Wormenkuur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 12:39

Ik zit dus met een vraag.

Er zijn mensen die zeggen dat een wormenkuur niet helpt als andere hun paard ook niet ondwormen. Nou ondworm ik mij paardje wel gewoon en 3 andere paardjes worden ook gewoon ondwormt maar de 2 paarden en 1 shet van de eigenaar van het land worden niet ondwormt.

Helpt die wormen kuur dan nog wel en moet ik dan toch maar eens even met de eigenaar van die paarden gaan praten.

Zover eventjes mijn vraag.

claudje22

Re: Wormenkuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 13:59

Tjonge helemaal niet ontwormen lijkt me uit den boze voor paarden die op het weiland staan.
Door dierenartsen wordt geadviseerd om minimaal eens in de 3 maanden te ontwormen.
Door wormen kan namelijk ook koliek ontstaan.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 20:22

Ontwormen moet echt wel! Dus ik zou wel even met die eigenaren gaan praten van die andere paarden. Ik heb altijd gehoord dat de wormenkuur idd niet hielp als je ze niet tegelijk ontwormde.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-07 22:15

@ claudje22: Dat vind ik dus ook maar die mensen hebben het nou niet echt dat je zecht super breed ofzo. Dan is bij mij natuurlijk de vraag waarom neem je dan uberhaubt paarden. Maarja.

@linnie13: Ja Ondwormen moet ook gewoon. Ik ga binnenkrot ook gewoon ff met de eigenaar praten want dit kan niet. Oke het kan wel maar het is niet verandwoord zometeen word mijn paard ziek en barst van de lindworm,en en dergenlijken omdat zij haar paarden niet ondwormd.

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 22:18

Ik ontworm mijn paarden en ik geef we wortel ( pee ) daar kunnen worden namelijk ook niet tegen Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-07 08:42

Bedoel je te zeggen dan wormen niet tegen wortels kunnen ?? Kan er even gee soep van maken:P maarja ik denk dat je dat bedoelt. En hoe vaak zou ik me paard dan wortel moeten geven? want ze krijgt wel wortel van me.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-07 09:09

Ik zou wel ontwormen, maar als andere paarden niet tegelijkertijd ontwormd worden, of als het land besmet is door die paarden die niet ontwormd worden, heb je dus een probleem. Binnen een week kan je paard zichzelf weer besmetten...zonde van de kuur dus.
Dat de eigenaren van de andere paarden het niet breed hebben en een dier daarom de broodnodige zorg ontzeggen (en daar hoort in dit geval de wormenkuur bij) vind ik dus niet kunnen. Ik zou maar even met die mensen gaan babbelen, en anders mijn paarden daar weghalen.