Andere stal of niet (lang verhaal)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancaa

Andere stal of niet (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 21:35

Ik kom met weer een stallingsvraag (logisch op dit topic) maar kan me voorstellen dat jullie er gek van worden Knipoog

Toch zit ik met een probleem.

Ik heb een drachtige tinker, ze is heel lief maar ook superonderdanig. Ze staat nu 24 uur per dag buiten, iets wat ik zelf heel fijn vind en dus ook graag wil. Allemaal goed geregeld dus. Ze staat op een verhard stuk in een groep van 7 paarden. Nu is het probleem dat Noa zo onderdanig is, dat ze dus elke keer weggeschopt wordt bij het hooi.

Soms staat ze wel netjes mee te eten bij de groep hoor, maar meestal ook niet. dan staat ze te wachten totdat zij eindelijk mag, tja dan is het meeste al op. Ik ben echt zo'n miep die altijd overbezorgd is, dus ik heb de staleigenaresse gevraagd of Noa wel genoeg eet en niet dat Noa elke keer weggeschopt wordt. Volgens haar valt dat wel mee. Noa zieter ook niet echt slecht uit hoor, ze is zelfs iets te dik. Maar dat veranderd nu wel heel erg. Je ziet haar buik wel groeien, maar in haar flanken valt ze wel iets in.

Dat is dus probleem 1.... Probleem 2 is dat er sommige mensen op stal staan, waar ik niet mee kan opschieten. Ik neem meestal 2 kids mee naar stal en kids zijn geen kids als ze lekker aanwezig zijn. Dit wordt daar dus niet altijd in dank afgenomen, de kids krijgen dus in principe door wildvreemde op hun kop. Voorbeeldjes waarom ze op hun kop krijgen: als het heel koud is, gaan de kids in de kleine kantine op een stoel staan om naar mij in de bak te kunnen kijken, dan schiet er 1 gelijk uit haar slof want dat kan niet en is vies (ik ben zo iemand die heel makkelijk is en zegt, doekie erover en het is weer schoon) ander voorbeeld... Mijn dochter was aan het skeeleren op het erf, dat mocht niet want de paarden schrokken ervan (ik zag niets vreemds aan de paarden hoor). Ik ben toen uitgevallen naar diegene die dat zei, ik heb gezegd hoe ze dat dan buiten op de weg deed, ook vragen of iedereen stil wilde zijn omdat zij langs kwam....

Probleem 3... het stalgeld... Toen ik kwam was het stalgeld 125 euro voor buiten staan. Dit werd in ene verhoogd naar 150 euro omdat de paarden toch meer aten dan verwacht. Later kwam erbij dat we met zijn allen een dag moesten uitmesten. Ik heb een Chronische Vermoeidheid, dus dat lukt mij gewoon niet. 1 stal lukt me wel, maar een stuk waar 7 paarden staan, dan kan ik 4 dagen niks meer doen. Ik heb gezegd dat ik niet ging uitmesten omdat me dat niet lukt. toen kwam er nog eens 15 euro voor het uitmesten bij.

Nu heb ik een andere stal op het oog. Gewoon op een boerderij met wat oudere mensen. Daar komt Noa ook buiten te staan, met een shet en een welshje. Dat zijn hun eigen paarden. Er staan verder geen andere paarden (nu nog wel, maar die gaan weg) Ik heb dus een buitenbak tot mijn eigen beschikking en geen andere mensen om me heen. Ze hebben er geitjes die in de zomer in een weitje komen en daar mogen mijn kids dan ook bij komen. De vrouw begon ook over de shet, dat als mijn dochter het leuk vond, ze die weleens mocht borstelen en zo. Dus ook nog eens een gratis verzorgpaardje erbij. Het stalgeld is 145 euro met alles erbij, dus ook het mesten en hooi enzo.

Er is alleen voor de rest niet veel daar, gewoon dus een boerderij, geen kantine, geen wc. Maar ook geen mensen die aan mijn kop zeuren Knipoog

Wat zouden jullie doen...

