heey help ....... hoe krijg ik dikke manen en staart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Charlotte_

heey help ....... hoe krijg ik dikke manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 15:29

heey

ik heb een jaarling en een d pony Knipoog
ik wil bij mijn jaarling dikke manen ........ want ik vind dit heel mooi! dus lekker vol en gewoone treklengte .. ik ben van plan om haar manen te trekken . En wordt het dan ook dikker? trekken doe ik zoiezo, omdat mijn vader het nu wel goed vindt Knipoog en als ze later wat langere manen heeft het niet meer mag. maar ik vindt lange manen niet zo mooi bij een sport pony Tong uitsteken en het is ook makkelijker met invlechten!

mijn d pony heeft een hele dunne staat Boos!
weet iemand hoe ik dit dikker krijg?
help het als ik er een vlecht in doe? dat zeggen somigen Knipoog

en allebij de ponys hebben een dunne voorpluk Boos!
bij die jaarling kan het nog groeien natuurlijk.
maar bij mijn d pony groeit het niet echt meer Boos!
zijn hier nog tips voor Lachen ?

gr charlotte

8nnemiek

Re: heey help ....... hoe krijg ik dikke manen en staart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:20

Van trekken worden de manen alleen maar dunner.
Als je ze dik wil houden dan moet je een uitdunschaar nemen en de puntjes eraf knippen. Dan hou je een natuurlijk effect (met een normale schaar wordt het te recht vind ik) en dan blijven de manen dik.
Maar eigenlijk vind ik dat je een jaarling lekker met rust moet laten op de wei. Af en toe lekker wat poetsen en knuffelen..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:22

Een paar hair extensions doet wonderen, verder zou ik het niet weten?

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 16:24

MysticTinker schreef:
Van trekken worden de manen alleen maar dunner.
Als je ze dik wil houden dan moet je een uitdunschaar nemen en de puntjes eraf knippen. Dan hou je een natuurlijk effect (met een normale schaar wordt het te recht vind ik) en dan blijven de manen dik.
Maar eigenlijk vind ik dat je een jaarling lekker met rust moet laten op de wei. Af en toe lekker wat poetsen en knuffelen..

haha hij loopt ook gewoon in de wei hoor Knipoog
maar ik pak hem af en toe.. en poets en wandel wat Tong uitsteken
maar als ie later 3 is en lange manen heeft (en ik daar slechte ervaringen mee heb, is me teveel werk , en vind het niet mooi) wil ik graag korte manen .. en als ze dus 3 is en lange manen heeft mogen ze der niet meer af van mn vader Clown omdat hij het zonde vindt. en ik mischien ook wel! en nu heeft ze toch al zulke lelijke manen dus ja!

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 16:24

marleen_usar schreef:
Een paar hair extensions doet wonderen, verder zou ik het niet weten?

haha ja dacht ik ook al aan Tong uitsteken

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 16:29

Ik ga het bij mijn paard een keer doen, ik doe het bij mensen ook.Mijn paard heeft echt weinig manen en een iele staart.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-06 21:00

haha oke marleen_usar wil je is een foto plaatsen dan Knipoog hihhi

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 21:12

Hier Parkaval met voorpluk extension. Tong uitsteken

Afbeelding
Afbeelding

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 06:29

Foto plaatsen gaat niet lukken , heb me daar nog nooit mee bezig gehouden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 07:51

of je ze er nu al afhaald of later, wat is dat voor verschil dan? als je het nu bijhoud, zijn ze ook kort, dus of je het nu doet, of later, het is eigenlijk hetzelfde (moet er niet aan denken om de manen van [naam] nu al te trekken Knipoog )

Djaleesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 13:31

Mijn pony had een dunne staart en manen.
Heb het paar keer alleen maar geknipt en geknipt en nu zijn ze lekker vol Lachen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 17:08

Dikte van staart en manen is genetisch bepaald, dus daar kun je weinig aan doen.

Verder, manen trekken bij een jaarling? Heb je enig idee waarom een paard manen heeft? Beschermd onder andere tegen vliegen in de zomer. Ik vind het van de zotte om onnodig manen te trekken, en zeker manen van een jaarling die in het land staat en verder niks hoeft te doen.

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-06 14:55

Neonlight schreef:
Dikte van staart en manen is genetisch bepaald, dus daar kun je weinig aan doen.

Verder, manen trekken bij een jaarling? Heb je enig idee waarom een paard manen heeft? Beschermd onder andere tegen vliegen in de zomer. Ik vind het van de zotte om onnodig manen te trekken, en zeker manen van een jaarling die in het land staat en verder niks hoeft te doen.

voor later mschien Haha! !
ja voor de zomer is het lekker en voor de winter ook heb je gelijk in!
maar dan zou geen 1 paard geen korte manen mogen hebben!
en wat maakt het nou uit met 1 (nouja bijna 2)jarig paard en een volwassen ..! tja je rijdt er niet op enz.. maar goed!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:32

Een volwassen paard loopt eventueel op wedstrijden. Onze volwassen paarden die niet op wedstrijden gereden worden staan gewoon met lange manen. Onze wedstrijdpaarden hebben wel getrokken manen, maar komen enkel van april t/m september in de baan. In het voorjaar worden de manen getrokken, ze worden alleen bijgehouden wat betreft uitdunnen, en in het najaar zijn ze al weer behoorlijk lang. Dan doen we er niets meer aan, tot aan april. Ik vind het de grootste onzin om het paard onnodig te laten lijden alleen maar voor het plaatje van de eigenaresse.

pippie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:36

Dikke manen en staart heb je, die krijg je niet. Blij zijn als je paard die heeft en niet zeuren als hij ze niet heeft.

laat die jaarling lekker met lange manen staan. en trek die pas als hij naar keuringen/wedstrijden moet.

