paard heeft echt ''korsten'' Hoe krijg ik het weg..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie2

paard heeft echt ''korsten'' Hoe krijg ik het weg..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 20:27

Hoi hoi!

Ik heb een vraagje. Ik heb een haflinger. Hij staat in de winter met deken, maar nog ALTIJD aan de rechterkant op z'n kont is hij ongelooflijk vies. Echt hele dikke ''korsten'' zoals ik dat altijd zeg. Zo ongelooflijk vies. Ik krijg het niet weg. We hebben nu een nieuwe borstel, deze vergemakkelijkt het deels weghalen van de viezigheid. Wassen is geen optie, kan wel af en toe, maar de volgende dag is hij weer net zo vies en ik beschik alleen maar over koud water, en is dus niet echt handig in de winter Lachen

Groetjes

Miemserik

Re: paard heeft echt ''korsten'' Hoe krijg ik het weg..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:29

Even een abbo want mijn vz haf heb hier ook last van Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:30

Is het geen schimmel?
Of is het echt poep?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:33

Met een slick boenen misschien? Mijn paard ligt ook altijd in haar eigen mest, en ze is een schimmel, maar ik heb daar goede ervaringen mee. Ik was haar wel eens in de twee weken, maar wij hebben wel warm water, en een solarium.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-06 20:35

Poep, modder, ik weet het niet! Hij ligt altijd in z'n mest.. Ik dacht JEUJ! Haha! Een deken, maar nee hoor Clown

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:34

Die plekken kun je er goed afkrijgen met zo'n borstel vind ik:
Afbeelding

En helemaal als je hem nadat je hem 'korstvrij' hebt gemaakt even inspuit met iets als equistar. Dan hecht het vuil niet zo goed.

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:34

mss moet je zijn stal wat beter bij houden.Dan kan hij niet in de mest liggen en word ook niet vies.

Mandy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:39

monsera schreef:
mss moet je zijn stal wat beter bij houden.Dan kan hij niet in de mest liggen en word ook niet vies.

Ok dit slaat weer nergens op!!Maar goed.

Ik denk dat er niks anders op zit dan poetsen, kan je geen waterkoker op stal zetten als t echt te erg is dat je een emmer lauw water kan maken?
Succes!

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:03

Urielle schreef:
Die plekken kun je er goed afkrijgen met zo'n borstel vind ik:
Afbeelding

En helemaal als je hem nadat je hem 'korstvrij' hebt gemaakt even inspuit met iets als equistar. Dan hecht het vuil niet zo goed.

Die ik ook, werkt nog altijd het beste Ja
Wij hebben ook zo'n poepkorst op stal staan, is gewoon weinig aan te doen, 1 hoop mest en hij gaat erin liggen rollen en je hebt al een mooie plakkaat op de kont zitten, je kan moeilijk naast die stal staan wachten en elke hoop meteen opruimen Clown .

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 17:30

Die werkt totaal niet.. Die borstel die Urielle noemt. Bloos Lastig paard. Het zit echt zo vast, als je erover heen aait is het echt één en al korst. Echt balen.. En ik kan de stal zo goed bijhouden als ik wil, maar hij zoekt gewoon een natte plek uit met poep en gaat daar lekker inliggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 19:40

Gelukkig blijft hier dat gewoon aan zijn deken zitten.

Waarom werkt die borstel niet? Kun je niet als het droge korsten zijn ze er gewoon af peuteren. Paard helemaal goed schoonmaken en dan in spuiten met anti klit. Niet waar het zadel zit, help redelijk goed.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 22:18

Je hebt verschillende merken van die borstels, sommige zijn idd te slap en werken niet.
Maar als je een goede hebt en je maakt harde korte halen krijg je het echt wel schoon mee.
Per jaar verslijt ik minstends 3 van zulke borstels door die vastgeplakte vacht Nagelbijten / Gniffelen .

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 22:26

Ik gebruik voor de manen en staart altijd van die hondenborstels met ijzeren pennetjes, deze helpen ook goed voor stront en zeikvlekken.