Sjoyceje

Re: Andere stal of niet (lang verhaal)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:01

Hoi,
Uit jouw verhaal blijkt duidelijk dat je het op je huidige stal niet meer naar je zin hebt. Ik vind het trouwens ook niet echt normaal dat anderen zo tegen je kids doen, uit de voorbeelden die je geeft doen ze toch niets verkeerd? Als ik jou was zou ik voor mezelf kiezen en dus voor een andere stal, waar je gezeur hebt van je stalgenoten en je lekker je eigen ding kan doen. Ook voor je paardje lijkt me dit beter, die heeft hier meer rust en dat is wel zo fijn als ze drachtig is. Ik weet heel goed dat het moeilijk is om de knoop door te hakken, ik ben ook onlangs van stal veranderd, welliswaar om andere redenen, maar de keuze is niet eenvoudig. Ik ben trouwens blij dat ik deze beslissing heb gemaakt. Succes!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:46

Ben het wel eens met dat het niet kan dat er kinderen op het erf skeeleren,is niet zo fijn wanneer je met je paard bezig bent en constant op andermans kinderen moet letten omdat ze anders weleens onder je paard geskeelerd komen of iets dergelijks,vind dat je als ouder zijnde zelf op je kinderen moet letten en niet overlaten aan stalgenoten die komen daar tenslotte voor dr paard.

De verhoging van ineens 40euro vind ik niet kunnen
Wat betreft die andere boerderij,tja geen toilet als je kinderen bij hebt....??Dat wordt moeilijk en die mensen willen ook niet continue heen en weergeloop van plassende en poepende kinderen in hun huis lijkt mij?Moeilijk

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 23:02

Poepen doen ze niet zomaar daar hoor Knipoog En plassen, op een stal waar een vriendin van me staat, plassen de dames allemaal daar in een stal, dat is geen probleem...

Verder het oppassen op mijn skeelerende kids, dat valt wel mee. Ze skeelerenen op het erf en om een hoek staan pas de paarden... en verder weten de kids precies bij welk paard ze wel en bij welke ze niet moeten komen. Ik heb toen ik daar kwam, gezegd dat er kids mee komen die dit soort "dingen" doen. Dat was geen probleem, helaas voor de andere stalgenoten wel. Alleen moet ik mijn kids dan de hele tijd verdedigen en dat terwijl het "geen probleem" was. Heb ik nou hele vervelende kinderen, dan zeg ik a la, maar ze luisteren goed en als jij zegt dat je paard er niet tegen kan, dan houden ze daar zoveel mogelijk rekening mee (zij mogen ook wel rekening houden met ons, wij staan daar ook).

@Sjoyceje dank je wel voor je lieve woorden. Je kan zo aan jezelf twijfelen. Dan zit ik alweer een maand et piekeren voor ik pas goed ga nadenken en alles op een rij ga zetten...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:23

Ik zou verhuizen , ergernissen worden steeds meer , en je stalgenoten hebben best een punt.

Die komen daar om lekker met hun paard bezig te zijn , het is geen kinderspeeltuin. Jij bent ook met je paard bezig en die kids fladderen daar dan wat rond , zoeken toch ook iets om zich bezig te houden , gaan lopen spelen en contact zoeken met de anderen daar..... als de anderen dat leuk vinden dan is het geweldig , maar er zullen vast ook mensen bij zijn die echt geen behoefte hebben aan rondhobbelende kids , gewoon lekker hun eigen ding willen doen zonder gerotzooi om hun heen.

Zoiets als met modderlaarzen op een stoel staan komt daar dan nog eens bij , dat irriteert gewoon , voelt als een invasie. Ik kan het me best voorstellen.

Je moet rekening met elkaar houden , jij met hun door hun privacy en rust te gunnen , en zij ook met jou. En natuurlijk ook wel met jouw kinderen , maar eigenlijk horen die daar al helemaal niet te zijn , het is geen speeltuin.

Dat je ze toch meeneemt is op zich wel begrijpelijk maar te vaak je kinderen meenemen naar een groep met mensen die die kids alleen maar irritant vinden , dat is niet echt sociaal.
Net als met een baby naar een restaurant gaan , laat dat kind lekker thuis met een lieve oppas waar die zich fijn voelt.
Weinig zo irritant als het ge-herrie van andermans kind terwijl je probeerd te ontspannen in de grote-mensen-wereld...

