Ik ben in het bezit van een (bijna) 3 jarige KWPN merrie. Het is nogal een drukke dame, en ze kan aardig tekeer gaan. Hierdoor is ze welleen onderuit gegaan op het land. En ze is ook meerdere malen achterover geklapt met steigeren (op harde ondergrond). Nu wil ik, voordat ik erop ga, preventief een osteopaat laten komen.
Je hoort toch wel "gruwel" verhalen over paarden met scheve bekken/blokkades, met alle gevolgen van dien. En omdat mijn merrie vaak genoeg is gevallen vermoed ik wel dat er iets niet helemaal goed zit.
Heeft iemand hier ervaring mee? Het enige waar ik bang voor ben is het volgende: STEL DAT (
) de osteopaat wat vind en rechtzet, zou het dan kunnen dat ze hier blijvende schade aan overhoud? Wellicht dat ze dan niet meer geschikt is al rijpaard? Er is nu namelijk niets aan de hand met haar, ze loopt gewoon goed, en ze zit lekker in haar vel 
Wellicht een rare vraag, maar ik heb zo'n beetje alle Osteopatie gerelateerde topics gelezen op bokt, en ik meende zoiets te hebben meegekregen. Ik ben benieuwd naar jullie meningen en hopelijk ervaringen.
Gelukkig voor dit paard is hij dus eerst gezond gemaakt een daarna pas ingereden. Het inrijden zelf gaf geen problemen.