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:49

Ik gebruik die hierboven aangegeven borstel ook altijd. Lukt het wel goed mee. Die ene hier gaat er ook altijd pal in liggen. Hebben we een stalbeleid, verprutst meneer het weer: Alles schoon, schijt hij haast als protest de boel weer onder en gaat hij dr in liggen, lekker zo'n paard. Maargoed...krijg m er wel schoon mee en stukken wat uiteindelijk echt niet wil laat ik dus ook echt hangen (onder het mom: had je je maar niet vies moeten maken) en was ik uiteindelijk een keer goed schoon.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:57

Ik laat zeker geen stront, stro, of wat dan ook hangen onder het mom, " had je het maar niet vies moeten maken". Dat paard doet dat niet om jou te zieken ofzo! Als je een baby hebt, en je moet voor de zoveelste keer de luier verschonen, doe je dat toch ook? Of de kattenbak? Echt een beetje een rare beredenering hoor!
Je probeert alles zo goed mogelijk te doen, en dat je een gelige plek blijft zien, dat kan, maar hele vieze stukken laat je gewoon niet zitten. Maar dat is misschien dan wel mijn mening Haha!

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 22:59

ik heb het ook heel erg gehad toen ik mijn pony kocht. ik heb het er alleen met wassen afgekregen (zomer) en iedere dag heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hard met zon borstel net als hierboven dr over heen.. en wanneer ze verharen de stukjes eruitplukken..

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 07:50

PattyOosten schreef:
Ik laat zeker geen stront, stro, of wat dan ook hangen onder het mom, " had je het maar niet vies moeten maken". Dat paard doet dat niet om jou te zieken ofzo! Als je een baby hebt, en je moet voor de zoveelste keer de luier verschonen, doe je dat toch ook? Of de kattenbak? Echt een beetje een rare beredenering hoor!
Je probeert alles zo goed mogelijk te doen, en dat je een gelige plek blijft zien, dat kan, maar hele vieze stukken laat je gewoon niet zitten. Maar dat is misschien dan wel mijn mening Haha!

Dan mag jij mijn paard wel eens even gaan poetsen Knipoog Het gaat er gewoon NIET af.. En het zit gewoon op de kont dus hij heeft er geen hinder van. Ik haal alles er zo GOED mogelijk af, als het gewoon niet meer lukt, helaas! Dat je zoiets vergelijkt met een luier vind ik geen goede vergelijking. Ik heb inderdaad nu zo'n borstel voor honden met van die ijzeren pinnetjes. Daarmee gaat het dus aardig, maar ook niet alles gaat eraf.. Het lukt gewoon echt niet.. Scheve mond

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 08:53

Sfiejj schreef:
PattyOosten schreef:

Dan mag jij mijn paard wel eens even gaan poetsen Knipoog Het gaat er gewoon NIET af.. En het zit gewoon op de kont dus hij heeft er geen hinder van. Ik haal alles er zo GOED mogelijk af, als het gewoon niet meer lukt, helaas! Dat je zoiets vergelijkt met een luier vind ik geen goede vergelijking. Ik heb inderdaad nu zo'n borstel voor honden met van die ijzeren pinnetjes. Daarmee gaat het dus aardig, maar ook niet alles gaat eraf.. Het lukt gewoon echt niet.. Scheve mond

geloof me maar mijn pony was het helemaal vastgekoekt toen ik haar kont haar hele kont en benen de bovenkant was nog net een beetje schoon. het heeft me 5 maanden geduurt voordat het eraf was en vaak nog 2 x per dag poetsen ook.. ik snap je helemaal Ja Ach gut

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 10:40

Hier nog iemand die compleet met Sfiejj meegaat!!
Stro laat ik overigens ook niet hangen, en ros er ook wel een keer goed overheen waar de stront zit, maar als ik het er echt niet af krijg, ga ik het dier ook echt niet pijn doen, omdat ik vind dat hij brandschoon moet zijn! (en al helemaal niet met water aankomen in hartje winter, dan is de lol er bij het paard compleet vanaf)

En het is grappig dat je zegt: 'het paard doet het niet om jou te zieken'...kom voor de gein eens kijken en dan zie je dat hij dat wel degelijk doet. Hebben we de stal compleet schoon, legt ie binnen no time (echt luttele seconden praat ik hier over) een dikke drol neer en gaat er pontificaal in liggen....ik zie niet in hoe dit 'niet express' is...(goed hij doet het misschien niet met voorbedachte rade van: ik zal je krijgen, maar enige vorm van opzet is wel in het spel)

