wat zouden jullie doen, verhuizen of niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

wat zouden jullie doen, verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-06 20:19

Onze paarden staan nu op een pensionstalletje die op zich perfect is.
Elke dag worden ze overdag in de wei gezet en 's avonds binnengehaald., Elke dag de stallen helemaal schoon, prima kwaliteit kuil, en naast de manege gelegen waar we perfect kunnen rijden. De stallen zijn maar liefst 3 x 4,5 meter. onze beide paardjes zijn helemaal gelukkig.
Door allerlei omstandigheden is echter bijna iedereen weggegaan, wegens verkopen paard, verhuizen of afkeuren paard. Al met al is het best stilletjes geworden.
Wij betalen 175 euro per paard, dat is dus 350 euro per maand. Da's best veel geld.
Nu hebben we een andere stal ontdekt, die 125 euro per maand vraagt. Ook daar wordt dagelijks uitgemest en krijgen de paarden dagelijks weidegang. Ze hebben zelf een buitenbak. De uitrijdmogelijkheden zijn grandioos.
Nadelen: de stallen zijn kleiner (3x3) (onze tinkers zijn 1.50) en de paarden kunnen elkaar wel zien maar niet snuffelen.
Bovendien zullen we met de trailer naar de manege moeten. Maar we rijden maar een paar keer per week, 1 x in de les en verder het liefst buiten.
Nu moeten we dus afwegen of de voordelen van 100 euro besparen per maand (en de prachtige uitrijdmogelijkheden) opwegen tegen de nadelen.
Wat zouden jullie doen?

Lynn_Nikita

Re: wat zouden jullie doen, verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 20:31

ja, ik zou wel doen. Stallen zijn iets kleiner en ze kunnen niet snuffelen, maar staan wel op weiland bij elkaar, die paar uur iets minder contact moet dan maar vind ik. scheelt wel geld, en misschien is daar ook weer stuk gezelliger

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 22:42

ik zou kiezen voor de stal met het grootste aantal uren weidegang en het meeste contact van paarden onderling

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:03

Als de uren buiten net zo veel of meer zijn zou ik verhuizen.
Niet kunnen snuffelen op stal zou mij zeker niet tegen houden, veel paarden vinden dat wel lekker rustig. Maar dan moeten ze elkaar inderdaad wel kunnen zien, en overdag wel heerlijk met zn allen kunnen klooien.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 00:10

Ik vind altijd dat als iets goed is dat je het moet laten, je paarden zijn daar gewend en hebben het heerlijk naar hun zin.
Hoe komt het dat de ene 175 euro vraagt en de ander 125 ? Ik vind het nogal een verschil, dat moet toch ergens in zitten ?

amiraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 10:04

Als je paarden het daar fijn hebben zou ik ze daar laten want net als wat garny zegt, ze zijn daar gewend .

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 11:55

garny95 schreef:
Ik vind altijd dat als iets goed is dat je het moet laten, je paarden zijn daar gewend en hebben het heerlijk naar hun zin.
Hoe komt het dat de ene 175 euro vraagt en de ander 125 ? Ik vind het nogal een verschil, dat moet toch ergens in zitten ?

Waar we nu staan, staan we vlakbij de manege. Ik denk dat dat in de prijs is meegenomen.
Waar we misschien naartoe gaan, is iemand die vroeger veel paarden op stal heeft gehad maar dat door een ongeluk/handicap niet meer aankan. Er staan nu nog maar een paar paarden. Hij doet dat nu nog min of meer hobbymatig.
De paarden gaan ook daar van 's ochtends tot 's avonds naar buiten (worden de stallen ook niet zo vies Clown )
We zijn onaangekondigd geweest op een zondagavond en de stallen zagen er echt super uit, dik opgestrooid en het rook er fris.

Als het even duur zou zijn, zouden we niet verkassen maar 100 euro per maand is veel geld. Dus ik denk wel dat we het doen.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 15:55

Als het je niet bevalt op de huidige stal zou ik gaan verhuizen als ik jou was Ja. 3x3 is helemaal niet zo heel klein vind ik, en verder scheelt het toch aardig wat qua prijs, en je hebt bijna hetzelfde als op je huidige stal.
Als het je wel bevalt en je het kunt betalen dan zou ik gewoon blijven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:59

Ik denk dat je het geld even moet vergeten , als het allebei even duur was , welke van de 2 stallen zou je dan kiezen ?

Straks gaat de prijs omhoog en als dat je doorslaggevende reden was om weg te gaan... Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 22:50

Tja, wat is dat - kunnen betalen?
Ze staan nu ook in de duurdere stal, dus op zich kan het wel. Maar het is wel een bedrag om over na te denken.

