Stalling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olita

Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 08:50

Hoi Knipoog

Ik zit erg te twijfelen aan mijn keuze waar ik nu voor zit.
Mijn pony staat nu ergens gestald waar we een binnenbak hebben en een buitenbak.
Toen ik daar kwam te staan, stonden er maar 2 paarden en inmiddels zijn we nu met 8 man. waarschijnelijk gaan er over een paar maand wel weer 3 weg.
De binnenbak is zo klein dat er eigelijk maar 2 personen erin kunnen.
Na wat wrijvingen wat er van mijn kant is geweest, is dat er iets gestolen is geweest als een leren halster en bemoeizuchtige mensen die lopen te zeuren dat mijn stal te schoon is vond ik het eigelijk wel welletjes.. maar heb er vrede ermee kunnen hebben hoe de situatie daar er voor stond.

Vorige week kwamen er 3 paarden erbij en de prijzen werden 30 euro omhoog gegooid.
Nu vind ik het gewoon heel vervelend dat de stijging van de prijzen nu moet gebeuren omdat ik straks geen baan meer heb, heb wel sollicitaties lopen.. maar je weet natuurlijk niet wat het word, en ik vind de stalling en alles erom heen nu wat te veel worden.

Ik ben opzoek gegaan naar een ander plekje, daar ben ik dit weekend wezen kijken.
mooi ruime boxen, en niet veel ruimte voor veel paarden.. dus dat word geen overvolle bezette bedoeling.. en een buitenbak.
Voor 50 euro minder, en in de zomer zit het onder de 100 euro.
Dit lijkt aantrekkelijk te zijn.. maar mijn vraag is.. zijn er veel mensen die alleen maar een buitenbak ter beschikking hebben en wat doen jullie als de buitenbak niet meer rijdbaar is vanwege gevroren grond?

dit is eigelijk mijn grootste zorg, omdat ik wil dat mijn paardje in iedergeval elke dag haar beweging kan krijgen..

nico1982

Re: Stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:00

ik heb ook alleen maar een buitenbak tot mijn beschikking, die al twee maanden niet meer te berijden is.....
dus ga ik met hem in het bos rijden, ik zit namelijk aan de veluwe trail...
of ik ga met hem naar de club, daar hebben ze ook alleen een buitenbak, maar deze heeft een all weather bodem, dus daar kan ik altijd rijden...
ik mis een binnenbak eigenlijk helemaal niet!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:05

Ik sta ook op een stal met alleen buitenbak, goed te rijden tenzei het flink geregent heeft maar dan is het ook zo weer droog.
en een gevroren bak ja dan ga je naar buiten, en zo vaak komt dat nou ook niet voor, zeg dat je 4 dagen per jaar niet kan rijden in de bak??

gr

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 09:17

Ik mis de binnebak alleen als de bak erg nat is... heel veel vorst (en dan zo erg dat de bak keihard is) hebben we niet, dus daar heb ik eigenlijk geen last van.

Je moet bekijken waar jij vindt dat je paard het beste staat (stal, verzorging, etc) en waar jij je het prettigst voelt

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:10

Het hangt een beetje af van hoe de buitenbak is (en dat heb je nu mooi kunnen zien al met dit weer Knipoog )

Ik heb op stallen gestaan waar 's winters ineens bleek dat je een maand of 4 a 5 al zwemmend door de buitenbak moest maar er zijn ook buitenbakken die nu nog kurkdroog liggen.

Als er wat plassen staan rij ik gewoon, maar ik ga niet met een paard dat tot zijn knieen het water in moet door een 'buitenbak' ploegen. Als je uitrijmogelijkheden hebt en je paard is braaf kun je dan nog naar buiten natuurlijk. Vorst die zodanig is dat de grond echt keihard bevroren is heb je in Nederland gelukkig nooit zo lang achter elkaar en die dagen doet denk ik heel Nederland hetzelfde: rustige paarden even loszetten op een wei of paddock en met de springerige over het erf stappen aan de hand (dat je dan natuurlijk wel ijsvrij hebt gemaakt Clown )

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:56

Bij ons op stal is ook alleen een buitenbak. Die is gelukkig altijd te rijden, behalve wanneer het gevroren heeft overdag. Als dat voorspeld wordt, wordt de bak gesleept, en kunnen de paarden wel gewoon los in de bak.
Buitenrijden is natuurlijk altijd een mogelijkheid. Lachen

Nerwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:39

-> VSW

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 18:43

ik heb ook alleen een buitenbak. is nu absoluut neit te doen ze staan er overdag in dus staan de hele dag buiten. als ik niet in de bak kan rijden ga ik naar het bos zit schuin tegenover. en al het hard gevroren heeft dan gewoon rustig ritje over de weg. ook huren we een binnenbak af 2 keer per week met zn 3en. gaan dan savonds daarheen(15 a 30 min in stap) en kunnen we daar rijden. en heb ik 1 eerin de 2 weken prive les rij dan ook in een binnenbak. mijn paarden komen geen beweging te kort. en als het heel erg regent longeer ik ze even of ga ik ermee wandelen.