Ik zit met het volgende:
Silence staat momenteel zo`n 25 km van huis (dat is dus dagelijks 50 km).
Ik vind het zelf best wel ver en daarom wil ik hem graag dichter bij huis stallen.
Op zich heb ik hier 7km vandaan een hele leuke manege gevonden die me meteen aansprak (mede door de ligging direct aan het bos, Silence is niet verkeersmak, dus waar we nu staan kunnen we geen buitenritten maken. Het bos vind hij echter wel
Ik wilde er eigenlijk per 1 januari naartoe verhuizen, maar elke keer als ik `s avonds op de huidige stal ben en merk hoe goed Silence het doet (hij is erg gevoelig voor een nieuwe omgeving) en hoe gezellig het dan is na het rijden wil ik eigenlijk ook weer helemaal niet weg.
Waar we nu staan is het zo lekker rustig (maar zo`n 30 paarden) en op die manege hebben ze 90 paarden.
Ik zal hieronder even een lijstje maken van de twee stallen met wat ze te bieden hebben:
Huidige stal (pensionstalling met een paar ponylessen per week):
binnenbak,
buitenbak,
longeercircel,
wasplaats met koud en warm water,
poetsplaats,
dagelijks 2 uur weidegang,
weekend zelf voor weidegang zorgen als er plaats is op de wei (doordat het zo klein is eigenlijk altijd wel) ,
15-20 minuten stappen naar het bos,
Weinig groepslessen per week.
Manege die ik op het oog heb:
2 binnenbakken,
grote buitenbak,
Veel groepslessen (maar door de 2 binnenbakken toch bijna altijd plaats,
wasplaats met koud en warm water,
poetsplaats,
dagelijks 2 uur weidegang (wel extra betalen)
Weekend zelf voor weidegang zorgen dmv een schema
direct aan het bos gelegen
Dit is eigenlijk zo`n beetje wat beide stallen te bieden hebben.
Ik weet uiteraard dat ik de keuze zelf zal moeten maken, maar ik vroeg me toch af wat jullie zouden doen.
Blijven staan waar ik nu sta of toch verhuizen naar die manege.
Alvast bedankt.

).
mede omdat je dicht bij het bos zit, de spuitplaats warm én koud heeft, en er weidegang beschikbaar is.