Haarverf??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lotje5lotje

Haarverf??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 16:54

Mijn paard heeft witte vlekjes die ik graag wil camoufleren, maar haarverf voor mensen "pakt" niet.

Het is een vos en als ik bijvoorbeeld een koperkleur erop doe, wordt het roze!! Weet iemand een andere oplossing? Schoensmeer wordt plakkerig.

SprinT_

Re: Haarverf??

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:55

ik zou het niet weten en heb der nog nooooit van gehoord..

Baconlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:57

zou je mischhien een foto van je plaats willen plaatsen, dan kan ick kijken of iick een oplossign weet, ( aande hand van de plekken)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 16:58

Ik zou er geen mensenverf op smeren :| Waarom wil je het camoufleren? Je kan dat zowiezo doe met een water verwijderbare verf.. Dat is veel vriendelijker voor t paard..
Groetjes, mij

[baconlover: msn is niet toegestaan Knipoog ]

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 17:03

Baconlover, mijn fototoestel heeft kuren, maar de plekken zitten op zn rug.

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:09

Gaaaap wat ben jij dom zeg!! je gaat toch zeker niet haarverf op de rug van je pony smeeren! waarom wil je het uberhoud weg? ik had een appaloosa die zit onder de spikkels mischien niet mooi maar het hoord toch gewoon bij het paard? ofniet soms?? heel apart hoor om je paart te verven?? komop zeg

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:10

ik denk ook niet dat het echt lekker is om hem te kleuren met chemische middeltjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:10

Ik ben ook benieuwd waarom je ze überhaupt wil camoufleren. En mensenverf is voor mensen, niet voor paarden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:11

loveamira schreef:
Gaaaap wat ben jij dom zeg!! je gaat toch zeker niet haarverf op de rug van je pony smeeren! waarom wil je het uberhoud weg? ik had een appaloosa die zit onder de spikkels mischien niet mooi maar het hoord toch gewoon bij het paard? ofniet soms?? heel apart hoor om je paart te verven?? komop zeg

Waarschijnlijk om wrijfplekken weg te werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:14

Hmmm dat zou kunnen idd, drukplekjes op benen en schoft enzo... Maar dan nog, als een paard ze heeft is het of je eigen schuld, of van bijvoorbeeld een vorige eigenaar, maar je doet er verder niets meer aan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:15

Nouks schreef:
Hmmm dat zou kunnen idd, drukplekjes op benen en schoft enzo... Maar dan nog, als een paard ze heeft is het of je eigen schuld, of van bijvoorbeeld een vorige eigenaar, maar je doet er verder niets meer aan.

inderdaad vind het maar raar. Maar dat lijkt me de meest denkbare situatie

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:17

Ze vraagt toch niet of ze het wel of niet zal doen, ze vraagt HOE...

Ik zou opzoek gaan naar een uitwasbare kleuring (vanaf een euro of 7). OPletten dat er geen waterstofperoxide in zit, en geen amoniak. En dan gewoon proberen, de een zal beter pakken dan de ander. Omdat het haar van een paard heel dun is zou ik wel de inwerkrijd voor ontkleurd haar nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 17:54

Haarverf voor mensen pakt niet, zei de TS al.

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 18:03

Het gaat om een eenmalige actie, omdat dit paard in het openbaar moet, en ik het niet leuk vindt als mensen gelijk denken dat het paard een vreselijke drukking heeft (paard heeft de vlekken vanaf dat hij 2 is)
Bovendien zijn er legio mensen die elke wedstrijd de witte strepen op de benen van de peesbeschermers kleuren.
Ook zijn er zat mensen die elke 6 weken door de kapper onder handen genomen worden, en die leven ook nog, dus het zal ook wel een keer voor een paard kunnen zonder dat hij er gelijk in blijft!! Ik ben het er wel mee eens dat je niet onnodig aan een paard moet prutsen als het paard er geen last van heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:07

lotje5lotje schreef:
Het gaat om een eenmalige actie, omdat dit paard in het openbaar moet, en ik het niet leuk vindt als mensen gelijk denken dat het paard een vreselijke drukking heeft (paard heeft de vlekken vanaf dat hij 2 is)
Bovendien zijn er legio mensen die elke wedstrijd de witte strepen op de benen van de peesbeschermers kleuren.
Ook zijn er zat mensen die elke 6 weken door de kapper onder handen genomen worden, en die leven ook nog, dus het zal ook wel een keer voor een paard kunnen zonder dat hij er gelijk in blijft!! Ik ben het er wel mee eens dat je niet onnodig aan een paard moet prutsen als het paard er geen last van heeft.

True, true. Maar waar het bij haarverf voor mensen om gaat... Paarden hebben een totaal andere huid dan mensen. Haafverf is voor mensen al erg agressief door alle chemische goedjes die erin zitten. Zijn ook veel mensen heel erg allergisch voor haarverf. Paarden hebben een heel andere huid, andere haren, andere samenstelling van de huid en een andere natuurlijke vetlaag. Deze zou je met mensen-haarverf verschrikkelijk aantasten.

Waarom denk je dat zelfs de meeste shampoo's afgeraden worden voor gebruik op paarden?

lotje5lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-06 18:14

Ok Nouks dat wist ik niet, nou misschien laat ik het dan maar zo, om ellende te voorkomen, dan maar iets minder "charmant"

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:17

Goede beslissing om het zo te laten Ja
Mensen verf pakt misschien idd niet, én het is niet gezond.
Laat paardlief gewoon als zichzelf gaan, mensen die zich er iets van aantrekken hebben een probleem, paard en jij niet!
Laatst bijgewerkt door Kiara op 19-12-06 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:17

Hmm je zou het misschien wel kunnen proberen met viltstift wat bij te kleuren eventueel. Dat spoel je er vrij gemakkelijk na de tijd weer af..

Edit, lijkt me dat je dat er gemakkelijk afspoelt na de tijd. Geen ervaring mee verder zelf...

Baconlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:35

Pluttersput schreef:
Ik zou er geen mensenverf op smeren :| Waarom wil je het camoufleren? Je kan dat zowiezo doe met een water verwijderbare verf.. Dat is veel vriendelijker voor t paard..
Groetjes, mij

[baconlover: msn is niet toegestaan Knipoog ]

Ja, dat weet ik maar had net een gesprek op msn en typte perongeluk hier verder

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:19

Voor keuringen kan het idd wel wenselijk zijn om daar wat make-up voor te gebruiken, maar verder zou ik het zo laten. Is geen fraai gezicht verder maar een paard heeft verder geen last van die littekens, dus waarom zou je het willen camoufleren?

regientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 14:53

begrijp werkelijkwaar niet waarom je het zou willen camoufleren! nog nooit een perfect paard/pony gezien!

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:58

Ik zou het gewoon zo laten? Nagelbijten / Gniffelen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:00

Haar mascara is dat misschien wat?