Jolly bal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Indomitable

Jolly bal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-07 21:36

Hai allemaal,

Ik zit er over te denken om misschien een jolly bal voor mijn paardje aan te schaffen, alleen hoor ik er nogal wat wisselende verhalen over. De ene is er razend enthousiast over (of tenminste het paardje doet er heel veel mee), maar andere zeggen weer dat het een overbodige uitgave is omdat ze er na een paar weken al op uitgekeken zijn.

Wat zijn jullie ervaringen of meningen over een Jolly bal. En wat voor een grote moet ik aanschaffen voor mijn paard?

Groetjes!

Evaa_

Re: Jolly bal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:20

Op de manege hebben ze een hele grote! Dat is leuk voor paardenvoetbal.
Als je wilt dat je paard er niet op uit gekeken raakt, moet je hem niet altijd by hem laten, maar gewoon een uurtje per dag, of per week ofzo!
Het licht eraan welke maat hoe groot je paard is, als je een groot paard heb is een grotere bal leuk, als je een pony heb is een normale maat, skippy maat bijv. leuk! Lachen

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 22:23

Tja, lastig in te schatten of je paard er iets mee gaat doen of niet. Ik vind ze zelf vrij prijzig.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 23:18

Ik zou iets meer uitgeven en een voerbal kopen. Naar de jolybal heeft mijn paardje niet eens omgekeken (ja, om in te bijten als ze neidig was) maar de voerbal blijft een populair speeltje... Een halve kilo muesli doet ze z'n 2 à 3 uur mee, en daarna ligtie keurig in de hoek...

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:04

Roosje_ schreef:
Tja, lastig in te schatten of je paard er iets mee gaat doen of niet. Ik vind ze zelf vrij prijzig.

Inderdaad. Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 16:25

Mijn eerdere paard deed met de eerste wel drie hele dagen. Toen had hij door dat je er een voet op kunt zetten en dan het handvat eraf scheuren. De tweede heeft een uur geleefd en is toen jammerlijk in de stal omgekomen Clown
Hier geen jollyballs meer dus.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:32

ik vind het zonde van het geld, je kunt beter je paard buiten zetten de hele dag (een paar uur kan ook) of ga er mee wandelen of koop een liksteen (als je die nog niet hebt).

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 17:48

Ik had er dit jaar 1 gekocht voor de 4 jarige die ik heb gereden. Hij was er helemaal gek op. Keihard in bijten, want dan komt er zon leuk geluidje uit. Met zn schouder of kont er flink tegen aan duwen. Heen en weer slingeren tot ie er duizelig van werd. Of gewoon tussen zijn tanden vastpakken en er mee tegen de muur aanduwen.
Ik heb er heel wat foto's van gemaakt want het was net een puppy die voor het eerst met een bal speelde. Elke dag opnieuw.
Mijn andere paard zou dr nix aan vinden denk ik, want die is helemaal niet zo speels en bijt ook nooit ergens in. Voor hem zou een liksteen leuker zijn.
Je moet naar het karakter van je paard kijken. Als ie speels is of snel ergens aan wil knabbelen dan heb je er wat aan en anders niet.
Ik had een standaard maat bal. Een fel groene met nep appel geur haha, maar daar heb ik m niet op uigezocht hoor.

Caroowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:10

Je zou het even kunnen uitproberen mijn paard heeft er ook 1 z'n stal hangen!
Maar doet er eigenlijk niet veel mee maarja! Tong uitsteken

noortjejacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 18:14

ik heb er een gehad ,, zo stuk ik zou het als ik jou was niet doen . inplaats van een jolly bal kan je ook gewoon een reddings boei doen Haha!

