paard uit wei halen, opgejaagd door weidemaatje, hoe los ik

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

maras

paard uit wei halen, opgejaagd door weidemaatje, hoe los ik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 19:32

Als ik mijn paard uit de wei ga halen waar hij met nog 3 andere paarden in loopt dan komt de grootste etterbak mee lopen en gaat dan ondertussen mijn paard op jagen. Beetje in zijn achterhand bijten, dreigen met wegjagen etc. Ik heb het daar eerlijk gezegd niet zo op en wegjagen met de hand of stem maakt weinig indruk helaas.
Het betreft hier een zeer stugge, niet zo aardige Fjord. Heeft iemand tips hoe ik hier veilig met mijn paard weg kan komen?

ellepel

Re: paard uit wei halen, opgejaagd door weidemaatje, hoe los

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 09:41

en als je nou een zweepje meeneemt en daar dat andere paard mee wegjaagt?

wat je ook kunt proberen is om als je de wei in komt niet meteen naar jouw dier te lopen,maar eerst naar die andere, aai hem geef hem een knuffel en pak dan je eigen dier.
kan zijnd at die andere dan minder "jaloers"is en hem dan met rust laat

Arrabel

Re: paard uit wei halen, opgejaagd door weidemaatje, hoe los

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:35

Dat zou ik ook doen, een zweep meenemen.
Bij mij in het weiland staat 15 paarden en soms vind een paard het leuk om een trap te geven aan mijn merrie als ik haar al vastheb.
Bij ons liggen er hier en daar steentjes in het land, als ze mijn paard trappen dan gooi ik steentje richting dat paard en schreeuw ik iets van: STOMMEROTKNOLBLIJFVANMIJNPAARDAFANDERSTRAPIKJEINELKAAR!!
DAt werkt meestal wel.....