stal laten bouwen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

silkie

stal laten bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-07 13:09

Wij denken erover om voor onze drie haffies een stal te laten bouwen. Op internet is een wereld aan informatie te vinden, de ene stal nog mooier dan de andere, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen;
- wat voor soort stal
- zijn er specifieke dingen waar we rekening mee moeten houden (merriebox? zadelkamer? hooiopslag?)
- aan wat voor prijzen moeten we denken
- hebben jullie ervaring met bepaalde bedrijven

capopjekop

Re: stal laten bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 14:45

Wij hebben 2 weken geleden een stal laten zetten door een bedrijf uit de buurt. Ziet er hartstikke netjes uit, en was binnen een dag gezet. Verder was hij de helft goedkoper dan andere bedrijven op internet. Een klein nadeeltje is dat de dakplaten geniet zijn en met die zware storm zijn er een paar afgewaaid, maar ik neem aan dat ze dat gewoon in orde komen maken. De prijs weet ik niet precies maar het was iig minder dan 5000 euro, geloof rond de 4500.

Wij hebben 3 stallen. Eentje gebruik ik voor opslag van hooi en de andere zijn voor mijn 2 shetten en welsh. Een zadelkamer is handig, maar ik woon 50 meter van de wei af en vind het dus veiliger om de spullen thuis op de slaan. Ik weet niet wat jou situatie verder is?

Dit is hem: http://album.zoom.nl/user/14219/images/ ... KmQdNv.jpg

Vjestagirl

Re: stal laten bouwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 15:23

-Ik zou idd een merriebox een laten leggen, waar je een middenschot in en uit kan halen, en de andere helft bijv voor opslag van stal gereedschap gebruikt.
-Een goed afsluitbare zadelkamer is een must (tenzij je je zadels thuis bewaard). Als je er een raam in laat zetten dan met tralies ervoor.
-Denk aan ruimte om voer op te slaan.
-Denk aan ruimte om je zadel weg te kunnen hangen als je aan het vetten bent.
-Denk aan ruimte om dekjes uit te hangen om te dogen.
-Denk aan ruimte om dekens uit te hangen om te drogen.
-En aan ruimte om ze op te bergen.
-Kijk hoe je bij de mesthoop kan komen, het is niet handig om helemaal om te moeten lopen met je volle kruiwagen.
-Wat ook wel praktisch is om te kijken of je 1 extra box kan maken appart van de rest. Is duur, maar mocht er 1 iets hebben en appart moeten staan dan kan dat. Deze kun je als poetsplaats gebruiken
-Dubbele deuren (met boven en onderdeur) zijn leuk, en zijn ook goed voor de frisse lucht. Hou wel rekening met de richting waaruit de wind meestal waait. En maak een flink overstekend afdak erboven zodat het niet naar binnen kan regenen.
-Ramen zijn leuk als er iets achter te zien is, anders worden ze alleen maar vuil. Mocht je ramen maken, zet er dan aan de binnenkant tralies voor.
-Handig is het om een boiler iod in je water systeem te zetten (sowiezo pratisch als het steeds rondgepompt word) zodat het niet kan bevriezen.
-En een spuitplaats is ook heel erg lekker.