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 19:06

Nouja ze gaat overdag ook altijd naar buiten van een uurtje of 7 's ochtends tot een uur of 4 's middags, behalve nu met dat vieze weer is het wat minder lang, vandaar dat ik dacht aan zo'n speeltje. Een liksteen heeft ze al dus twee lijkt me ook alweer zoiets Lachen. Maar zo'n voerbal is dan misschien een betere investering Knipoog

grosdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:11

Een paard dat ik ken is helemaal gek van die dingen. Kan er maar niet vanaf blijven en raakt erook niet op uitgekeken. Maar dat verschilt idd per paard denk ik Lachen

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:37

Tsja lastig want niet ieder paard is hetzelfde. Dus niet ieder paard zou er mee spelen of wel mee spelen. Heeft niemand in jou buurt er èèn ? Dan zou je kunnen kijken of je paard er iets mee doet.

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 21:40

Nee niemand bij mij op stal heeft zo'n dingetje. Ik zag dat ze bij het kruidvat nu ook een of ander fitness bal hadden, natuurlijk niet zo "veilig" maar een vriendin van mij heeft het daarmee ook eens uitgeprobeerd. Haar paardje was nogal bang van die bal, maar misschien vind mijn troelleke hem wel leuk. Misschien een optie om dat morgen eens in de bak te proberen om te kijken hoe ze reageerd Lachen

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 21:41

Ja dat kan je inderdaad gaan proberen maar knapt die niet makkelijk ? Nouja igg veel succes ermee Lachen

Indomitable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 21:42

nouja die bal die houd mij ook Knipoog en ik neem niet aan dat Indy derop gaat zitten Lachen

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 22:12

Dan zou het wel gaan lukken inderdaad ja Haha!.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 23:53

Indomitable schreef:
Nee niemand bij mij op stal heeft zo'n dingetje. Ik zag dat ze bij het kruidvat nu ook een of ander fitness bal hadden, natuurlijk niet zo "veilig" maar een vriendin van mij heeft het daarmee ook eens uitgeprobeerd. Haar paardje was nogal bang van die bal, maar misschien vind mijn troelleke hem wel leuk. Misschien een optie om dat morgen eens in de bak te proberen om te kijken hoe ze reageerd Lachen

Alsjeblieft doe het niet! Die dingen knappen heel erg snel. Ik werk bij het kruidvat en bij het gewone gebruik zijn er al vrij veel klachten binnen gekomen, en dat is van mensen die er niet in bijten of 500 kilo ertegenaan hangen....

_Merato_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 10:23

Ik ben inmiddels aan mijn 2e Jollybal toe, mijn paarden vinden het wél leuk.
Er wordt volop gevoetbald in de buitenbak en om beurten pakken ze het op, waarna de ander rondjes eromheen loopt in draf Haha!
Ik denk echt dat het per paard verschilt. Die van mij vervelen zich best snel en gaan dan allerlei rare dingetjes verzinnen, zoals aan de bakrand knagen en kuilen graven.
Met de bal (een gewone voetbal voldoet ook prima) vermaken ze zich kostelijk!

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:02

Ik heb er ook 1 gekocht voor de mijne, die kijkt er niet meer naar om Clown Ze heeft er 1x tegenaan getrapt en verder nooit meer naar om gekeken.

db1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-07 12:31

Ik heb gewoon een voetbal in de stal of het paddock liggen, daar spelen ze ook mee en het is stukje goedkoper....

sallybally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 23:35

Mijn shet heeft een skippy bal van de kruitvat. hij gooit er mee en gaat er op proberen te zitten en schopt het steeds ergens anders heen. hij heeft er de grootste lol mee. heb wel het handvad dicht geknoopt zodat hij niet vast komt te zitten in het handvad.

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:27

Inderdaad gewoon een voetbal of een Skippy bal .

Ourives

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:03

De mijne kijken er niet eens naar om, eten is veel belangrijker en spelen doen ze eigenlijk alleen met elkaar Haha!

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 18:48

ik heb ook nog een jollybal, maar mijn paard wil er helemaal niets van weten. die vind het maar een eng ding