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 23:34

Mijn kinderen zijn altijd mee gegaan naar dat restaurant hoor Knipoog Ze zijn gelukkig gewoon rustig en vermaken zichzelf zonder andere lastig te vallen. Dat is daar eigenlijk ook. Maar een kind uitfoeteren als ze om een appel vraagt (omdat ze daarvoor er ook 1 aangeboden heeft gekregen) vind ik niet normaal. Het zijn die kleine dingen. De staleigenaresse heeft ook een kleine meid, nu nog maar een jaar oud, maar die gaat dalijk ook rondlopen. Mogen ze daar dan ook tegen zeggen, ga maar binnen zitten, want je stoort de mensen hier.

Mijn kinderen gaan dus hun eigen gang, spelen wat meer niet. Niemand hoeft op ze te letten, dat doe ik zelf wel. Als ik rij, staan ze naast de bak te kijken of te spelen met het zand dat ernaast ligt. Dat is dan nog altijd mijn beslissing. Ze hadden toen ik daar kwam dan niet zomaar moeten zeggen dat ik kon komen met de kids, dat hadden ze dan met degenen moeten bespreken die daar stonden (en 2 ervan zijn later gekomen dan mij)... Maar dat is mijn mening, ik snap dat niet iedereen het fijn vindt om kids om zich heen te hebben, maar dan moeten ze maar in een hutje op de hei gaan zitten, in een glazen bol ofzo, dan kom je er misschien niet mee in aanraking...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:42

Wat het punt "kids" betreft geef ik je stalgenoten wel gelijk. Net als het verhaal hierboven, ik kan me goed voorstellen dat mensen zich aan kinderen ergeren.

Als ik het zo lees, zijn er meer minpunten op je huidige stal als pluspunten. Ik zou verhuizen. Maar eigenlijk wel met de voorwaarde van toilet-gebruik! Haha!

Aan de andere kant, de laatste keer dat ik het toilet op stal gebruikt heb is maanden geleden... om me om te kleden. Knipoog

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 00:00

hihihi nou daar hebben we dan nog wel een ruimte voor hoor Knipoog

Ik snap ook wel dat mensen niet altijd op kinderen zitten te wachten. Ze zijn ook met hun hobby bezig en kunnen nou eenmaal niet altijd rondhobbelende kinderen erbij gebruiken. Nu probeer ik al zoveel mogelijk rekening te houden met hun door later te komen zodat er bijna niemand is. Maar ja ook ik wil wel eens in het licht mijn paard zien Knipoog Dat is dus op zaterdag en zondag. tja en om dan nog eens om kinderen te zeuren die dan gewoon aan het spelen zijn... dat gaat er bij mij dus niet in, kom ik nou elke dag met ze, maar door mijn vermoeidheid kom ik soms 3 dagen niet. Dus ze zijn niet elke dag daar aanwezig en uiteraard ga ik ook vaak alleen, zeker in de zomermaanden... ach het zal de winterdip wel zijn...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:02

ik zou verhuizen. zoals ik je verhaal begrijp is de sfeer nu niet echt gezellig. En het welzijn van je paardje is het belangrijkst hoor, zeker nu ze drachtig is.
Wat betreft kids...tja, ik vind ook dat ze gewoon mee moeten kunnen naar stal, zolang je ze onder controle hebt en ze geen rottigheid uithalen zie ik het probleem niet zo. Je kan ze prima leren bij welke paarden (en eigenaren) ze maar beter uit de buurt kunnen blijven.
Ik neem mijn kinderen ook vaak mee naar stal, toch geweldig dat ze op zo'n manier met de paarden op kunnen groeien!!
succes met je beslissing.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:06

Nou ik kan mij wel voorstellen dat je huidige stalgenoten niet blij zijn met skeelerende kinderen. Stel het ook niet zo op prijs als ik op een stoel zou moeten gaan zitten nadat je kind er met zijn moddervoeten op heeft gestaan.

