230 € per maand, te duur of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

doriangi

230 € per maand, te duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 15:55

Ik heb sinds 2 maand m'n paardje (nog net pony eig.), de pensionstalling waar ze staat is heel dicht bij m'n huis maar ik vind de prijs - kwaliteit niet echt goed...
Ik betaal dus 230 € in de maand, dit is alles inbegrepen zoals voeder, hooi, stro, water, weidegang als het weer het toelaat.
Wat me echter mateloos stoort is dat de pensionhouder de stallen maar 1 keer per week uitmest, het is zelfs al eens gebeurt dat hij het twee weken uitstelde!!
Hij strooit regelmatig bij maar hij haalt de mest en de urine dus niet uit de stal... met als gevolg dat de paarden na een week op een gigantische hoeveelheid stro staan en het vuil blijft zich maar opstapelen!
Ik probeer nu zelf iedere dag de stal wat uit te mesten en bij te strooien, ik haal er elke dag zeker 3 kruiwagens mest uit... Stel je dus voor hoeveel er na een week in ligt!
Nu vind ik dit toch wel een beetje belachelijk... Ik betaal 230 € in de maand en ik mest m'n paard haar stal praktisch helemaal zelf uit!
Wat vinden jullie hiervan? Best veel geld toch als je weet dat hij z'n stallen maar 1 keer per week uitmest?
Op m'n vorige pensionstal, dit was bij Antoine de Bodt toen hij nog een pension had... betaalde ik 300 € per maand, bij hem werden de stallen alle dagen uitgemest! Ook kregen ze 3 maal per dag eten en werden ze gelongeerd of bereden als je eens een dag niet kon gaan...
Nu zit ik nog met een bijkomend probleem... De pensionhouder z'n piste ligt superslecht! Hij doet ze in maanden niet om, ze ligt erg onregelmatig en keihard, zelfs ik heb me er al meermaals in verstuikt.
M'n paard staat nu al twee weken kreupel, ik ben deze voormiddag naar de dierenkliniek geweest waar ze verschillende onderzoeken gedaan hebben en tot de conclusie zijn gekomen dat ze in allebei haar voorbenen een peesontsteking heeft... de dierenarts zei er ook bij dat dit best kon door overbelasting omdat de piste zo slecht ligt!
Nu krijgt ze 2 maand stalrust, ze mag maar 10 minuutjes per dag wandelen aan de hand. Ze hebben me aangeraden haar op houtkrullen te stallen zodat ze wat vermagerd (ze eet nogal graag maarja welk paard niet).
Hiervoor vraagt de pensionhouder echter 300 € in de maand... Komaan zeg, 300 € en m'n stal is nog niet eens proper tenzij ik hem zelf doe?
Alle reacties zijn welkom...

bloempje1

Re: 230 € per maand, te duur of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 15:59

Verhuizen,dan maar iets veder weg en een goede stal..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:00

Als je het niet erg vindt ga ik niet zomaar oordelen over wat ik hier lees, het is namelijk erg makkelijk om een eenzijdig verhaal voor vol aan te zien en in dit geval de staleigenaar dus op jouw oordeel af naar beneden te halen.

Eéns in de week mesten is inderdaad weinig, maar 3 kruiwagens per dag uit de stal halen als je die dagelijks doet klinkt mij ook erg onlogisch Knipoog

Mijn raad voor je: Als je echt zo ontevreden bent over je huidige stal. Zoek een andere stal waar jij en je paard beter op zijn plek zijn Lachen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:01

300 euro per maand voor houtkrullen...70 euro extra voor 4 zakken krullen..poehffffff das snel verdient

Ik zou er niet over na hoeven te denken....weg daar

Dribbel_24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:02

Ik zou ook gaan kijken voor een andere stal, als ik het allemaal zo hoor kun je het ergens anders voor dat geld zeker wel beter krijgen... Succes!

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:03

Drie kruiwagens, echte waarheid, bij mij blijft er geen grammetje vuil stro in de stal liggen... Tong uitsteken

marcellllo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:06

hai dat is een hoop geld hoor!!
kijk voor wat anders in de buurt
en hoe is de rest van de accomodatie
daar. is dat in een prima staat zoals de weidegang,rijbak voeren en wat voor voer enz enz OK dan!

NeverForgetS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:08

Ik zou gewoon opzoek gaan naar een andere stal 230 vind ik behoorlijk wat. Hoe is de rest dan? heb je er binnen en buitenbak ook bij ?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:11

Ik ga mee met Bienotje.

Het is extreem om zó te mesten dat er geen vuil strootje blijft liggen, als je dat iedere dag doet. Dan is de stalhouder een godsvermogen kwijt aan stro. Knipoog
Als jij ook zo mest met krullen zou ik nog wel meer vragen. Tong uitsteken

Nee serieus, ik vind oppotten wel ok. Lekker warm in de winter, goed bedje stro. Alleen zou ik dan wel de natte plekken af en toe weg halen, en de drollen zeker. Misschien eens overleggen met de stalhouder? Of gewoon zelf af en toe de drollen weghalen, en dan niet meteen alles he, en dat hij dan af en toe de hele stal leeg haalt.

Sorry, ik zie persoonlijk het probleem niet zo...

Edit: ik vind 230 niet gek veel hoor, maar ik woon wel in de Randstad...

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:12

Het spijtige is dat er niet zoveel in de buurt is dat deftig is, veel pensionstallen zijn er niet en een manege heb ik niet zoveel zin in... veel te druk.
Waar ik nu sta is er een binnen -en buitenpiste... weliswaar enorm slecht onderhouden, de buitenpiste ligt momenteel bijna volledig onder water en de binnenpiste tja, heb ik al beschreven, is geen goed woord over te zeggen Rolleyes

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:12

Ligt eraan waar je woont hoor..bij mij in de buurt zit echt niks geweldigs.

