Meester ontsnapper, wie heeft er ervaring mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Blablabla11

Meester ontsnapper, wie heeft er ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 11:07

Ik heb een paard dat echt een meester ontsnapper is.. Elke dag is het bijna weer een verassing waar ze staat ze duwt hekken open gaat onder schrikdraad door ect ect.. voor de hekken staat ook schrikdraad maar daar gaat ze onderdoor en duwt dan het hek open.. Dus ik het hek vast gezet.. madam er weer onder door is ze langs de zijkant gaan lopen langs de pioenen zo naar het hooi..
Ik was erg benieuwd hoe ze het steeds weer deed.. Maar heb haar nu betrapt en heb het vast gelegd..
We hebben bijna overal al een derde schrikdraad gespanne.. nu gaat het wel wat beter maar bij de door gangen zijn maar twee draden en flikt ze het dus daar..
wie heeft er ook zo'n paard en wat doe je er aan..
We gaan nu overal het stroom door laten meten en er een goede dozes stroom op laten zetten.. Ze heeft ook al een keer los op het pad gelopen ect

Afbeelding
hier dacht ze er weer stiekem onderdoor te kunnen
Afbeelding
Hier had ze door dat ik haar betrapt had

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: Meester ontsnapper, wie heeft er ervaring mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 11:56

Nu moet ik wel zeggen dat de draad ook wel erg hoog hangt, onze paarden zouden dan hetzelfde doen, zeker als ze ook nog een dek op hebben kunnen ze zoiets doen zonder stroom te krijgen.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:01

Haha, de mijne deed dat ook op de vorige plek. Ik raad je aan om het stroomcircuit goed na te lopen. Verder vraag ik me af wat voor stroomapparaat je hebt?
Mijn ervaring is dat je met die batterij apparaten snel te weinig stroom op de draad hebt staan. Ook aan denken om de batterij op tijd te vervangen.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 12:09

ehm ik heb drie draden lopen de laagste 25 cm van de grond hier op de foto's had ze het al omhooggetrokke en zijn er op dat punt maar 2 draden de onderste komt tot haar knie ongeveer vind ik niet echt hoog zal ff kijken of ik een foto heb waar ze niet onder staat Tong uitsteken

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 12:10

Wendy schreef:
Haha, de mijne deed dat ook op de vorige plek. Ik raad je aan om het stroomcircuit goed na te lopen. Verder vraag ik me af wat voor stroomapparaat je hebt?
Mijn ervaring is dat je met die batterij apparaten snel te weinig stroom op de draad hebt staan. Ook aan denken om de batterij op tijd te vervangen.

krijg het stroom binnen via stroom Tong uitsteken niet een batterij

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:12

draden lager gaan hangen,en zorgen voor genoeg stroom Knipoog
kijk alles na op breuken,knoopjes e.d.

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-07 12:14

Overl is bij ons het draad even hoog alleen deze is aan de voorkant genomen bij de stal alleen het onderste draadje hing niet op de plek waat hij onderdoor gaat ( het 3 de draadje dus )
Afbeelding
hang nog een derde hier op de foto is alleen niet te zien Tong uitsteken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:15

ellepel schreef:
draden lager gaan hangen,en zorgen voor genoeg stroom Knipoog
kijk alles na op breuken,knoopjes e.d.

Precies. Breuken in de draad zorgen voor veel minder geleiding.

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:19

Een hard houten omheining aanleggen met daarvoor een extra stroomdraadje Vork

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 12:40

of je doet net als wij.....rondom de weide zit er schapegaas omheen.werkt ook prima
helemaal tegen shetten die overal onderdoor kruipen Tong uitsteken

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 14:21

Schapengaas is levensgevaarlijk...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:03

en waarom dan?
enige wat ik wel heb meegemaakt met schapegaas op een hek,,paard stond te schrapen,bleef met hoefijzer in het gaas hangen en trok het ijzer los..
op een hek dus ook geen schapegaas doen.wij hebben er voorlangs een stroomdraad gespannen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:29

schapengaa, als paard daar het been doorheen doet en bv schrikt dan kan het verstrikt raken en flinke beschadigingen aan de pezen oplopn
en een dier hoeft niet eens te schrikken om verstrikt te raken in schapengaas...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:47

t is ook niet de bedoeling dat ze er met de benen doorheen gaan he,wat dat betreft heb ik wel slagaderlijke bloeding gezien van gewoon rood schrikdraad..t is allemaal gevaalrijk als die paarden er doorheen gaan Knipoog

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:53

Bij mij op stal was er een landje afgezet met in totaal 6 draden (op dat moment zonder stroom).
Echt van 10 cm van de grond tot 1.20 boven de grond ofzo.
Nou mooi dat één van de shetters er gewoon net zolang tegenaanduwde tot hij er doorheen kon komen...(totdat hij met zijn voet vast zat...)

'één keer stroom erop en hij doet het nooit weer Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:59

Wij hebben een shet staan die op zijn gemakje onder de stroomdraad alles staat te bekijken.Dus ik dacht,er staat geen stroom op de draad.Pak de draad beet ,Tjak,kreeg ik me daar een stroomstoot.Ik denk dat de vachten van sommige shets gewoon super geisoleerd zijn.Onze keeshond voelde ook nooit geen stroom.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:02

een vriendin van mij heft haar pard op een manege staan en die brak iedere ker uit z'n stal,, en dan makte die de stal deur open van een vriend van hem en gingen ze same op het erf rennen,, eigenlik best raar dat ze zo slim zijn ! . Tong uitsteken

missfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 16:06

misschien is het een idee om de draden straker te spanen, ze hoeven niet op knappen te staan maar je paardje krijgt ze aardig omhoog, t lijkt mij dan dat de draden niet strak genoeg zitten,,
misschien heb ik het fout maar dat id heb ik er niet echt bij om eerlijk te zijn:)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 20:38

Pony van mijn vriendin gaat altijd dwars door het schrikdraad heen, we hadden ooit een mooie middenscheiding gemaakt. Dag later: weg middenscheiding. Ondanks een goede stroomcheck op meerdere plekken.
Enige wat dat paard kon tegenhouden was een stroom via het gewoon stroomnet (wel overgezet via zo'n ding Clown)

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-07 14:41

het zit nu vrij los hahah deze dame was er eeen paar uur daarvoor al onderdoor gegaan en heeft daarbij een paal aan de kant geduwd.. toen ik deze foto maakte wou ze er weer onderdoor gaan nadat ik haar had terug gezet