Op zich zijn wij overtuigd van de goede zorg ook in de nieuwe stal. De paarden zullen het er zeker goed hebben.
Verder zijn er een paar kleine dingetjes:
- in de oude stal is het erg vochtig, waardoor binnen 14 dagen alles wat je niet gebruikt, dik onder de schimmel zit.
- op de oude stal kan er geen trailer binnen staan. Buiten kan wel, maar dat kost alweer extra. Op de nieuwe kan hij gratis onder dak.
- op de nieuwe stal zijn wat betere faciliteiten; je kunt het paard in het gangpad zetten om te poetsen en er is een wasplaats. Het klimaat is er ook beter omdat het een hoge stal is.
- vlakbij is een soort manege waar we ook connecties hebben en waar we vaak even binnenlopen voor een bakkie. Waar we nu zitten, zijn we altijd alleen. De manege is buiten de lessen echt leeg. (gezelligheid is ook een ding)
- de nieuwe stal ligt hoger en daardoor zijn de wei en de bak droger. Ook zijn er mooiere uitrijdmogelijkheden.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:52

als ik je zo hoor heb je je keuze al gemaakt Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:55

Juistem , die indruk heb ik ook Haha!

Klinkt alsof jullie alles al goed bekeken hebben , enige dat voor mij nog open blijft is je stalgenoten / weidegenoten , dat kan altijd ineens tegenvallen als je er daadwerkelijk staat.

Als je daar ook al vrij zeker van bent dat dat wel goed zit , dan zou ik het gewoon doen.

Mits je zekerheid hebt dat ze echt veel naar buiten kunnen , minstens zoveel als op de huidige stal. Daar zou ik zelf geen concessies in willen doen , zou ik eigenlijk alleen op vooruit willen gaan zelfs Knipoog

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:56

Tast wel even afg of er prijsverhogingen aankomen Lachen

Ik verhuisde in Sept van stal en binnen 2 maanden werd de prijs 35,00 opgehoogd (hebben 2 paarden staan) staan nu weer op de vorige stal Knipoog

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-06 23:03

Eerlijk gezegd verwachten we juist nog een prijsverhoging waar we nu staan. Maar dat is een beetje 'onderbuikgevoel'.

Smystique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:05

Onderbuikgevoelens zijn er met een reden hé? Ik ken het gevoel Haha!

Gewoon lekker gaan, volgens mij heb je je besluit al genomen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:06

Geld is inderdaad erg belangrijk. Want al zou het niet de belangrijkste reden moeten zijn, je kan dat geld toch wel weer wegleggen voor als de DA een keer langs moet komen.

Ik vind het ook wel erg belangrijk dat de paarden veel naar buiten kunnen. Neuskontakt is niet zo heel erg belangrijk, sommige ontwikkelen daardoor juist voernijd omdat er steeds een ander paardenhoofd om de hoek meekijkt.

als je met die andere manege kan regelen dat je daar kan gaan rijden, dan zit je toch helemaal goed. Ik zou de gok wagen hoor!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:23

Soms is besparen op geld alleen niet de beste keus...je hebt mischien 100 euro minder kosten op stalling, maar wat kost het je wel niet aan tijd en benzine om op les te komen? Zelf zou ik meer voor het praktische gaan als geld geen groot probleem is.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 19:29

ik zou naar stal 2 gaan ..

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:16

als ik dit zo hoor zou ik ok naar stal 2 gaan

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:20

Als ik deze verhalen hoor zou ik naar die andere stal toe gaan.. Laat je even weten wat je uiteindelijk gekozen hebt?

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:29

Ik zou kiezen waar jij je het prettigste bij voelt. Iedereen heeft andere eisen, en als jij het buiten rijden belangrijker vind als het in de bak rijden, dan kies je voor de pension stalling waar het beste uitrij mogelijk heden zijn. Vind je het niet zo erg dat een paard s' nachts in de stal minder contact heeft met andere, of vind je dat wel erg.

Het zijn allemaal overwegingen die wij niet voor jou kunnen maken, de ene vind het ene belangrijker als het andere. het is dus een afweging voor je zelf.

Dan komt er ook nog eens bij dat waar je nu staat het goed naar je zin hebt, en waar je miss heen wil gaan daar weet je het neit van, wil je dat opgeven of niet.

Succes met je beslissing!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-07 16:37

Kijk even heel goed op de "nieuwe "stal hoe de paarden er uit zien. Hou er rekening mee dat een hele hoop pensionhouders gouden bergen beloven om je binnen hun hekken te halen , maar als je er een keer staat het soms helemaal verkeerd kan aflopen! IK heb het net hier meegemaakt dat er drie paarden terug kwamen na een maand of 6 ergens anders te hebben gestaan, en ze er niet al te best uitzagen! Deze stal beloofde ook gouden bergen, maar ging bezuinigen op het voer van de paarden!