Manege last van ruiters
Boer met binnenbak maar hij wil geen aparte weidegang dus alles bij elkaar.
Goede stal vinden is moeilijk maar ik blijf zoeken

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:15

TurdusMerula schreef:
Nee serieus, ik vind oppotten wel ok. Lekker warm in de winter, goed bedje stro. Alleen zou ik dan wel de natte plekken af en toe weg halen, en de drollen zeker. Misschien eens overleggen met de stalhouder? Of gewoon zelf af en toe de drollen weghalen, en dan niet meteen alles he, en dat hij dan af en toe de hele stal leeg haalt.

Sorry, ik zie persoonlijk het probleem niet zo...

Edit: ik vind 230 niet gek veel hoor, maar ik woon wel in de Randstad...

Nou, dan had ik deze morgen even een foto'tje moeten nemen, je zou het probleem wel zien! Ik ben een van de enige eigenaars die naar z'n paard omkijkt, deze morgen nog heb ik in verschillende stallen geen stro'tje meer zien liggen... mest mest en nog eens mest, gezellig voor die dieren zeg.

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:20

ik vind het ook niet zo'n probleem.om elke dag de stal helemaal leeg te halen kost een hoop geld.en met houtkrullen is ook het afvoeren moeilijker.waarschijnlijk dat het daarom duurder is.maar je moet kijken wat jezelf vind.en als het er echt niet prettig is verhuizen.maar opzich valt de prijs nog wel mee.

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:20

Ik zou weg gaan 70 euro extra voor wat houtkrullen..
dan zou ik eerder 20 meer doen..
je gebruikt dan tog ook geen stro meer ?[ kweet niet veel van wat er in stallen ligt etc. Clown ]
En hoe is de bak dan ?

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:23

De bak is verschrikkelijk... Hard, onregelmatig, stoffig, ik heb er zelf al stukken glas tussen gevonden.
M'n paard heeft zich enkele weken geleden enorm verstuikt in die bak en sindsdien staat ze mank, resultaat: peesontsteking, twee maanden rust.

Kelly0708

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:28

als je het zo verschrikkelijk vind,waarom stel je deze vraag dan?dan moet je gewoon weg gaan.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:30

wegwezen daar

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:31

Kelly0708 schreef:
als je het zo verschrikkelijk vind,waarom stel je deze vraag dan?dan moet je gewoon weg gaan.

Omdat ik meningen wou horen, of iemand zoiets al meegemaakt heeft... als je niet beter weet zou je het nog voor "normaal" gaan aanzien. Ik ken maar al te veel eigenaars die hun paard weken op stal laten staan en er niet naar omkijken.
Ik ben veeleisend ja, ik kom van de Bodt... Maar een propere stal is het minste wat ik verwacht voor m'n geld.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:32

ik zou als ik zo ontevreden was als jij ook weggaan. wat zeggen de andere pensionklanten ervan? en heb je het probleem van de bak al eens besproken met de eigenaar van stallen? Ik you eerst over praten, misschien metpaar mensen samen naar hem toegaan en anders wat anders zoeken

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:40

We zijn maar met een paar eigenaars die dagelijks naar hun paard komen kijken en niemand van ons is tevreden...
Binnenkort verhuist m'n buurpaardje omdat z'n eigenares het ook verschrikkelijk vind, ze is op zoek maar heeft tot nu toe nog geen betere stal gevonden.
Er staat nog een paardje van een koppeltje en dat heeft artrose, is er zelfs nog op verslecht sinds hij daar staat...
Ze hebben ook altijd klachten maar het is erg moeilijk om in de buurt iets beters te vinden...
Misschien zet ik ze wel bij een particulier, ze moet nu toch rusten en een binnenbak heb ik dus een tijdje niet nodig.
Ik heb al enkele keren gezegd tegen de pensionhouder dat de bak enorm hard ligt en of hij ze niet eens wou omdoen, sindsdien heeft hij dit een keertje gedaan maar na twee dagen lag die weer keihard en onregelmatig...
Er valt echt niet mee te praten, volgens mij wil hij gewoon iedere maand een goedgevulde rekening zien...

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:43

Waarom sta je eigenlijk niet meer bij de Bodt?

doriangi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 16:45

de Bodt is een 5-tal jaren geleden gestopt met z'n pensionstal...

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 16:54

oohja dat wist ik niet Bloos En je staat al 5 jaar op deze stal of heb je ook eerder op andere stallen gestaan?

Persoonlijk vind ik 3 kruiwagens per dag errug veel, er moet dan ook wel heel veel stro in die stal liggen! Ik kan me best voorstellen dat die man niet iedere dag gaat uitmesten. In de winter is een postal niet zo erg maar de bovenste laag moet wel helemaal droog zijn. Heb je al met die meneer erover gesproken? weet hij van je problemen en wat zegt hij ervan? Kun je misschien met hem afspreken dat je bv €200 per maand betaald en zelf uitmest?

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:14

Ik betaal 150 euro per maand.
We hebben een longeerbakje.
Een buitenbak en sinds deze winter paddockjes zodat ze 's winters ook naar buiten kunnen.
's zomers staan ze dag en nacht buiten.
Er wordt elke dag gemest en gevoerd(moet je wel zelf halen).

Ik moet zeggen dat ik erg bof Haha!

Als je het daar echt super slecht vind dan zou ik weg gaan. Ik vind het ook best wel duur als ik jouw verhaal zo aanhoor is het niet veel daar.
Laatst bijgewerkt door My_Lady op 02-01-07 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 17:17

Ik zou daar heel snel wegwezen en een andere stalling zoeken.
De prijs kwaliteit verhouding is absoluut niet juist! Je paard gaat voor alles, toch?