Verhuizen of niet?? HELP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lotje02

Verhuizen of niet?? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 11:33

De mensen waar mijn verzorgpaard staat gaan in mei van dit jaar verhuizen. Zij moet daar dus weg en haar baasje en ik hebben een hele leuke kleine pensionstal voor haar gevonden met binnenbak, buitenbak, bossen eromheen. Kortom, ziet er allemaal prima uit. Nou hadden we met de eigenaar van die stal afgesproken dat ze 1 januari zou verhuizen. Nu is ze een paar weken geleden echter hoefbevangen geworden....De mensen waar ze nu staan zorgen echt supergoed voor haar, ze gaan elke morgen met haar lopen, spoelen haar benen af en ik of haar baasje doen dat 's avonds. Ze zijn heel bezorgd om haar en bellen vaak om te laten weten of ze 's ochtens stijf was of juist niet. Haar baasje en ik hadden besloten om haar toch nog maar een tijdje op haar oude plekje te laten staan omdat ze zich daar thuis voelt. We vonden het ook een beetje zielig om haar te verhuizen als ze zich niet lekker voelt. We zijn ook een beetje bang dat andere paarden haar dan op gaan jagen enzo, terwijl ze nog niet echt super loopt. De eigenaars reageerden heel begripvol en we moesten zelf maar kijken wanneer we haar wilden verhuizen. Nu belde haar baasje me een paar dagen geleden op, ze had aardappelschillen, bieten en stukjes appel in de stal gevonden. Mijn paard mag deze dingen nu absoluut niet hebben van de veearts en die mensen weten dat. Zij had ze erop aangesproken en zij vonden dat het geen kwaad kon. Ze voeren haar ook nog steeds gewoon teveel en dat is heel slecht.
Nu weten we dus echt niet wat we moeten doen. Haar daar laten staan waar ze zich thuisvoelt maar waar ze wel teveel eten krijgt en dingen eet die ze niet mag? En als het straks gaat vriezen kunnen we alleen in een bevroren wei lopen, wat ook niet goed is.
Of haar toch verhuizen? Er wordt dan wel beter op haar voeding en beweging gelet en we kunnen binnen met haar lopen....

Wat zouden jullie doen?

sabje19

Re: Verhuizen of niet?? HELP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 11:59

Ik zou haar verhuizen, want je moet doen wat het beste voor je paard is.
Ook al voelt zich thuis waar ze nu staat, ze krijgt wel te veel voer en het verkeerde en dat is niet goed voor d'r. Straks heb je een nog zieker paard.

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 12:14

Per 1 januari verhuizen.
Die goede zorgen en beste bedoelingen van de huidige staleigenaar kunnen je verzorgpaardje ook schaden zoals je zelf al schrijft.
In een nieuwe omgeving gaat ze zich vast ook wel thuisvoelen.
Het heeft even tijd nodig, maar ook daar wordt het vast een 'thuis' voor d'r.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 14:09

ik zou goed met de mensen praten waar ze nu staat.en ook gewoon zeggen dat je anders weggaat als ze het blijven doen.
Ik denk dat ze dan wel stoppen,zo niet dan toch weggaan

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 19:33

baudyh schreef:
ik zou goed met de mensen praten waar ze nu staat.en ook gewoon zeggen dat je anders weggaat als ze het blijven doen.

dit heb ik dus besloten. Ik ga nog een keer met ze praten en als ze niet luisteren gaat ze meteen weg.

Strohalmpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:53

k zou idd ook eerst nog een keer met ze gaan praten. Als dit niet helpt zou ik je paardje als het fit genoeg is ook direct verhuizen

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 18:55

Ik zou toch voor verhuizen gaan

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-06 19:01

Mieke_Lotte schreef:
baudyh schreef:

dit heb ik dus besloten. Ik ga nog een keer met ze praten en als ze niet luisteren gaat ze meteen weg.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:02

Ik ben benieuwd wat de mensen zeggen, en wat je beslist..

silviaftmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 22:57

Dit probleem moet je echt voorleggen, en het nog eens uitleggen. Neem desnoods een stukje mee dat je hebt uitgeprint van internet over de ziektes die voor kunnen komen

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-07 23:02

Een hoefbevangen paard mag je toch niet vervoeren? De stalhouder moet gewoon ophouden met voeren tegen jouw wens in. Het is jouw paard en jij bepaalt dus wat ie wel en niet mag. Daar is geen discussie over mogelijk.

Mloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 09:12

Dit gaat even niet over het verhuizen maar meer over het hoefbevangen zijn. Ik stond op een stalling, en daar was ook een paardje hoefbevangen, en die kwam er niet vanaf. De eigenaar heeft toen een soort van magnesium poeder gegeven. (kan je ergens bestellen, misschien heeft de DA het wel) dat werkt heel goed, het paardje galoppeerd weer heel vrolijk door de wei, ze heeft nergens meer last van.. terwijl ze echt iets van anderhalf jaar (minstens) hoefbevangen is geweest.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-07 12:52

Ik zou ook direct verhuizen.
en het anders eens goed uitleggen, hoefbevangenheid is levens(ja LEVENS) gevaarlijk!
en als die mensen dat niet snappen, moeten ze het maar even leren begrijpen denk ik

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-07 15:39

Hey Mieke, ik lees dit nu net pas. Hoe is het nu qua stalling

Zal je laatste mail nog een keer lezen.. heb ik hier in je mail overheen gelezen?

Nou, laat in het topic maar weten of je / jullie haar verhuisd hebben. Sterkte!