Voor de rest de manen niet trekken maar zoals gezegd alleen bij knippen/
Staart zo min mogelijk aan zitten, hoe meer je gaat kammen enz, hoe meer haren je eruit trekt, hoe dunner die word. Gewoon met rust laten en af en toe wassen, beetje antiklit en met je handen uitpluisen, doet bij ons wonderen.

Aislinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-06 16:38

Ik heb nog nooit gehoord dat je van een vlecht dikkere manen krijgt. Lijkt me eigenlijk onzin. Misschien omdat er dan wat slag in zit dat het dikker lijkt of zo.. Maar goed ik zou niet te veel aan de manen doen als je ze dikker wilt laten lijken.. Hoe meer je er aan zit hoe dunner het vaker wordt. En helemaal niet te vaak borstelen. Als je de manen uitpluist (zonder er teveel haren uit te trekken) ziet de staart er verzorgder uit en lijkt ie ook dikker.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 16:33

Echt te zot voor woorden dat je de manen van een jaarling wilt trekken.

En om het dikker te laten lijken (wat het is nou eenmaal zoals het is) kun je beter knippen als trekken.

IlOna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:11

De manen gewoon lekker laten groeien want van trekken word het niet beter. en de meeste paarden hebben der een hekel aan om manen te trekken. dus waarom zou je het nu al verpesten. de staart moet je een beetje afknippen. antiklit inspuiten en NIET met een borstel aan komen. gewoon met je handen. en zorgen dat je pony niet gaat schuren in de wei.

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-06 18:22

Ben het helemaal eens met IlOna_
Je moet eerst de staart recht afknippen ( hoeft maar 1 cm te zijn
als ie maar recht is ) en dan elke dag anti klit spul inspuiten ( helpt erg goed! )
En als de staart heel vies is -> met je handen uitpluizen, niet met een borstel!.
Aan de manen moet je niks doen, niet trekken of knippen gewoon lekker laten groeien.
En wel elke dag antiklit inspuiten en als de manen erg vies zijn -> weer met je handen
uitpluizen. Knipoog

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 13:53

Elke dag met Anti klit inspuiten is volgens mij ook niet goed. Iemand op stal deed dat bij hun Shetlander en de manen gingen spontaan uitvallen. Nagelbijten / Gniffelen (echt dat je plukjes in de hand had)

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 14:28

OemmiejO schreef:
Elke dag met Anti klit inspuiten is volgens mij ook niet goed. Iemand op stal deed dat bij hun Shetlander en de manen gingen spontaan uitvallen. Nagelbijten / Gniffelen (echt dat je plukjes in de hand had)

Geen last van gehad doe het al een jaar Lachen Dikke manen en staart: 1x per week heel voorzichtig uitpluizen, elke dag antiklit. Verder eigenlijks niks doen.
Ja, tijd geven Lachen

IlOna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 17:59

Ik heb er ook geen last van gehad. Mijn pony had een te dunne staart vond ik dan zelf. dus heb ik er elke x als ik ging poetsen antiklit in gedaan en niet door gekampt. dat heb ik een jaar vol gehouden. sinds 2 maand geleden ben ik weer begonnen met uitpluizen en zachtjes kammen en het heeft super geholpen! dus aniklit kan je makkelijk vaak gerbruiken.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 19:13

Niks aan doen. Ik kam de staart van mijn pony alleen uit(+manenspray) als ik wedstrijd heb. Mijn pony's staart is echt superdik doordat ik er niet veel aan zit.

Een meisje van onze stalling kamde elke dag de staart uit en dat paard heeft nu een klein,pierig staartje.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-06 20:39

Maaiikii schreef:
Niks aan doen. Ik kam de staart van mijn pony alleen uit(+manenspray) als ik wedstrijd heb. Mijn pony's staart is echt superdik doordat ik er niet veel aan zit.

Een meisje van onze stalling kamde elke dag de staart uit en dat paard heeft nu een klein,pierig staartje.

Ja vooral dat laatste zie ik ook dagelijks op de stalling ..

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:08

IlOna_ schreef:
Ik heb er ook geen last van gehad. Mijn pony had een te dunne staart vond ik dan zelf. dus heb ik er elke x als ik ging poetsen antiklit in gedaan en niet door gekampt. dat heb ik een jaar vol gehouden. sinds 2 maand geleden ben ik weer begonnen met uitpluizen en zachtjes kammen en het heeft super geholpen! dus aniklit kan je makkelijk vaak gerbruiken.

Of zal het dan toch komen omdat er niet aan gekamt is, dat lijkt me dan eerder het geval.