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 10:56

Citaat:
geloof me maar mijn pony was het helemaal vastgekoekt toen ik haar kont haar hele kont en benen de bovenkant was nog net een beetje schoon. het heeft me 5 maanden geduurt voordat het eraf was en vaak nog 2 x per dag poetsen ook.. ik snap je helemaal Ja Ach gut

Nou praat je jezelf wel een beetje tegen. Net zeg je nog dat je net zo lang en goed doorpoetst tot het wel degelijk schoon is. Nu zeg je dat het vijf maanden heeft geduurd voordat alles eraf was, je hebt dus ook wel eens je paard wat vies weggezet. Ik kwam zonet op stal en het was nog helemaal nat.. Heb er over heen gepoetst en antiklit erop gespoten. Ik ga vanmiddag nog een keertje, dan kijken of ik het helemaal wegkrijg. Ik vrees het ergste. De zomer moet geloof ik gewoon maar weer snel komen

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 10:58

Bella schreef:
Hier nog iemand die compleet met Sfiejj meegaat!!
Stro laat ik overigens ook niet hangen, en ros er ook wel een keer goed overheen waar de stront zit, maar als ik het er echt niet af krijg, ga ik het dier ook echt niet pijn doen, omdat ik vind dat hij brandschoon moet zijn! (en al helemaal niet met water aankomen in hartje winter, dan is de lol er bij het paard compleet vanaf)

En het is grappig dat je zegt: 'het paard doet het niet om jou te zieken'...kom voor de gein eens kijken en dan zie je dat hij dat wel degelijk doet. Hebben we de stal compleet schoon, legt ie binnen no time (echt luttele seconden praat ik hier over) een dikke drol neer en gaat er pontificaal in liggen....ik zie niet in hoe dit 'niet express' is...(goed hij doet het misschien niet met voorbedachte rade van: ik zal je krijgen, maar enige vorm van opzet is wel in het spel)

Precies. En ik ga mezelf ook niet zo ontzettend martelen dat ik drie uur op dezelfde plek in dezelfde houding moet rossen. Mijn paard vindt het ook niet echt leuk dat ik zo lang op dezelfde plek (kont) zit te rossen. En hij is echt geen watje, vindt ongeveer alles goed. De plekken waar de singel of iets dergelijks komt te zitten maak ik wel helemaal schoon.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 11:02

Sfiejj schreef:
Citaat:

Nou praat je jezelf wel een beetje tegen. Net zeg je nog dat je net zo lang en goed doorpoetst tot het wel degelijk schoon is. Nu zeg je dat het vijf maanden heeft geduurd voordat alles eraf was, je hebt dus ook wel eens je paard wat vies weggezet. Ik kwam zonet op stal en het was nog helemaal nat.. Heb er over heen gepoetst en antiklit erop gespoten. Ik ga vanmiddag nog een keertje, dan kijken of ik het helemaal wegkrijg. Ik vrees het ergste. De zomer moet geloof ik gewoon maar weer snel komen

ONEE! SORRY! ik neem dit helemaal terug Haha!

esc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:03

mijn paard heeft in het voorjaar als hij zonder deken buiten staat wel een verschrikkelijke modder of nog erger koeienvlaai korsten, de beste borstel die daar tegen werkt is een stalen roskam die heb je in twee varianten een platte rechthoekige en een ronde die meeveert de laatste werkt het prettigst vindt ik.

Tempus_Fugit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 11:08

Mijn merrie maakt zichzelf ook altijd vies. Maar die krijgt ook van die 'korsten' als ze alleen al door water (in de wei ofzo) heeft gerend.
Ik haal wel het meeste weg, maar ga er niet te veel over lopen rossen, want ze moet nog wel een beetje bescherming over houden als ze naar buiten gaat met deze kou zonder deken.
Het zit altijd vooral onder dr buik, bij de singel maak ik het natuurlijk wel helemaal schoon, maar de rest heeft ze echt geen last van.

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 11:12

esc schreef:
mijn paard heeft in het voorjaar als hij zonder deken buiten staat wel een verschrikkelijke modder of nog erger koeienvlaai korsten, de beste borstel die daar tegen werkt is een stalen roskam die heb je in twee varianten een platte rechthoekige en een ronde die meeveert de laatste werkt het prettigst vindt ik.

Ik weet welke je bedoeld! Ik heb nu dus de platte rechthoekige, die werkt al best prettig, maar krijg gewoon nog lang niet alles weg. Ga dan toch die ronde ook maar eens uitproberen! Dankjewel!