Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

)
)

El_Beauty schreef:hoi hoi..
ik weet dat hier al meerdere topics over zijn maar kon het niet zo snel vinden..
Nou hier de vraag mijn pony is bang voor sprays en nu zoek ik dus een droogshampoo ( geen spray ) die goed werkt en ik er niet hoef uit te wassen omdat het nu zo koud is en mijn manege alleen voorzien is van koud water en een slang met een spray spuit erop..
Wie ow wie heeft er een wonder middeltje ??

Dancie schreef:heeft jouw merrie altijd een vlecht in der staart dat vind ik zelf een beetje onzin en slecht voor der staart .

Cassidy schreef:Het koude water is een groter probleem dan je pony die niet stil wil blijven staan als er een slang met water aan te pas komt. Vind je het gek dat hij het niet prettig vind die sloot koud water over hem heen?
Mijn paarden vinden het heerlijk om gedouched te worden, maar dan ook alleen maar met warm water. Ze laten duidelijk blijken als het te koud is, en vooral een paard wat al bang is voor het water, zul je geen plezier doen met een koude douche.

Cassidy schreef:Dancie schreef:heeft jouw merrie altijd een vlecht in der staart dat vind ik zelf een beetje onzin en slecht voor der staart .
Je ziet zelf hoe slecht het voor de staart is. Als je hem regelmatig loshaalt en genoeg antiklit gebruikt is er niets aan de hand.

beantsje schreef:Cassidy schreef:Het koude water is een groter probleem dan je pony die niet stil wil blijven staan als er een slang met water aan te pas komt. Vind je het gek dat hij het niet prettig vind die sloot koud water over hem heen?
Mijn paarden vinden het heerlijk om gedouched te worden, maar dan ook alleen maar met warm water. Ze laten duidelijk blijken als het te koud is, en vooral een paard wat al bang is voor het water, zul je geen plezier doen met een koude douche.
Och valt mee hoor, bij Aileen hebben we afgelopen zaterdag de hogedrukspuit erop gezet en ze vond het geen probleem
Ze zijn 10 x zo zwaar als ons, dus afkoelen gaat niet zo snel. Je moet ook geen mensjes van ze maken.
(maar na het wassen heeft ze wel een zweetdekentje opgekregen)
mariska1989 schreef:Ook zilvervlies shampoo schijnt flink te helpen.
dat is naar mijn weten een rijstsoort