Coolinggel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Starbreeze

Coolinggel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 16:40

Welke coolinggels werken nou ECHT?

HappyLove

Re: Coolinggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 17:57

wat zijn coolinggels?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:00

Ik heb de coolinggel van Kieffer op mezelf uitgeprobeerd, daar koelde hij in elk geval wel! Bij paard leek het ook te werken, maar hoe controleer je dat! Nu heb ik iets van de boerenbond (hoe heet dat merk nou ook alweer.... groen spul) en dat vind ik veel minder. Ook op mezelf uitgeprobeerd en geconstateerd dat 't minder is.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 22:02

Ik heb hele goedkope, 2 euro per pot, en ik heb het ook op mezelf gesmeerd, heerlijk. Dat spul werkt echt goed...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 23:46

Wij zijn pas bezig geweest met coolinggels testen. De meeste werken op munt, en dat koelt niet echt maar geeft een koelend gevoel omdat het inwerkt op de zenuwen. (zegt vriend hier thuis tenminste)
Het viel me op dat na het eerste koelen, je huid juist warm en branderig wordt. Is dat bij jullie ook of heb ik een overgevoeligheidsreactie?

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 11:42

Nee, bij mij wordt niks warm of branderig. Alleen vond ik dat boerenbond spul maar een paar tellen werken en daarna voelde ik niks meer. Dus denk dat het misschien een overgevoeligheidsreactie was?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 14:06

Dat het warm wordt nadat het koud geweest is, is volgens mij de bedoeling want dan komt de doorbloeding op gang. Ik heb ook dat boerenbond spul, vind het ook niet zo geweldig en nu heb ik weer iets anders en dat bevalt ook niet. En in de winkel glashard zeggen dat het koud wordt he? Nou die pot gaat mooi terug dus!

Ik haal ook wel zon pot kieffer, als die werkt dan is het goed Lachen

Paardluister

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 14:47

Je moet het been wel eerst koelen met koud water toch?
Voordat het er op smeert.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:39

Paardluister schreef:
Je moet het been wel eerst koelen met koud water toch?
Voordat het er op smeert.

Lijkt me niet, dan kun je net zo goed 10 minuten onder de koude kraan. Het is juist voor als je niet met water kunt koelen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 15:45

Ik heb er eentje, die kost €20 per pot... Ruikt enorm naar munt en doet het eigelijk wel goed... Als mijn paard weer eens last heeft van dikke benen werkt dit snel in.

Een kennis van vroeger smeerde het op zijn paard der nek in voor hij ging rijden... Zou dat wel gezond zijn?

Dibah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:20

Legs R Cool van Equimins. Dit is dan wel geen gel, maar een klei en die blijft 24 uur koud. Verder heb je nog Ice Tight, ook een klei van Farnam, Leg gel van Equimins. Dit zijn wel echt allemaal koeling en niet dat het daarna weer warm wordt.

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-07 22:56

Ja het mag niet al te lang koud blijven, ik mag geen coldpacks op haar been laten zitten. Ik spuit nu een paar min af en doe er dan een dikke laag gel op, dat was na een kwartiertje nog redelijk koud, dus zo werkt het nog iets... Misschien is die Leg gel van equimins wel iets, zal zaterdag eens in de shop kijken of anders die kieffer, die heeft Bergje zelf uitgeprobeerd Vork

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 13:16

Ik heb wel ergens iets gelezen dat coolingel met natte handen aan moet brengen of zoiets, maar weet niet meer waar.

Maar mag je dan ook geen in een handdoek gedraaide coolpack even laten zitten? Hebben we bij Lady toen ook gedaan. Coolpackje (niet zo'n blok, maar zo'n vervormbare) in een handdoekje gedraaid en met een bandage er even omheen laten zitten. Wel zelf in de buurt gebleven uiteraard. Ze kreeg toen namelijk nogal zachte voeten door al het afspuiten, wat ook niet ideaal is.
In jouw geval is veel afspuiten misschien ook niet handig bedenk ik net.

Die klei lijkt me misschien ook wel iets!

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-07 14:49

Ja die ijspacks (die blauwe zachte dingen) heb ik ook al mee gesjouwd maar ik vergeet die dingen steeds uit de vriezer te halen en mee te nemen...
Ik doe dr sokken nu flink in de babyolie en dr is tot nu toe nog geen plekje mok te zien Lachen

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 19:47

In principe wil je met koelen juist de doorbloeding verbeteren en dan wordt het na een tijdje inderdaad vanzelf weer warm.