HELP mijn pony staat niet stil

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

wonderlover

HELP mijn pony staat niet stil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 20:29

wij hebben op de manege kettingen hange en daar kan je dan je paard poetse (is geen afgesloten ruimte)
mijn pony staat vaak als ik hem alleen aan het poetsen ben wel stil en al komt er iemand anders hem verzorgemn gaat hij lopen draaien Verdrietig
hoe moet ik het aanpakken

TakeMe

Re: HELP mijn pony staat niet stil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 21:04

Misschien de persoon die hem komt verzorgen er eerst in de stal eens even bijlaten.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 13:47

Lijkt er inderdaad op dat het paard de persoon niet kent/vertrouwt, dus ik zou eerst een paar keer een knuffel/aai sessie in stal inlassen. Als het blijft gebeuren, kun je proberen het af te leren door er met twee man bij te blijven staan: 1 poetst, als het paard draait kan de ander hem meteen recht zetten, dan ben je niet constant alleen maar bezig met je paard recht te zetten. Als hij draait en de verzorger is alleen, kunnen jullie misschien proberen hoe het paard reageert op dubbel binden. Op mijn vorige manege was er een smalle gang, en er was ook een paard dat constant draaide. Wat ze deden was een heel lang halstertouw aan het halster maken, dit door de ring halen en vervolgens achter de achterbenen door halen. Dan vastmaken aan de volgende ring, en dan natuurlijk zó dat hij in ieder geval één kant niet op kan draaien (bij ons was er plaats om hem bijna tegen de muur te zetten) Wel de eerste paar keer erbij blijven, voor het geval hij gaat hangen

IlOna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 15:30

mm dat lijkt me ook niet de handigste manier, misschien is het wel gewoon een beetje proberen, want je zegt zelf dat hij het bij jou niet doet dus misschien probeert hij haar/hem wel uit. Je moet gewoon heletijd door bijven poetsen ook al draait het paard, dat is wel irritant maar als je er dan mee stopt dan wint het paard en dan blijft ie het doen, dus gewoon vol houden en misscien vind ie het dan niet meer leuk en stopt hij wel met draaien. Misschien helpt het. Knipoog