan, want als ik dan op stal kom, draait hij meteen richting zijn drinkbak en gaat er naar staan kijken, zo van 'kom eens even, en doe er eens wat aan' Knipoog.

kitty_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 08:12

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 28-02-24 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 09:17

Ik ben blij dat de mijne dat niet doet Lachen

Maar ik zou ook gewoon even lekker vies laten zijn, dan valt het kwartje toch wel eens een keer?

lazal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:36

Proberen: doe eens mest van een ruin in een bepaalde hoek gooien en dat enkele dagen. Hij gaat dat ruiken e eroverheen mesten.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:39

Ik heb wel eens gehoord dat als je mest van een ander paard op een plek in zijn stal legt dat een paard daar overheen gaat mesten.Dus een tijdje dat volhouden en wellicht leer je hem dan daar te mesten Clown Of t zo is ik heb geen idee.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 22:45

hehe , heb dit ook lang gehad ... heb nu een ophangbeugel met emmer erin , op uhmm hoogte dat hij wel kan drinken maar mesten iets lastiger word.
Laat ik het afkloppen , maar het gaat tot nu toe goed.
alleen gaat nu die emmer eraan !
Heb zijn vorige drinkbak in alle hoeken van de stal gehad , en elke x was het weer raak.
vies laten vind ik ook weer zo uhmm .. vies...
Kwartjes kunnen niet meer vallen Haha! we hebben nu de € Tong uitsteken

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 22:47

Nou, het is uuhm nu al drie dagen zonder dat hij ergens in gemest heeft, zou het kwartje zijn gevallen?

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:24

hmmz mijne had ook wel eens dat hij het een paar dagen niet deed , ik helemaal gelukkig kom ik de volgende ochtend in de stal , en ja hoor * hatse flats * recht in die waterbak Boos!

edit : typfout

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:53

Ik denk dat je het er gewoon in moet laten zitten, dan doet ie het niet meer.
Mijn pony doet het soms als het water al vies was, doet ze ook als het hooi een beetje schimmelig is.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 20:59

Nee, want als ik het erin laat zitte zn brokken eet ie gwn door, maar zn water vertikt ie te dirnken hij s al uitgedroogd geweest door dat!
Niet omdat ik het express erin had gelaten maar omdat ik het niet gezien had, en ik e niet was!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:02

Sorry, maar ik maak hem toch echt schoon.
Wil niet dat mijn paarden geen water / zeer vies water tot hun beschikking hebben.
Zoals PintoNatal al zegt , dan vertikken ze het bij mij ook , en geef ze eens ongelijk !
Ik wil zelf ook altijd graag een Schoon glas water ( dat betekend niet gelijk dat ik hetzelfde in dat glas doe hoor Tong uitsteken )
maar toch ...

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-07 21:04

Ja idd, maar toch ik maak het ook altijd schoon, want hij vertikt het hoor, en ik dacht echt wat heeft ie toch, helemaal opgetrokken buik enzo, en hij was zo ngeveer uitgedroogd, geloof dat ie de water leiding ongeveer leegdronk Tong uitsteken

superdymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 11:55

Nou dat wordt dan schoonmaken.
Iets anders zou ik niet kunnen verzinnen.

eigenwijs23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:00

je kan ook een klep op de drinkbak maken. als je het ze even leert tillen ze de klep om om te drinken en er in mesten gaat niet. degene aan wie ik mijn merrie heb verkocht hebben dat gedaan omdat hun paard ook altijd in de drinkbak meste.

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 12:07

Mijn paard deed het ook wel, normaal controleer ik de drinkbak altijd maar ik was het een keer vergeten en ze heeft dus een dag zonder water gestaan, daarna heb ik nooit meer mest in de drinkbak gevonden Haha!. En haar voerbak heb ik zoveel mee geprobeerd dat ik die maar weg heb gehaald. Zelf als dat ding aan de andere kant van de box hing (tralies waar ze wel met haar hoofd door kon om te eten en naar mijn idee niet met haar achterste) kreeg ze het voor elkaar om haar behoefte daar in te doen Bloos .

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:36

Mijn pony deed het ook altijd toen ie nog jong was en net in zijn nieuwe stal kwam. Het is vanzelf over gegaan denk niet dat je de paarden dat zo kan afleren.

wednesday

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 14:40

Bij de mijne was het al een tijdje geleden!! Ik natuurlijk gans blij! Kom ik gister binnen in zen stal, had hij zijn hele leksteen ondergekakt! Kon ik dus niet mee lachen... Heb het eraf gehaald en jah nu afwachten of meneer de leksteen nog wel wilt!