Muilkorfje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ashquar

Muilkorfje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 19:59

Mijn pony wordt erg snel dik en hoefbevangen in het voorjaar. Als ze dan in de bak staat krijgt ze dus niet echt genoeg beweging van zichzelf. Knipoog Mijn moeder vond het dus wel een goed plan om een muilkorf te doen, zodat ze wel wat kan eten maar niet teveel en dan staat ze toch nog in het land. Mijn hoefsmid raadde het ook aan. Maar ik vind het een beetje zielig. Bloos Zijn er meer mensen die het doen? En werkt het goed.

Vjestagirl

Re: Muilkorfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 22:43

Ik ken mensen die het doen en het werkt super. Zielig is het niet, ze kunnen nogsteeds eten en drinken, alleen het eten gaat veel minder snel...

IlOna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:22

Een muilkorf is niet zielig hoor.
Ik heb een paard op stal die heeft het dag en nacht om, omdat ze luchtzuigt. want z'on band hielp niet. Dus beter een muilkorf dan een paard met hoefbevangenheid. Knipoog

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 20:02

IlOna_ schreef:
Een muilkorf is niet zielig hoor.
Dus beter een muilkorf dan een paard met hoefbevangenheid. Knipoog

Heb je gelijk in. Ja

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:26

Je hebt van die speciale graasmaskers, ideaal lijkt me.
Het enige nadeel is dat je het aan een halster vast moet maken en ik ben geen fan van halsters om in het land.
Ik ken een paard die ze nek heeft gebroken toen hij vast kwam te zitten met zijn achterijzer in het halster.
Hij wou even achter zijn oren krabben.

Ashquar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-06 20:51

fresco schreef:
Je hebt van die speciale graasmaskers, ideaal lijkt me.
Het enige nadeel is dat je het aan een halster vast moet maken en ik ben geen fan van halsters om in het land.
Ik ken een paard die ze nek heeft gebroken toen hij vast kwam te zitten met zijn achterijzer in het halster.
Hij wou even achter zijn oren krabben.

Onze paarden hebben geen ijzers gelukkig, maar ik hou er ook niet echt van. Daarom leek een muilkorfje me ook niet echt iets. Haha! Maar ga het denk ik toch doen. Lachen

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 20:57

Ik had er eentje voor pukkie, alleen die kreeg het op een of andere manier voor hem stuk te maken! Blauw oog

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 23:20

Mijn merrie heeft in 2004 op de kliniek in Emmeloord gestaan hier kreeg ze ook een muilkorf om. Deze was omdat ze absoluut niks mocht eten dus die zal er niet geschikt voor zijn maar idd die zogenaamde graasmaskers zou evt een optie kunnen zijn.

Tuurlijk is een muilkorf niet leuk maar alles beter dan dat ze hoefbevangen raakt Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 09:57

Ik geloof dat je bij de paardendrogist zo'n graasmasker kan proberen. Dat zou je eventueel ook nog kunnen doen, kun je gelijk kijken of het je bevalt zonder dat je hem gelijk aanschaft.

sidneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 10:01

zo'n graasmasker heet een greenguard, ik heb er ook 1 omdat mijn pony anders zijn hele stal leegeet. Ik zoue r wel zoon speciaal halster bij nemen want anders blijft ie echt niet om zitten. En zelfs nu ik dat speciale halster heb presteerd mn paard het nog wel eens om een af te krijgen vraag me niet hoe! Ik heb hem pas vanaf deze winter.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:47

Het is niet zielig hoor, hoefbevangen raken is veel zieliger vind ik. Lachen