Jij vind dit daarentegen normaal gedrag van je kinderen. Dus je bent niet bereid om van je kinderen te verwachten dat ze zich anders gaan gedragen.

Dan kun je beter nu verhuizen voordat je gigantische ruzie met je stalgenoten hebt want die blijven zich dan aan je ergeren en jij gaat niet toegeven.

Zou zelf niet op een stal zonder toilet willen staan. Ga meestal voor het rijden toch wel even en in de stal plassen lijkt mij helemaal niets.

Wat ik zelf ook heel belangrijk zou vinden. Hoeveel toezicht houden de mensen van de nieuwe stal op de paarden.
Je tinker is toch drachtig dus zou wel fijn zijn als er bijtijds een dierenarts wordt ingeschakeld als het nodig mocht zijn. Zelf kun je nu eenmaal niet de hele dag bij het paard gaan zitten.

Je schrijft dat bij je hudige stal het hooi op is voordat jou paard aan de beurt komt. Kunnen ze niet gewoon meer hooi voeren of het op meerdere plaatsen neerleggen. Zodat jouw paard apart van de meer dominantere paarden kan eten.

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 00:28

Er zijn zat andere stoelen waar ze op kunnen zitten hoor, dat is verder geen probleem. Maar dat zijn gewoon de kleinere dingen. zoals juval al zegt, mijn kinderen weten perfect bij welk paard ze in de buurt mogen komen en welke niet. sommige lijken op elkaar en dan vragen ze zelfs eerts "is het die of die" anders durven ze er niet eens langs. Wat ik me afvraag van mensen die zich ergeren aan kinderen of aan de dingen die ze doen... Wat doe je nou als je buitenrijd dan? Dan kom je toch ook skeelerende kinderen tegen? Ga je dan ook elke keer zeggen "goh niet doen hoor, want ik wil niet dat mijn paard dat tegen komt" Kunnen ze er maar beter op stal aan wennen dandat ze er 1 in het "wild"tegen komen en dan op hol slaan Verward
Maar ja dat is mijn mening hoor, ik rij nou eenmaal graag buiten en niet alleen in de bak, dus mijn paard moet bomproof zijn en dus ook tegen skeelerende kinderen kunnen Knipoog

En normaal gedrag van met je modderbenen op een stoel gaan staan is het niet, maar om daar nou tegen een kind van 6 voor uit te vallen, vind ik wel wat ver gaan ja... Is een kwestie om even naar mij toe te komen om te vragen of ik er even een doekje overheen wil halen. Kleine moeite groot plezier, maar mensen communiceren niet meer, die schelden liever op kleine kinderen....

Ik moet je verder eerlijk zeggen dat ik nooit ergens anders naar de wc ga, ik doe het thuis en nergens anders (tenzij ik echt heeeeeeeeel nodig moet) maar dat is eigenlijk zelden. Dus de Wc is niet echt een vereiste voor mij (voor mijn dochter wel hihihi)

Over het hooi, ze krijgen nu op 2 plekken te eten. Het ligt in grote tractorbanden zodat het niet wegwaait. Daardoor hebben ze maar 2 plekken omdat je het anders ergens ver weg kan zoeken. Ik heb de staleigenaresse wel al een keer gevraagd of zij ook vond dat Noa ingevallen was en zij vond van niet en ze vond dus dat Noa genoeg kreeg. zo krijg je uiteraard een ja-nee verhaal en dat heeft niet veel zin denk ik...

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 00:54

Hoe oud zijn je kinderen eigenlijk? Als ik mijn paard ga rijden in een binnenbak, dan gaan de kinderen alleen mee als er nog iemand meegaat die ze in de gaten kan houden als ik aan het rijden ben.

Van mij mogen ze ook daar niet skeeleren. Kinderen blijven kinderen en ze kunnen dan wel weten bij welk paard ze weg moeten blijven, maar eigenlijk moeten ze van IEDER paard weg blijven. Stel, ze zijn aan het skeeleren en gaan de hoek om, een van de paarden schrikt en haalt uit met z'n achterbenen, wat dan? Ik neem met mijn kinderen het risico niet! Daarbij, als ze wel naar het "lieve paardje" toegaan en die hapt een keer in een gezichtje, wie is er dan aansprakelijk? Je kunt hele vervelende situatie's hiermee krijgen.

