snack a ball gevaarlijk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

diesel_

snack a ball gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-06 16:09

Vinden jullie de snack a ball gevaarlijk in de stal? Met betrekking tot erop gaat staan of liggen etc...

En vinden jullie het hygienisch in een stal met rubber matten zonder stro?

Charaz

Re: snack a ball gevaarlijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 16:11

Ik zou niet weten waarom het gevaarlijk is, denk niet dat een paard erop gaat staan/liggen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 20:48

Niet gevaarlijk maar geweldig... M'n paard is er dol op, en als ze ermee klaar is rolt ze hem in de hoek (geweldig opgevoed Tong uitsteken)...

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:11

Nee volgens mij zijn ze ook niet gevaarlijk hoor.Ik wil ze ook aanschaffen nu het winter wordt,als bezigheid.En een paard/pony zal echt niet op zo'n harde bal gaan liggen.Ik heb eens goed gekeken bij paarden die zo'n voerbal hebben,en de meesten spelen er leuk mee.Ja de liefde van een paard gaat door de maag!Volgens mij zijn rubberen matten prima,mits ze natuurlijk goed schoon gehouden worden.Succes met de bal. Vork

ReignStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:16

Voor mij nooit meer zo'n snack-a-ball...
Die van mij is er idd eens op gaan staan, en kon toen nog maar op 2 benen staan. Zag eruit alsof het voorbeen gebroken was Huilen . Volgende dag was er gelukkig niks meer aan de hand, maar durf hem toch niet meer te gebruiken... Ach gut

Maar goed, mijn paard is een raar geval wat dat betreft. Ik ken meerdere paarden die dat ding al jaren in de stal hebben liggen, er helemaal gelukkig mee zijn en er nooit ongelukken van krijgen Cool

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 11:40

O jee op gestaan???ja dat is inderdaad niet echt veilig,en als het jouw paard gebeurd is zal deze niet de enigste zijn!Nou dan ga ik toch nog maar eens goed nadenken of ik ze aan zal schaffen.Bedankt voor je reactie,weer wat geleerd. Pling .

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 16:19

Wij hebben 2 soorten, de snack a ball en de equiball. Persoonlijk vind ik de equiball het fijnst in gebruik.
Ik vind ze echt veilig, maar wij gebruiken ze alleen in de wei.
Op stal duwen ze 'm zo snel in een hoekje en als ze de brokjes zoeken/eten krijgen ze zoveel vlas binnen...
De shet ging er wel eens op staan en rolde dan met de voorbenen over de bal heen, waardoor ze op de bal kwam te liggen (grote equiball), maar dat ging heel zachtjes en deed haar absoluut geen pijn. Verder tikken de paarden er alleen tegenaan, ik heb ze er nog nooit over zien struikelen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 14:16

Ik heb al jaren een voerbal in de stal liggen. Zowel mijn huidige als mijn vorige paard vermaken zich er prima mee. Ik kan me niet voorstellen dat ze erop gaan liggen, want dan rolt het toch wel? zelfs in het stro... Tja, ze zouden erop kunnen gaan staan, maar ook daar rolt het makkelijk weg.

Blijkbaar kan het wel misgaan zoals bij Impresbreeze, maar die kans lijkt me niet zo groot... Wat dat betreft kunnen ze ook met de hoeven in de voerbak blijven hangen (zoals mijn vorige paard) of zich bezeren bij het liggen of rollen in de stal. Kortom, er kan altijd wat gebeuren, vooral bij van die lompe paarden Clown

Maar ik zou er zo weer een kopen als deze weg zou zijn (is me al eens gebeurd dat de voerbal verdwenen was, tipje: kras je naam erin!!)

Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:46

ImpresBreeze schreef:
Voor mij nooit meer zo'n snack-a-ball...
Die van mij is er idd eens op gaan staan, en kon toen nog maar op 2 benen staan. Zag eruit alsof het voorbeen gebroken was Huilen . Volgende dag was er gelukkig niks meer aan de hand, maar durf hem toch niet meer te gebruiken... Ach gut

Maar goed, mijn paard is een raar geval wat dat betreft. Ik ken meerdere paarden die dat ding al jaren in de stal hebben liggen, er helemaal gelukkig mee zijn en er nooit ongelukken van krijgen Cool

Dat klinkt wel eng. Zelf heb ik er nog nooit over nagedacht of het gevaarlijk zou kunnen zijn of niet.

domiekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 19:48

niet gevaarlijk nee..maar als je het de hele tijd in de stal laat ligen gaat het ze meschien vervelen omdat er niks meer uitkomt en stuk maken dan kunne uitsteksels wel gevaarlijk worden maaar anders egt niet....kan me ook niet voorstelen dat het stuk gaat..dus geen reden om zorgen