Paarden schoonheidssalon?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Toad

Paarden schoonheidssalon?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 20:25

Hoi,
ik denk al een tijdje na over wat nou het ideale beroep is voor mij.
Eerst wou ik een manege beginnen, toen een pensionstal, toen een hengstenhouderij maar nu heb ik het gevoel dat ik het echt heb.

Een paardenschoonheidssalon. Klinkt misschien raar, daarom wil ik even uitleggen wat ik hiermee bedoel.

Ik kom dan aan huis om andermans paarden te wassen, in te vlechten en te scheren, m.a.w. wedstrijdklaar maken(al hoort scheren daar misschien niet bij).
Mensen hebben vaak geen zin om vroeg op te staan om hun paarden nog te wassen en in te vlechten en doen dit vaak de dag vantevoren.

Met scheren bedoel ik niet alleen gewoon scheren, maar ook patronen en figuurtjes. En die figuurtjes dan steeds meer uitbreiden tot kunstwerkjes.

Daarnaast wil ik ook graag een ijslandse hengstenhouderij beginnen, maar allebei gaat wellicht niet lukken.

Wat vinden jullie van dit idee, zou er vraag zijn naar zoiets? Want scheren is opzich wel business, ik bedoel er zijn best veel mensen al die aan huis komen scheren, dus dat is niet zo'n vreemd idee.

Maar dat wedstrijd klaar maken, zien jullie daar business in?
Zouden jullie het fijn vinden dat iemand bij jou op stal komt om je paarden in orde te maken?

Charaz

Re: Paarden schoonheidssalon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 10:37

Misschien leuk om erbij te doen, maar als volledige baan? Nee denk niet dat je dat gaat lukken. Als ik elke keer als ik op wedstrijd moest iemand moet gaan betalen om paard te wassen en te vlechten.

kigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:28

je kan het wellicht proberen, vind ik maar zoals charos al segt als als volledige baan lukt niet denk ik..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:32

vind het wel een leuk idee Ja

kigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 12:53

ja hoe kwam je ddaar eigenlijk zo snel op? Clown

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:13

Full-time baan kun je er natuurlijk nooit van maken, aangezien de wedstrijden alleen in het weekend zijn en je vrijdagavond/zaterdag zelf maar een beperkt aantal paarden klaar kunt zetten. (Op)Scheren en toiletteren kun je ook doordeweeks doen natuurlijk, maar vraag me dan ook sterk af in hoeverre je daar je week vol mee kunt krijgen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 13:18

ja, om het voor erbij te doen, ok, maar zoals al gezegt werd, wedstrijdklaar maken is meestal alleen weekenden en vroeg op de dag. rest van wee zou je kunnen scheren maar is ook maar in bepaalde tijden van het jaar. ik persoonlijk zou er niet voor betalen, ik wil alles zelf doen, maar denk dat mensen er wel intresse in hebben.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 15:57

Doordeweeks zou ik me dan bijvoorbeeld bezig kunnen houden met m'n hengsten(als ik het zou kunnen combineren).
Naar merries rijden om gedekt te worden bijvoorbeeld.

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:02

ik denk niet dat daar veel vraag voor is want er zijn veel mensen die dat zelf leuk vinden om te doen........ maar hoezo zouw dat met die hengsten niet lukken???

EEFIETJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:04

als bijbaantje miss, maar als fulltime baan, of eigen bedrijfje lukt het denk ik niet..
dan kan je beter gaan groomen..

Frosti4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:06

he wat een leuk idee! Haha! ja idd er zijn mensen die wel wat hulp kunnen gebruiken sóchtends voor ze op wedstrijd gaan! sommige hebben mss meerdere paarden om mee te nemen dan is hulp altijd welkom denk ik. ik vind het een erg leuk idee! wie weet is er veel vraag naar... Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:18

Ik denk niet dat je daar genoeg mee gaat verdienen.

Zelf heb ik ook tegen betaling paarden getoiletteerd en ingevlochten, maar daar verdien je niet zoveel mee, zeker niet omdat je je vervoer ook mee moet rekenen in de kosten. Grote stallen hebben zelf grooms die moeten wassen en vlechten, en de particulier doet het zelf wel als het te duur wordt. Hier staan al mensen op internet voor 7,50 per paard inclusief kilometers en dat zijn dan nog de advertenties, er zijn er vast die het al voor 5 Euro doen. En stel dat je 4 paarden doet, dan heb je dus nog maar 30 Euro verdiend die dag.

Scheren bij particulieren kun je wel meer voor vragen, meestal rond de 50 Euro per paard. Maar hou er rekening mee dat dat seizoenswerk is en dat je ook geen hele dagen kunt vullen met paarden die geschoren moeten worden. Althans, hier zijn heel veel mensen in de regio die wel voor je komen scheren. Figuurtjes en modellen kunnen alle goede scheerders op verzoek wel voor je verzorgen en wordt gedaan aan dezelfde prijs. Dat heeft dus geen toegevoegde waarde.

Waar je ook nog iets aan zou kunnen verdienen is het invlechten van haar in staarten (extensions) maar ook dat is geen dagtaak.