Wat ik wel vind is dat je stalgenoten dan hun ergernis niet moeten afreageren op de kinderen. Die kunnen er niets aan doen. Als ze het zo vervelend vinden dan moeten ze JOU erop aanspreken. Opzich doen de kinderen niets verkeerd, wat stoelen betreft en dat soort dingen ben ik ook niet flauw, maar maak het wel zelf schoon. Buiten dat, je kunt ze niet daar laten rondlopen zonder begeleiding. Jij hebt het niet in de hand als je op je paard zit en anderen moeten toch oppassen als je kinderen in de buurt zijn. Uiteindelijk wil er niemand op z'n geweten hebben dat je kinderen zich verwonden of wat ook en als ze daar rondlopen moeten andere paardeneigenaren daar toch (ongewild) rekening mee houden.

Die boerderij is zo slecht nog niet in jouw geval denk ik.
Trouwens knap dat je met jouw aandoening toch nog voor twee kinderen kunt zorgen.

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 01:08

ik zeg ook verhuizen, zoals meerdere mensen zeggen... ik begrijp je stalgenoten wel.. ik heb ook geen zin in kinderen op het erf een paar keer per week.. een keertje maakt niet uit maar als het regelmatig is word het snel vervelend..

Die boerderij klinkt als een mooie optie voor jou, het is nog goedkoper ook!!

twister42

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 01:27

ik denk dat ik ook zou verhuizen, en niet om de rede van de kinderen, je hebt het er gewoon niet meer naar je zin, dit zal niet veranderen en dan kan je er wel blijven staan maar de ergenis wordt steeds groter.

verder heb ik twee kleine kinderen en die gaan alleen mee naaar stal als ze hun eugen pony doen, mijn vriend neemt ze daarna weer mee naar huis zodat ik mijn eigen paard kan doen, de kinderen die bij ons op stal lopen rennen vliegen en zitten in de bak kasteeltjes te bouwen, ook ik erger me daar wel eens aan. honden lopen bij ons niet los maar katten wel en ook die vliegen door de bak ook schapen lopen wel eens door de bak. en ach weet je ik maak me er maar niet druk om want wat hij thuis is gewent vindt hij op een wedstrijd terein ook niet raar. tuurlijk heb ik ook wel eens de angst in mijn lijf dat het allemaal maar net goed gaat, gelukkig dan bij andere met hun kinderen, maar als hun daar voor kiezen is dat niet mijn pakkie aan, ik ben meer van leven en laten leven

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 01:42

twister42 schreef:
ik denk dat ik ook zou verhuizen, en niet om de rede van de kinderen, je hebt het er gewoon niet meer naar je zin, dit zal niet veranderen en dan kan je er wel blijven staan maar de ergenis wordt steeds groter.

verder heb ik twee kleine kinderen en die gaan alleen mee naaar stal als ze hun eugen pony doen, mijn vriend neemt ze daarna weer mee naar huis zodat ik mijn eigen paard kan doen, de kinderen die bij ons op stal lopen rennen vliegen en zitten in de bak kasteeltjes te bouwen, ook ik erger me daar wel eens aan. honden lopen bij ons niet los maar katten wel en ook die vliegen door de bak ook schapen lopen wel eens door de bak. en ach weet je ik maak me er maar niet druk om want wat hij thuis is gewent vindt hij op een wedstrijd terein ook niet raar. tuurlijk heb ik ook wel eens de angst in mijn lijf dat het allemaal maar net goed gaat, gelukkig dan bij andere met hun kinderen, maar als hun daar voor kiezen is dat niet mijn pakkie aan, ik ben meer van leven en laten leven

tuurlijk is het op wedstrijd ook druk etc.. en went het paard er ook aan.. maar thuis is in principe een plek waar je goede concentratie moet kunnen opbouwen en als je een schrikkerig paard hebt is het niet alles...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:05

als ik jou was, zou ik gaan. kinderen worden inderdaad niet altijd gewaardeerd bij paarden in de buurt, op elke stal kom je mensen tegen waarmee het minder botert, dat weet je ook wel. ook dat er bij die andere mensen vast dingen zijn waar je het jouwe van denkt, maar het klinkt mij als een rustig en fijn plekje Ja

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:10

Allereerst: Wat een prachtige tink heb jij zeg, echt een beauty!
Maar even naar je topic: ik geef om eerlijk te zijn ook die stalgenootjes gelijk.
Ik vind het ook niet leuk als ze lopen te voetballen of te skeeleren bij mijn paard.
Hoe lief hij ook is, het blijft een dier
En als er iets gebeurd....ja, dan heeft het dier het altijd gedaan.

