paarden nu voor de 2e snachts uitgebroken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

paarden nu voor de 2e snachts uitgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 14:40

en waarom is de vraag

zal proberen bij het begin te beginnen

eergister nacht rond 5 uur sloeg de hond aan en niet echt vriendelijk
dus ik in de kleding en naar buiten staat daar een paard echt helemaal over de zei* te zijn
angstig , onrustig makkelijk te pakken maar heel erg moelijk terug in de paddock te krijgen (wij hebben loopstal(afdak) met uitloop/paddock)

de shetter stond op zijn gemakkie het konijnenvoer leeg te eten ,,(duidelijk te zien aan de hoeveelheid wat er nog in zat was die daar nog niet lang meebezig)

heb paddock na gekeken kon niks byzonders zien of vinden ..

paarden terug en weer naar bed

vannacht was het weer om 5 uur raak
weederom door 3 lagen stroomdraad heen gedenderd en helemaal over de rooie

waar kan een paard snachts zo van schrikken

achter ons is weiland veel weiland ..

wie o wie heeft een idee

(houd ze (vannacht) graag op hun plekkie Knipoog )

Anoniem

Re: paarden nu voor de 2e snachts uitgebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:42

Egels? Vossen? Hazen??

Misschien een lamp laten branden, komen de nachtdieren daar ook niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-12-06 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 14:43

Geen idee, maar misschien dat je morgen een camera op kunt hangen?
Wel een naar iets zeg...

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 16:38

we hebben net de paddock ff nogmaals na gelopen

wij dachten ook eerst aan vossen hazen kunnen we niet in en egeltjes worden te plekke vermoord door de shet (speelt graag voetbal met egeltjes... Nagelbijten / Gniffelen )
daarbij lijkt t me sterk dat een paard zo schrikt van een egel

met name omdat er erg veel gejaagd word momenteel dus alle "zwakkere"dieren worden nu geschoten
maa de caavfjes zitten ernog ..had de vos die wel gepakt (of poging gewaagd bij de kippen vd buren)

we hebben wel heeeele grote vogel sporen in de paddock gevonden dus we vermoeden nu
dat een roofvogel muisjes oid heeft (geprobeerd/te ) vangen

hond heeft vannacht wel paar keer heel diep gegromd ..zo hard dat ik er wakker van werd
maar kon vannacht niks zien , hek zat dicht zag ook geen mens voor bij lopen (huis zit aan de straat..)

maar in de paddock vonden we ook honden sporen , naar mijn mening te groot voor een vos
en aan de omheinig te zien heeft er iets geprobeerd over de natuurlijke omheining door de 1e draad heen te komen (lag daar los op de grond..)die hangt normaal op ongeveer de meter de bovenste draad hing nog netjes

wat mij nu aan het denken zet is dat als het een dier is ,,zou die dan 2 x achterelkaar om de zelfde tijd komen???

nou vannacht maar posten ..

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 18:47

Citaat:
aan de omheinig te zien heeft er iets geprobeerd over de natuurlijke omheining door de 1e draad heen te komen (lag daar los op de grond..)die hangt normaal op ongeveer de meter de bovenste draad hing nog netjes

wat mij nu aan het denken zet is dat als het een dier is ,,zou die dan 2 x achterelkaar om de zelfde tijd komen???

dat is wel vaag inderdaad!! Ik zou (maar niet alleen!) toch maar een nachtje wakker blijven, maar wel zodanig dat niemand van buitenaf dat weet anders (moest het een mens zijn) heeft hij/zij dat meteen door Haha!

als ik je vriendin was kwam ik wel een avondje bij je zitten.. het zijn toch je paardjes..

Sterkte!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 20:17

nou we zijn der waarschijnlijk uit hoor

het was waarschijnlijk toch een vos (dan wel een behoorlijk aan de maat zijnde gezien de pootafdrukken)
paar huizen verderop missen ze paar eenden en ren zit vol met voetsporen (of moet eigenlijk zeggen poot sporen), wij hebben ook 2 eenden maar die zijn er nog

slaap vannacht toch maar beneden ..en denk dat ik in de vroege uurtjes
met mijn hond ff achter ga kijken Vork

weet dat schurk m eerder zal platten dan er van schrikken maar het paard vind het duidelijk eng
(terwijl ze van honden en katten niks heeft ..uhmm)

nou ach we houden het wel in de gaten vanochtend Haha!

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:49

misschien dat die vos wel bijtpogingen heeft gedaan naar je paard, of wie weet liep hij daar met een eend in zijn bek.. je weet het allemaal nooit, maar als ik je verhaal zo hoor was het waarschijnlijk wel een vos Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 20:54

Klinkt wel eng hoor. Ben benieuwd wat het nou is. Vooral omdat de paardjes zo bang ervan zijn. En je hond aanslaat.Maar het is wel raar als hij al een paar keer is geweest hij nog niet 1 van je eenden ofzo te pakken heeft.Want dan heeft hij t toch al meer keer geprobeerd. Dus zal misschien wel vaker terugkomen.Hoop dat je er achterkomt wat het nou is.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 21:01

die kleine was op zijn gemakje , maar die grote was erg bang , kwam wel direct op commando naar me toe maar terug de paddock in had wat voeten in de aarde (voor de grote da die kleine stond er al weer , kwestie van ff boos roepen dat die terug moet ..)

paardje slaapt normaal op 2 meter van de plek des onheils op het zand (ze slapen nooit in de stal daarkomen ze slechts om te eten en hun behoefte te doen , liggen en slapen en rusten doe ze altijd buiten , weer of geen weer ..daar leg je dan dikke laag bodem bedekker voor neer Gestoord en wij mensen maar denken dat je ze daar een plezier mee doet Vork )

zou best eens kunnen dat die kleine de vos (er even vanuitgaande dat het een vos was) weggejaagd heeft , die valt zlfs onze doberman pincer aan van 50kg over de 70cm de pony is slechts 95 (als die het redt..) het paard komt uit een buurt waar zover we weten geen vossen zitten (eigenaar aan de lijn gehad vandaag..)

is toch weer vreemde geur en als t ding tegen de draad aanzat zal die best wel even piep gezegd hebben , als je begrijpt wat ik bedoel

buren met de (nu een paar minder) eenden en kippen posten ook een keertje extra vannacht

we zullen wel zien

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 21:03

weet niet waar je woont , maar zouden het geen zwijnen kunnen zijn. daar gaan ze in onze omgeving wel door het draad voor.

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 21:47

nee , hier zitten geen zwijnen
(daarbij zie ik een zwijn niet over een natuurlijke afscheiding van een meter hoog springen Haha! )

Cartouchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:07

...ben benieuwd wat het uiteindelijk was....klinkt een beetje spooky, net een film...Knipoog

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 22:13

weet je al wat voor monster Tong uitsteken t was
of heeft t nog nix opgeleverd..wel vervelend hoor