Een hengstenhouderij kan maar hangt af van het eigen kapitaal wat je hebt. Je zult toch goede dekhengsten moeten aanschaffen (en je accomodatie etc. betalen) en die gaan alleen weg voor de hoofdprijs. Hier gaan de kosten voor de baten uit dus. Dat gaat alleen lukken als je nu al weet dat je zonder met je ogen te knipperen zo een eigen stal neer kan zetten.

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 19:49

De grond heb ik er al voor.
Ik wou zelf een merrieveulen kopen, die als ze oud genoeg is laten dekken, en dan hopen dat daar een hengstveulen uitkomt.
Dat wordt dan mijn dekhengst(als het uiteraard allemaal goed verloopt).
Opzich heb ik de tijd, zit nu in 5 havo en wil nog wel een opleiding gaan doen, weet alleen nog niet of ik hem in 4 of in 2 jaar ga doen.
Dan heb je echt een dekhengst met jouw naam.
Ik kan natuurlijk ook gewoon een hengst kopen, maar dan staat hij niet echt bekend als jouw hengst.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 15:56

Ik heb 0,0 verstand van Ijslanders maar bij warmbloeden is de kans dat je hengst goed genoeg is om dekhengst te worden echt heel klein? Hoeveel grond heb je en staan er al stallen op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:02

Ik zou zeggen: keep dreaming en leer ondertussen maar gewoon een vak.

Of nee: ga eens een paar jaar fulltime in de paarden werken, dan gaat het plezier er vanzelf wel af Knipoog

anniek_uc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:05

Een leuk idee, maar ik denk dat al snel de lol er af gaat hoor. Je kan ook gewoon Groom worden van iemand.. Knipoog

Ik denk namelijk dat je hier echt niet genoeg mee verdiend..
Wel leuk om er bij te doen, gewoon een paar advertenties zetten en nog een leuke andere baan erbij.

Lenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:14

Toad schreef:
Ik wou zelf een merrieveulen kopen, die als ze oud genoeg is laten dekken, en dan hopen dat daar een hengstveulen uitkomt.
Dat wordt dan mijn dekhengst(als het uiteraard allemaal goed verloopt).
Opzich heb ik de tijd, zit nu in 5 havo en wil nog wel een opleiding gaan doen, weet alleen nog niet of ik hem in 4 of in 2 jaar ga doen.
Dan heb je echt een dekhengst met jouw naam.
Ik kan natuurlijk ook gewoon een hengst kopen, maar dan staat hij niet echt bekend als jouw hengst.

Nagelbijten / Gniffelen

Waar je op doelt wordt trouwens al gedaan door grooms, misschien kun je dat worden, maar dan moet je wel meer doen dan vlechtjes maken ik weet niet of je het dan nog leuk vindt? Knipoog

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 16:24

Zep schreef:

Of nee: ga eens een paar jaar fulltime in de paarden werken, dan gaat het plezier er vanzelf wel af Knipoog

Ik moet zep toch wel gelijk geven..
Er is niets mis met dromen hebben, maar vergeet de realiteit niet Bloos
Allemaal leuk om te doen, maar verwacht niet dat je er dan ook geld mee kan verdienen

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-06 09:11

Zep schreef:

Nouja zeg. Ik vind echt dat je dit niet kunt zeggen.
Ik wil eerst bij Groenhorst de opleiding bedrijfsleider paardenhouderij gaan doen, hier wordt je ook opgeleid tot instrcutrice. Als mijn o zo onwerkelijke dromen dan niets worden, kan ik dat dus nog altijd gaan doen. En aangezien ik de opleiding in 2 jaar doe, omdat ik van de havo afkom, heb ik daarna nog tijd zat om andere opleiding te doen.
En wat wil je nou? Dat mijn plezier van het in de paarden werken eraf gaat? Ik werk nu al op een pensionstal, en ja het is zwaar maar wel leuk. En zeker als je eigen baas bent is het leuk.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 10:53

het is een leuk idee, je kunt bijvoorbeeld het naast je school of werk parttime proberen, niet geschoten is altijd mis, probeer je idee uit te werken, kijk wat je nodig heb om dit te kunnen starten en wat voor kosten erbij komen zoals je benzine, slijtage van je auto, verzekeringen, materiaal die je nodig heb enz.. dit moet je allemaal in je prijs kunnen incalculeren, als je dat heb gedaan kun je kijken of het haalbaar is om zoiets op te zetten. Veel succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 12:57

Toad: hoeveel van de mensen die aan zo'n opleiding afstuderen komen ook werkelijk aan een baan?

Ik heb genoeg om me heen gekeken om er deze mening op na te kunnen houden.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:04

Toad schreef:
Want scheren is opzich wel business, ik bedoel er zijn best veel mensen al die aan huis komen scheren, dus dat is niet zo'n vreemd idee.

Nou, dan heb je van oktober/november tot januari iets te doen ja, wat doe je dan de rest van het jaar?
Als je er een bedrijf van wil maken zou je erg veel moeten rekenen voor het scheren om er zelf nog iets aan over te houden. En mensen willen vaak niet te veel betalen dus ik denk niet dat je veel klanten krijgt. Hou het dan als hobby/bijverdienste. Dan kun je zo € 50,- rekenen dat je direct in je zak kunt stoppen. Zonder dat je daar belasting etc. over moet betalen.

Verder ga ik met Zep mee. Paardenland is nou eenmaal niet ideaal om in te werken.
Succes is maar voor heel weinig mensen weggelegd...