Die andere stal klinkt lekker rustig.
Maar als je kinderen hebt lijkt het me idd een nadeel dat er geen wc en kantine is.
Ik bedoel, gaan ze zich dan niet vervelen ofzo?
Het blijven kinderen he Clown

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 11:37

Wat ik lees denk ik dat je moet gaan. Nu is het nog 'ergeren aan' de kinderen, straks heb je misschien wel gigantische ruzie. En als je echt bang bent dat je paard nu te weinig te eten krijgt, dan is het ook verstandiger om te gaan, een drachtige merrie heeft gewoon meer nodig dan eentje die niet drachtig is. Bedenk wel dat het voor een veulen heel belangrijk is om ook met andere paarden in de wei te staan dan alleen mamma, zij/hij moet leren dat mamma niet het enige paard ter wereld is, en ze worden er veel socialer van... Dus ik zou verhuizen, maar wel kijken of er eventueel nog een drachtige merrie kan komen te staan.

Kleine kanttekening tav je kinderen. Ik snap dat jij het niet leuk vind om te horen (wat je ook heel duidelijk laat merken in je eerdere posts) maar kinderen op een stal, kunnen echt heel erg irritant zijn. Voor veel mensen is naar hun paardje toe toch hun ontspanning. Dan willen ze lekker rustig kunnen poetsen en rijden, zonder rennende, sceelerende kinderen. Zelf heb ik op een stal gestaan waar ook vaak kinderen kwamen, en ze waren niet vervelend, en ze letten ook wel echt goed op, maar toch was het irritant. Gewoon omdat je er echt steeds rekening mee houd, ook met hoe je paard zal reageren. Niet als kritiek op jou, en niet als kritiek op alle kinderen ter wereld, maar ik vind kinderen en een pensionstalling gewoon een bijzonder slechte combinatie.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:15

Ik geef je stalgenoten ook gelijk als het gaat om je kinderen. Zou er zelf ook niet aan moeten denken. Vragen om een appel is gewoon brutaal, met modderpoten op een stoel gaan staan... lekker dan als je elke keer moet gaan kijken of je misschien in de modder gaat zitten? Skeelerende kinderen is al helemaal lekker op stal.

Over het hooi... het is jouw paard, dus je kunt rustig van ze eisen dat ze op meerdere plaatsen voeren als jij dat wilt.

Maar al met al zou ik ook verhuizen als ik jou was, al vraag ik me af of die mensen wel zo gelukkig zullen zijn met die kinderbende op het erf... zoek toch een oppas.

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:30

hey!!!

ook ik moet me aansluiten bij de rest.... zolang je kinderen alleen op een stoel gaan staan en sceleren op het erf.... zou ik er absoluut geen moeite mee hebben... maar je moet er wel rekening mee houden dat je kinderen rondlopen op een groot terrein zonder toezicht.... dan vind ik het al helemala niet gek dat de andere af en toe er iets van zeggen.. (maar hier heb je natuurlijk verschillende maten in.. je kunt een kind vragen of hij er alsjeblieft mee op wilt houden of dat hij MOET KAPPEN!!!.. zit enig verschil in... met het eerste ben ik het eens..) bovendien leren je kids dan een beetje met andere om gaan!!! Knipoog
(ik zeg niet dat ze dat nu niet doen natuurlijk)

bovendien vind ik alleen voor weide gang 150 + 15 euro echt te veel..... wij betalen tegenwoordig iets minder dan 200 euro voor het paard (fries) en tien euro minder voor de pony.. daarbij zit: stalling, weidegang, stapmolen, voer, bak en een gezellige stal Knipoog
natuurlijk hangt het er wel van af waar je stalling ligt!!

mijn tip: zoek in de buurt gewoon een iets "volwassenere" stal of ga idd op de boerderij staan......
wij zijn sinds een jaar ook verkast met de paarden.. en ik moet zeggen dat het het beste is wat ik ooit gedaan heb!!!!

groetjes

vauban

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 13:31

nog vergeten te zeggen... wij mesten wel zelf... anders is het wat duurder...

