Hoe hengstenvlecht maken tégen de manenkam?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IkbenMarije

Hoe hengstenvlecht maken tégen de manenkam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 16:53

Hallo allemaal!
Ik vraag me af hoe je een hengstenvlecht maakt echt helemaal tégen de manenkam aan.
Het is nu zo dat wanneer ik ga rijden (tinker met dikke dot manen) de manen wel in een hengstenvlecht doe, maar die is dan in een 'boogje' http://www.mijnalbum.nl/Foto=OP8A7JKI <-- Zoals je hier kan zien. Maar ik zou wel eens willen weten hoe dus zo'n vlecht maakt tégen de manenkam aan? Ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen Lachen het kan zijn dat hier al een topic over is ( niet kunnen vinden) zo ja, wil je de link er dan bij zetten?

silas

Re: Hoe hengstenvlecht maken tégen de manenkam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:50

onderlangs vlechten hierdoor komt de vlecht op de manenkam te zitten

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 13:21

misschien een tip doe de manen naar 2 kanten van de hals en dan van boven vlechten moet je op een krukje gaan staan en de telkens van een andere kant pakken dan komt hij de ook bovenop. En wat sila zij is ook zo vlecht onderlangs

ACSM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:22

Mazzel heeft niet hele lange manen, maar wel erg veel. Dus ik maak een middenscheiding en vlecht aan 2 kanten een onderlangse hengstenvlecht. Ik sta daarbij op een kruk. En oefening baart kunst Knipoog

Ezter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 14:28

Ik denk dat je kunt beginnen met proberen wat strakker te vlechten...en zoals gezegd onderlangs kan veel schelen. En gewoon veel oefenen helpt altijd Lachen
oja manen wat nat maken voor je begint (met een spons ofzo, niet helemaal doorweekt)

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 15:58

Gewoon strak vlechten.
Mensen vragen het vaak aan mij als ik op wedstrijd ben, omdat mijn pony ook altijd een strakke invlecht heeft tijdens het rijden.
Het is gewoon een kwestie van goed de manen strak tegen ze manenkam aan trekken.
Wat ook goed helpt is natmaken en dan heel klein beetje gel erin, voor je gaat vlechten. Zo zakt hij met rijden minder snel uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:01

strakker vlachten en kleinere plukjes nemen!

IkbenMarije

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 16:41

Oke Lachen Bedankt voor de tips, ik ga daar maar eens mee oefenen!