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 14:03

Ik zou lekker met m'n paardje naar die boerderij gaan als ik jou was. Maar ik zou wel bij je oude stal in goed overleg en zonder ruzie vertrekken en vragen of je terug mag komen als het niet bevalt. Dan kan je gewoon een paar maandjes uitproberen hoe het klikt met die boerderij-mensen.
Het lijkt me voor je drachtige paardje wel lekker dat hij in een kleinere groep staat. Het is daar goedkoper en er zijn geen andere mensen die zich bemoeien met je kinderen. Wat die WC betreft: als iedereen nu even een plasje doet voordat je naar stal gaat dan zal je niet zo vaak het probleem hebben van een wc nodig hebben. En voor die zeldzame keer kan je misschien even vragen aan de boerin of de kinderen binnen mogen. Vinden ze misschien alleen maar gezellig, een paar kindjes in huis.
Ik ken je kinderen niet dus kan ik ook niet beoordelen of het nette, goed opgevoede kinderen zijn of juist hele irritante. Ik kan me echter wel voorstellen dat je stalgenoten je kinderen liever niet zien skeeleren (e.d.) op stal. Je hebt gelijk als je zegt dat paarden er buiten ook tegen moeten kunnen, maar het is wel zo prettig dat je eerst op stal een rustige basis op kan bouwen waarbij je paard braaf is en zijn ruiter vertrouwt. Dan kan je op buitenritten het "gevaar" trotseren. Bovendien is het eerlijk gezegd niet aan jou om te bepalen of een ander zijn paard tegen jouw skeelerende kinderen moet kunnen. Misschien kan het paard er nl. wel tegen maar is de ruiter zelf een beetje bang en rijdt dan opeens niet meer prettig. Het is toch in de eerste plaats een pensionstalling en zeker geen kinderopvang. Ik denk dat je als ruiter zelf tot op zekere hoogte moet kunnen bepalen wanneer en of je je paard blootstelt aan enge dingen. Zoiets moet niet opgedrongen worden door "herrie" op stal.
De eigenaar van de stal zou op zich aan alle klanten duidelijk moeten maken wat mag en wat niet mag (wat betreft kinderen, huisdieren en paarden). Dan kunnen daar ook geen onenigheden meer van komen.
Wat betreft die appel vragen: het kind heeft het toch netjes gevraagd? Wat is dan het probleem?
Op een stoel gaan staan...tsja...als ze dat thuis ook mogen zien die kinderen het kwaad er niet van in, dat kan je zo'n kind niet kwalijk nemen.

Ik denk dat je voor jezelf eigenlijk ook al hebt besloten wat je wil, want over je huidige stal heb je bijna alleen maar vervelende dingen te melden en over die boerderij alleen maar positieve dingen. Als je in goed overleg opstapt en de mogelijkheid open houdt om terug te kunnen komen kan je niks gebeuren denk ik, toch? Succes met je beslissing!

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-06 18:42

@mikeyfreak, daar ben ik het dus mee eens, je mag best mijn kinderen op hun kop geven als ze iets doen, maar het gaat wel op de manier waarop..

@wendy Brutaal om te vragen om een appel, als ze er eerst 1 krijgt en daarna als ze dus zelf appels staan te eten, en een kind van 6 vraagt om een appel, sorry hoor dan kan je gewoon normaal zeggen van nee je hebt er net al een gehad. En neit gelijk afsnauwen, sorry hoor het blijft een kind, daar kan je ook normaal mee omgaan. Mijn kinderen zijn dus absoluut niet irritant, vermaken zichzelf en vallen dus niemand lastig. Als zij dus op een stoel staan om hun mamma in de bak te zien (normaal staan ze erbij) omdat buiten hun handen eraf vallen van de kou... dat mag van mij dus wel gewoon... Zij mogen daar ook roken, terwijl ik niet van roken hou en al helemaal niet in een stal waar paarden staan daar maak ik ook geen punt van. Mijn paard staat buitne, fikt de boel af, is het hun paard...

Over oppas zoeken, helaas heeft niet iedereen de gelegenheid tot oppas. Ik ben misschien aanvallend, maar dat staat er wel erg overdreven... Ik kan hier wel helemaal over mijn verleden gaan uitwijden, waarom ik geen oppas heb, maar dat doet er niet toe. Ik heb nou eenmaal niet de luxe dat ik die heb...

@Pellie oh ik weet dat er bij de andere stal ook regels zijn, maar dara begon ze al gelijk met, oh laat ze hun skelter of fiets maar meenemen hoor, dan vermaken ze zich lekker hier... En regels heb ik geen problemen mee, die meoten er zijn anders wordt het een zooitje Lachen

@vjestagirl Bedankt voor je advies. Daar waar ze nu zou komen te staan, staat ze met nog 2 paardjes in een paddock. Er zou misschien nog een tinker erbij komen, maar die was ook nog aan het nadenken. Ze staat dus gelukkig niet alleen. Verder vindt de eigenareese het ook erg leuk als er een veulen komt, want dat moet je ook maar net treffen.
Over het feit dat kinderen soms erg irri op stal kunnen zijn, ben ik met je eens hoor. Ik vind het ook niet altijd leuk om ze mee te nemen. Jammergenoeg ben ik nou niet in bezit van een instant oppas Knipoog Papa komt pas laat thuis en dan heb ik al geen puf meer om te gaan.

@barkruk Ik wil ook zonder ruzie vertrekken, er is nu ook nog geen ruzie. Ik ben gewoon wel bang dat het erop uit loopt. Ik ben op deze stal wel erg blij dat ze altijd buiten kunne staan, ze hebben er een super bak om te rijden, dus niet alleen slechte dingen hoor.

barkruk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 20:26

Als je bang bent dat het op ruzie uitdraait kan je dus beter voor die tijd al vertrekken, maar dat weet je zelf ook wel. Bespaart jou een hele hoop stress. Het is de bedoeling dat je met plezier naar je paard gaat en niet in de "aanval-modus" omdat iemand misschien iets heeft aan te merken op je kinderen.
Een fijne bak en lekker buiten staan is inderdaad prettig. Gelukkig dat er ook nog leuke dingen zijn op je huidige stal. Maar op die boerderij klinkt het allemaal zeker niet slecht dus ik zou zeggen: waar wacht je nog op? Dezelfde mensen die nu op bokt negatief reageren op jouw kinderen heb je ook op de gemiddelde stal staan. Dus volgens mij kan je je energie beter niet steken in het bestrijden van dit soort mensen. Zorg maar gewoon dat je lekker geniet van je paardje en van je kinderen!

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-06 21:56

Je zegt zelf dat je soms drie dagen niet gaat,en ik neem aan dat papa die doordeweeks laat thuis komt toch wel een keer op zaterdag en zondag op zijn kinderen kan passen zodat jij met daglicht naar je paard kan,is ook goed voor zijn vader-kinderrelatie wanneer hij ze doordeweeks dan toch al zo weinig ziet omdat ze dan al op bed liggen neem ik aan?

Op mijn vorige stal heeft ook eens zo iemand gestaan en die lette ook niet op haar kinderen en mocht je ook niks zeggen wanneer ze een kruiwagen door je auto duwde of de stelen van bezems en hooivorken stonden te vernielen en met stokken gooien op het erf,zag die mensen ook liever gaan dan komen. Boos!

Na een flinke ruzie zijn ze uiteindelijke vertrokken toen.

Ja sorry hoor maar ik snap dat jij je kinderen het liefste en leukste vind van de hele wereld maar zo denkt een stalgenoot niet,die komt daar voor zijn of haar paard en heeft geen zin in kindergedoe. Stoom uit je oren